ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ TRACER 700
H συνταγή γνωστή και άκρως επιτυχημένη. Όπως έγινε και με το Tracer 900, ο μικρός αδερφός είναι στην ουσία ένα ΜΤ-07 μεταμορφωμένο και περισσότερο ..πολιτισμένο!
Πριν ακριβώς ένα χρόνο, είχα πρώτος αποκαλύψει την τελική μορφή και την επερχόμενη έλευση ενός πολλά υποσχόμενου και μακράν αναμενόμενου μοντέλου. Τολμώ να προβλέψω πως το νέο Tracer 700, που οδήγησα στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στους Δολομίτες, θα δημιουργήσει ένα μύθο αντίστοιχο της σειράς ΧΤ – Tenere, Το Tracer 700 εύκολα θα δημιουργήσει ένα μύθο αντίστοιχο της σειράς ΧΤ – Tenere, όχι τόσο γιατί τους μοιάζει σε χαρακτήρα αλλά, πολύ περισσότερο, γιατί είναι η μοτοσυκλέτα που έλειπε -χρόνια τώρα- από τη γκάμα της φίρμας του Iwata.
Βασίζεται στην πλατφόρμα του πρωτοδιδάξαντος ΜΤ-07, με το οποίο μοιράζεται πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο, συμπλέκτη, φρένα, όργανα, τροχούς και ανάρτηση, με την τελευταία να έχει δεχθεί καίριες βελτιώσεις που κάνουν τη διαφορά αισθητή στη λειτουργία. Πολύς κόσμος λογίζει τη σειρά Tracer σαν μοτοσυκλέτες διττού χαρακτήρα, που μπορούν να κινηθούν δηλαδή σε κάθε είδους έδαφος, αλλά όλοι ξέρουμε ότι το 99% των υποψήφιων αγοραστών δεν πρόκειται να πατήσει χώμα, ειδικά με το διαστάσεων ..180/55 πίσω ελαστικό, άντε να διαβεί έναν “πατημένο” χωματόδρομο και μέχρι εκεί.
Οπότε, οι τροχοί των 17 ιντσών σίγουρα είναι καλοδεχούμενοι σε μια κατασκευή με sport προσανατολισμούς (η Yamaha το χαρακτηρίζει Sport Tourer, εντάσσοντάς το στην ίδια κατηγορία με το ..FJR 1300) και εξοπλίζοντάς το με διάφορα άφτερ μάρκετ καλούδια, διακοσμητικά ή/και ουσίας.Εγώ προσωπικά εύχομαι να ακολουθήσει και μια έκδοση με περισσότερο περιπετειώδη χαρακτήρα, κοινώς ελαστικά διπλής χρήσης, ακτινωτές ζάντες (19” μπροστά), μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση και διάφορα σχετικά αξεσουάρ, έστω και στον προαιρετικό εξοπλισμό (ποδιά κινητήρα, διπλό σταντ, τιμόνι fat bar κλπ). Έχω την πεποίθηση ότι εντός συνόρων οι πωλήσεις του θα μας αφήσουν άφωνους, μην ξεχνάμε ότι ανέκαθεν αυτού του τύπου οι μοτοσυκλέτες κυριαρχούν στη χώρα μας.
Μέχρι να γίνει αυτό, ας ρίξουμε μια ματιά στο τι αλλάζει σε σχέση με τη βάση του νέου Tracer, που δεν είναι άλλη από το καλοπουλημένο (εκτός συνόρων) ΜΤ-07. Πέραν των οφθαλμοφανών στη σχεδίαση και στην προσθήκη πλαστικών και ζελατίνας (που εύκολα ρυθμίζεται ως προς το ύψος της μηχανικά και σε θεωρητικά άπειρες θέσεις), έχει αλλάξει ελαφρά το σχήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου, που τώρα δέχεται 17 λίτρα έναντι 14 στο ΜΤ.
Έχει αλλάξει και το τιμόνι, που διαθέτει μεγαλύτερο ύψος και ενισχυτική γέφυρα καλυμμένη με ένα όμορφο αλουμινένιο “καπάκι” τετραγωνικής διατομής. Και μια που μιλάμε για ύψος, να πούμε ότι αυτό της σέλας, που είναι πλέον μονοκόματη και όχι διαιρούμενη σε δύο τμήματα, έχει ανέβει στα 835mm (από 805), ενώ τα κιλά του συνολικού βάρους έχουν αυξηθεί κατά σχεδόν 17, φτάνοντας τα 196 με γεμάτο το ρεζερβουάρ και όλα τα υγρά. Και ενώ θα περίμενε κανείς να χαθεί το ξυραφένιο κράτημα του ΜΤ, μόνο αυτό δεν συμβαίνει, με τις επεμβάσεις στην ανάρτηση να αποδεικνύονται σοφά μελετημένες.
Βελτιωμένο στην ουσία
Όταν είχα οδηγήσει το ΜΤ-07 στα Κανάρια πριν δυόμιση περίπου χρόνια, είχα ενυπωσιαστεί από τον τρόπο που απέδιδε τη δύναμή του ο νεοσύστατος (τότε) δικύλινδρος σε σειρά και τεχνολογίας crossplane (στρόφαλος 270°) κινητήρας των 689cc και 75Hp, γράφοντας χαρακτηριστικά πως “Δουλεύει κάπως άναρχα στις πολύ χαμηλές, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι σχήματος V, κάτι που εξομαλύνεται στις μεσαίες και εξαφανίζεται ψηλά. Έχει δύναμη παντού, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά επιταχύνει άμεσα, μεστά και προοδευτικά, κοινώς δύσκολα θα σε “προδώσει”, να ξεμείνεις δηλαδή από αποθέματα ισχύος”. Και σήμερα, μετά την οδήγηση του Tracer 700, απορώ πραγματικά για το τι ακριβώς έκαναν οι μηχανικοί και μετέτρεψαν τη λειτουργία του σε απόλυτα γραμμική και με βελούδινη αίσθηση. Στο άνοιγμα του γκαζιού, όσο απότομο κι αν είναι, η απόκριση είναι μεν άμεση, πλην όμως με πλήρη απουσία νευρικότητας και την επιτάχυνση μεστή και πολύ ελεγχόμενη, χωρίς σκαλοπάτια ισχύος. Σίγουρα κάτι πείραξαν στην εισαγωγή και στη χαρτογράφηση (που όπως και στο ΜΤ-07 δεν ρυθμίζεται), όπως επίσης σίγουρο είναι ότι κάτι άλλαξαν και στον ψεκασμό. Στην press conference δεν αναφέρθηκε κάτι και εμείς δεν ρωτήσαμε επί του θέματος καθώς η οδήγηση έγινε την επόμενη μέρα. Η οποία επόμενη μέρα μας επιφύλασσε περισσότερα από 200 χιλιόμετρα διαδρομής σε δρόμους με τη μεγαλύτερη ευθεία να μην ξεπερνά τα 100 μέτρα. Σε δρόμους αλπικούς, καταπράσινους, φιδίσους και προκλητικούς να στρίβεις έτσι όπως έρχεσαι.
Ελάτε όμως που τα ποδήλατα ήταν περισσότερα από τα δέντρα, για να μην πω για τα κονβόϊ των (γερμανών κυρίως) μοτοσυκλετιστών, που τους χαλούσαμε την ησυχία και φρόντιζαν να μας δείχνουν τη δυσαρέσκειά τους κλείνοντάς μας το δρόμο! Όσο περνούσε η ώρα τόσο οι ρυθμοί ανέβαιναν, τα μάτια μου δεν χόρταιναν να απολαμβάνουν το απίστευτο τοπίο εκεί ψηλά στους
Δολομίτες, προέκταση των Άλπεων στα ιταλο-αυστριακά σύνορα και σε υψόμετρο κυμαινόμενο στα 2.000 έως 2.500 μέτρα. Το Tracer έχει σίγουρα πιο αργή γεωμετρία σε σχέση με το ΜΤ-07, αφού έχει αλλάξει κατά μία μοίρα η γωνία κάστερ (25 έναντι 24) και προκειμένου να αυξηθεί η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες έχουν προστεθεί 50mm στο μεταξόνιο (1450 από 1400), αποτέλεσμα ενός τελείως νέου και μακρύτερου αλουμινένιου ψαλιδιού. Οι αλλαγές που έχουν γίνει στην ανάρτηση και το νέο μοχλικό στο αμορτισέρ έχουν δώσει μια πλέον τουριστική αίσθηση στη μοτοσυκλέτα, κάτι που προσωπικά εκτίμησα πολύ για ένα και μόνο λόγο: – Δεν με έβαζε στην πρίζα και ο νοών νοείτω. Το Tracer είναι ευχάριστο και εξαιρετικά ευκολοδήγητο κάτω από κάθε συνθήκη, με το ABS να λειτουργεί τόσο όσο χρειάζεται για να μην χάνεται η χαρά της σπορ οδήγησης.
Δεν μπορώ να συγκρίνω τη λειτουργία των φρένων με αυτή του ΜΤ-07, καθόσον έχω οδηγήσει μόνο το μοντέλο χωρίς ABS. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως αυτή τη φορά είχα καλύτερη αίσθηση και η αιτία δεν κρυβόταν πίσω από τη σιγουριά της ύπαρξης του ABS. H επιβράδυνση από τα δύο δισκόφρενα μπροστά ήταν πολύ καλύτερη, πιθανά τα τακάκια του ΜΤ-07 που είχα δοκιμάσει να ήταν ταλαιπωρημένα.
Στο τέλος της μέρας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Μοντέλο Yamaha Tracer 700 ABS
Tιμή αναμενόμενη στα περίπου 8.700€
Κινητήρας Δικύλινδρος σε σειρά 689cc
Τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό
Απόδοση 75Hp στις 9.000 rpm
Ροπή 6,9 Kgm στις 6.500 rpm
Κιβώτιο μηχανικό 6 σχέσεων
Πλαίσιο ατσάλινο τύπου διαμάντι
Ανάρτηση μπροστά συμβατικό πιρούνι 41mm άνευ ρυθμίσεων
Ανάρτηση πίσω μονό αμορτισέρ με μοχλικό και ρυθμιζόμενο ελατήριο σε 7 θέσεις
Φρένα μπροστά δύο κυματιστοί δίσκοι 282mm με συμβατικές τετραπίστονες δαγκάνες καi ΑΒS
Φρένο πίσω ένας δίσκος 245mm με διπίστονη δαγκάνα και ABS
Ύψος σέλας 835mm
Μεταξόνιο 1450mm
Βάρος 196 κιλά πλήρης υγρών
Ελαστικά 120/70-17 και 180/55-17
Ρεζερβουάρ καυσίμου 17 λίτρα