Με καρδιά μάλαμα..
Oι γυμνές μοτοσυκλέτες δρόμου έχουν επανέρθει για τα καλά στο προσκήνιο και η Suzuki επαναφέρει ένα μοντέλο που έχει γράψει τη δική του ιστορία..
Επιστρέφοντας από το Μιλάνο πέρυσι το Νοέμβριο και αφού έχω δει από κοντά όλα τα μοντέλα 2016 όλων των κατασκευαστών, μπήκα στη διαδικασία να απαντήσω στο καίριο ερώτημα “εσύ τι μοτοσυκλέτα θα έπαιρνες μαζί σου φεύγοντας από την έκθεση”. Και ω τι συγκυρία, καθώς βρισκόμουν (και βρίσκομαι ακόμα..) σε σκέψη αγοράς νέας μοτοσυκλέτας, οπότε μάλλον το κλίμα θεωρήθηκε ότι πρέπει για να εκβιάσει την τελική μου απόφαση, πάντα σε συνάρτηση με την άδεια μου τσέπη και τη λογική σκέψη. Για κάμποσο χρονικό διάστημα αμφιταλαντεύτηκα ανάμεσα σε τρεις γυμνές κυρίες, δύο γιαπωνέζες και μια αγγλίδα, αλλά στο τέλος με κέρδισε μια εκ των δύο ανατολίτισων, συγκεκριμένα η SV 650 που παρουσιάζω μέσα από αυτό το άρθρο. Οι λόγοι που με οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση πολλοί. Αρχικά να ξεκαθαρίσω ότι τη νέα μου μοτοσυκλέτα τη θέλω για δύο κυρίως χρήσεις. Η μια είναι η αυτονόητη, να κινούμαι σβέλτα και οικονομικά σε αστικό περιβάλλον και η δεύτερη να ξεκινήσω να τη μεταμορφώνω και να τη φέρω στα δικά μου μέτρα και σταθμά. Κοινώς να γίνω κι εγώ ένας custom builder, αφού έχω την ευτυχία να διαθέτω τον απαραίτητο χώρο στην πίσω αυλή του σπιτιού μου. Και ω τι χαρά, η αντιπροσωπεία κάλεσε σύσσωμο τον “ειδικό” τύπο σε περιοχή της Αττικής, στο πανέμορφο Βαγόνι στη Βαρυμπόμπη συγκεκριμένα, προκειμένου να του δώσει τη δυνατότητα να γνωρίσει από κοντά και να οδηγήσει εκεί κοντά τρία νέα μοντέλα της. Ένα εξ αυτών ήταν φυσικά και η τρίτη γενιά της επιτυχημένης μεσαίας μοτοσυκλέτας δρόμου SV 650, που μας έφτασε σημαντικά ανανεωμένη και πολύ πιο σίγουρη για τον εαυτό της. Δεν είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου και το ξέρει, αλλά από την άλλη ξέρει πολύ καλά ότι έχει χαρακτήρα και όλα τα απαραίτητα διαπιστευτήρια για να γίνει το καθημερινό εργαλείο για πολλούς και μια τέλεια βάση για customization για αρκετούς ακόμα. Οι custom builders ανά τον κόσμο την έχουν ήδη βάλει κάτω και έχουν έτοιμες προτάσεις για να κάνετε τη δική σας SV έτσι όπως την ονειρεύεστε, η ίδια η Suzuki επίσης βάζει την υπογραφή της σε τρία διαφορετικά καστομαρισμένα μοντέλα SV. Μια cafe racer, μια streetfighter και μια scramber, που μάλιστα βρισκόντουσαν στο χώρο της παρουσίασης και τις χαζέψαμε από κοντά (η αντιπροσωπεία τις είχε δείξει και στα φετινά SMF moto show σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη)!
Made in 1999
H SV 650 του 2016 είναι αισίως η τρίτη γενιά του μοντέλου, με την πρώτη να παράγεται από το 1999 ώς το 2002 και τη δεύτερη από το 2003 έως το 2009. Το κενό των τελευταίων 7 ετών προσπάθησε να αναπληρώσει η πλέον σοφιστικέ Gladius 650, αλλά μάλλον δεν τα πήγε και πολύ καλά, αν κρίνουμε από τα νούμερα των πωλήσεων. Οπότε και εμείς την …πηδάμε σαν γενιά και πάμε στο 2016 και στην SV 650 ABS που οδήγησα για ελάχιστο χρονικό διάστημα (άντε να ήταν μισή με μία ώρα, βλέπετε έπρεπε να επιστραφεί για να την οδηγήσουν κι άλλοι “ειδικοί”).
Το νέο μοντέλο, ούτε λίγο ούτε πολύ, έχει δεχθεί αλλαγές και βελτιώσεις σε 140 σημεία, τα 60 εκ των οποίων βρίσκονται στον V-2 κινητήρα των 645 κ.εκ. με τους 2 ΕΕΚ, τα δύο μπουζί ανά κύλινδρο και τις τετραβάλβιδες κεφαλές, αυτόν τον ίδιο αλεξίσφαιρο που κινεί και τις κοσμαγάπητες V-Strom 650, χρόνια τώρα.
Η ιπποδύναμη, που αρχικά είχε ανακοινωθεί στους 71 ίππους, τελικά σκαρφαλώνει στους 75 (από 73,4 στο προηγούμενο μοντέλο), ενώ η κατανάλωση έχει εκτοξευτεί προς τα κάτω (ανακοινώσιμη 3,84 lt/100km) και οι προδιαγραφές έχουν προσαρμοστεί σε επίπεδα Euro4.
Βόλτα στην Πάρνηθα
Εύκολο το ανέβασμα στη σέλα, που απέχει μόλις 785 χιλιοστά από το έδαφος, τα πόδια στις σωστές γωνίες και το πλάτος του τιμονιού μάλλον μικρότερο από αυτό που θα ήθελα, αλλά μικρό το κακό γιατί αυτό αλλάζει εύκολα.
Πατάω τη μίζα και την αφήνω αμέσως, το σύστημα SES (Suzuki Easy Start), που πρωτοείδαμε στο GSX-S 1000, αναλαμβάνει να γυρίσει τη μίζα μέχρι ο κινητήρας να έρθει στη ζωή. Ο ήχος απαλός στο ρελαντί, μια μικρή αναρχία επικρατεί όσον αφορά στους κραδασμούς, που μόλις αφήσεις τον μαλακό συμπλέκτη μετατρέπεται σε αρμονία, οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα και το σύνολο γρήγορα αποδεικνύεται πολύ φιλικό και πολιτισμένο. Τα οκτώ λιγότερα κιλά της νέας SV, σε σχέση με την προηγούμενη πάντα, κάνουν αισθητή την απουσία τους με την …απουσία τους.
Η όλη αίσθηση έχει γίνει πολύ πιο ανάλαφρη και αν σκεφτείτε πως ανάρτηση και γεωμετρικά χαρακτηριστικά δεν έχουν αλλάξει, τότε θα συμφωνήσετε μαζί μου για τα κιλά που λέγαμε και πόσο ρόλο παίζουν τελικά. Εντάξει είναι και άλλοι παράγοντες που κάνουν την όλη κατάσταση πιο εξευγενισμένη, όπως η χαρτογράφηση, το κιβώτιο και ο συμπλέκτης, αλλά τα κιλά είναι κιλά και όταν λείπουν τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα και περισσότερο ευχάριστα.
Στην αρχή της διαδρομής τα Dunlop που φορούσε η γκρι ματ SV “μου” γλιστρούσαν θεαματικά και μέχρι να ζεσταθούν ανοιγόκλεινα το γκάζι για να χαρώ κάθε φορά τη ριπή και τη ροπή του V-2, που δούλευε απόλυτα γραμμικά σε όλο το φάσμα των στροφών του. Τα νέα πιστόνια με την αντιτριβική επίστρωση και τα ελατήρια σε σχήμα L δείχνουν να κάνουν καλύτερη διαχείριση των φορτίων τους και ο ρυθμισμένος κατάλληλα ψεκασμός έχει εξομαλύνει, μάλλον εξαφανίσει, τη νευρικότητα που παρουσίαζε πριν ο κινητήρας στο άνοιγμα του γκαζιού. Βοηθά βέβαια την όλη κατάσταση και ένα νέο σύστημα της Suzuki, ονόματι “Low RPM Assist”, που στην ουσία είναι ένα ηλεκρονικό βοήθημα διατήρησης των στροφών του κινητήρα στα επιθυμητά πλαίσια όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες, αποφεύγοντας τα “σκορτσαρίσματα” στο άνοιξε–κλείσε του γκαζιού. Όταν επιτέλους ζεστάθηκαν τα λάστιχα, ήρθε η ώρα ..να την πάω πίσω και ομολογώ ότι το έκανα πολύ πιο οδηγικά ευχάριστα σε σχέση με πριν. Στο συνεχόμενο ανισόπεδο στροφιλίκι δεν παρατήρησα μεταφορά βάρους που να ενοχλεί στην οδήγηση, το ABS της Nissin δούλευε διακριτικές υπερωρίες χωρίς αναστεναγμούς, η ανάρτηση δεν με έφερε σε δύσκολη θέση ακόμα και στις (συχνές) κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ έμεινε μόνο παράπονο το μέγεθος, μάλλον το πλάτος, του τιμονιού, που για τα δικά μου οδηγικά κριτήρια είναι μικρότερο τουλάχιστον 4 cm από το επιθυμητό. Είπαμε όμως, αυτό εύκολα διορθώνεται και ο κύβος ερίφθη υπέρ της νέας SV όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα που θα κινούμαι στην καθημερινότητά μου. Και να είσαστε βέβαιοι πως τα 6.895 ευρώ που στοιχίζει έπαιξαν καθοριστικότατο ρόλο στην επιλογή μου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο Suzuki SV 650 ABS
Tιμή 6.895€
Κινητήρας V-2 645cc
Τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό SDTV 39mm
Απόδοση 75Hp στις 8.500 rpm
Ροπή 6,6 Kgm στις 8.100 rpm
Κιβώτιο μηχανικό 6 σχέσεων
Πλαίσιο από ατσάλινο χωροδικτύωμα
Ανάρτηση μπροστά συμβατικό πιρούνι 41mm άνευ ρυθμίσεων
Ανάρτηση πίσω μονό αμορτισέρ με μοχλικό και ρυθμιζόμενο ελατήριο σε 7 θέσεις
Φρένα μπροστά δύο δίσκοι 290mm με συμβατικές διπίστονες δαγκάνες Tokico, ΑΒS από τη Nissin
Φρένο πίσω ένας δίσκος 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα Tokico, ABS από τη Nissin
Ύψος σέλας 785mm
Μεταξόνιο 1445mm
Βάρος 197 κιλά πλήρης υγρών
Ελαστικά 120/70R-17 και 160/60R-17
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 13,8 λίτρα