ΔΟΚΙΜΗ
Έχει σπάσει τα ταμεία εντός και εκτός. Αισίως διανύει το 16ο έτος της ζωής του. Και δεν αρκείται στο καλό του όνομα, αρέσκεται στη διαρκή βελτίωση προκειμένου να παραμένει ψηλά στην προτίμηση του κοινού..
Ξεκίνησε την καριέρα του στους δρόμους των πόλεων το 2001 και έκτοτε αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς στις συγκρίσεις των υποψήφιων αγοραστών. Αν και best seller, οι Ιταλοί έκριναν αναγκαίο το φρεσκάρισμα, που στοχεύει ξεκάθαρα στην εδραίωση του μοντέλου τους στην κορυφή των πωλήσεων. Ο ανταγωνισμός βέβαια είναι ισχυρός έως ισχυρότατος και δεν μιλάμε μόνο για την απόδοση των κινητήρων αλλά ευρύτερα, για τη συνολική συμπεριφορά και ποιότητα. Κάτι μας λέει όμως ότι αυτό ουδόλως θα εμποδίσει την πορεία του νέου Beverly 300/300S προς την επιτυχία. Έχει τους δικούς του στόχους και ξέρει που απευθύνεται, αυτό είναι το μόνο σίγουρο..
Έχει φινέτσα
Το 300/300S του 2017 ελάχιστα διαφέρει οπτικά με το τελευταίο -χρονικά- μοντέλο Beverly, που είναι κοντά μας εδώ και σχεδόν τρία χρόνια. Και αυτό κρίνεται απόλυτα δικαιολογημένο, καθόσον είναι δύσκολο να επέμβεις στην εμφάνιση και στο στυλ ενός μοντέλου που κρατά τα σκήπτρα της Piaggio στις πωλήσεις. H ιταλική φινέτσα ξεχειλίζει, με τη σχεδιαστική φιλοσοφία που το έχει καθιερώσει να χαράζει κομψές γραμμές σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη.Ο διπλός προβολέας και τα φώτα LED προσδίδουν ένα παιχνίδισμα στην όλη κατασκευή και δηλώνουν παρόντα μπροστά και πίσω, η σέλα έχει διπλές ραφές (δίχρωμες στο “S”), το γατζάκι ανάρτησης αντικειμένων σταθερά “κρυμένο” μετά πάσας επιμέλειας στην ποδιά, ενώ όμορφα πλαστικά προστατευτικά συμπληρώνουν το όλο κόνσεπτ.
Ειδοποιός αποδεικνύεται και η πρωτότυπη σχεδίαση των αλουμινένιων τροχών με τα 20 μπράτσα, σε ένα οπτικό πάντρεμα χυτών και ακτινικών ζαντών που δεν έχουμε συνηθίσει! Και σε όλα αυτά, από το 2017 θα βρούμε νέες έξυπνες λύσεις, όπως για παράδειγμα το τηλεχειριστήριο με το οποίο μπορούμε να ανοίξουμε τη σέλα! Aνήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και με αυτό μπορούμε επίσης να ..ανιχνεύσουμε που έχουμε παρκάρει (λειτουργία «Bike finder»), υποχρεώνοντας το scooter να αναβοσβήσει τα φλας του και με τον τρόπο αυτό να το εντοπίσουμε εύκολα. Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολή, αλλά δεν είναι αρκετέςοι φορές που έχουμε σταθμεύσει σε σημείο όπου βρίσκονται δεκάδες άλλα δίτροχα; Έξω από γήπεδα, αεροδρόμια, συναυλιακούς χώρους κλπ; Οπότε προς τι ο παιδεμός; Πατάμε το σχετικό κουμπάκι στο τηλεχειριστήριο και το βρίσκουμε άμεσα, ακόμα κι αν είναι καλά κρυμένο πίσω από μια ογκώδη τριβάλιτση on/off. Μια ακόμα καλοδεχούμενη αλλαγή είναι αυτή της αντικατάστασης της παροχής ρεύματος 12V από μια θύρα USB, σίγουρα πιο λειτουργική και χρήσιμη για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών μας (κινητά, tablets, laptops κλπ).
Euro4 και ασφάλεια
Κινητήρια μονάδα παραμένει ο γνωστός υγρόψυκτος “Quasar” των 278 κ.εκ. με τον 1ΕΕΚ και την τετραβάλβιδη κεφαλή, έχοντας όμως δεχθεί τις απαραίτητες επεμβάσεις για να εναρμονιστεί με τις νέες προδιαγραφές euro4. Προκειμένου λοιπόν να καίει αλλά και να μολύνει λιγότερο, διαθέτει νέο καταλύτη και τελικό εξάτμισης, όπως επίσης και αναθεωρημένη χαρτογράφηση στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Διαθέτει όμως και κατά τι μειωμένη απόδοση, συνολικά 21 ίππους έναντι των 22,2 του κινητήρα προδιαγραφών euro3, όπως επίσης και χαμηλότερη κατανάλωση κατά τουλάχιστον μισό λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Οι Ιταλοί έκριναν ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν μετράνε τα πολλά «άλογα» αλλά ο τρόπος που αυτά αποδίδονται. Έτσι, γυρίζουν την πλάτη στα αρκετά περισσότερα του κύριου ανταγωνισμού (Honda SH 300, Kymco People 300 GTi) και ποντάρουν στη μεστή και γραμμική απόδοση του δικού τους «ψεκαστού» συνόλου. Ποντάρουν όμως πολλά και στην ασφάλεια και εφοδιάζουν το νέο Beverly με στάνταρ συστήματα ABS και ASR (Anti Spin Regulator).
Το ABS είναι δικάναλο, ενώ το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης μπορεί και να απενεργοποιηθεί. Εμείς το είχαμε μόνιμα στη θέση “off”, καθόσον ο τρόπος που επεμβαίνει είναι ολίγον τι άκομψος στην απότομη επιτάχυνση από στάση και παράλληλα κόβει αρκετή από τη δύναμη του κινητήρα. Πάντως, σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος και βροχής, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο και εξαιρετικά ασφαλές. Εξαιρετική και η επιλογή των ελαστικών City Grip της Michelin, που όταν είναι στις σωστές τους πιέσεις αποδίδουν τα μέγιστα.
Στο δρόμο
Τα 100-120 στο ταχύμετρο είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία, αριθμός ικανοποιητικός για την περίπτωση που κάποιος θέλει να ξεφύγει από το κλεινόν άστυ και να κινηθεί σε λίγο πιο ανοιχτούς δρόμους. Από την άλλη, εκτιμάς τη συνολική συμπεριφορά του συνόλου εντός ορίων πόλης, με τη μετάδοση και την ανάρτηση να κλέβουν την παράσταση. Τα φρένα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και δεν μπλοκάρουν σχεδόν ποτέ, απλά θέλουν αρκετή δύναμη για να αποδώσουν τα μέγιστα. Οι οδικές κακοτεχνίες φιλτράρονται σωστά από πιρούνι και αμορτισέρ, που θα δείξουν τα όριά τους μόνο σε συνθήκες οδηγικής υπερβολής (λέγε με όριο).
Είναι μελετημένα και φτιαγμένα με γνώμονα την άνεση και όχι τις επιδόσεις. Οι οποίες επιδόσεις είναι μια χαρά, ιδιαίτερα στις επιταχύνσεις εν κινήσει, όπου η δύναμη αποδίδεται γραμμικά και μεστά, προσφέροντας ικανοποιητικές τιμές και βοηθώντας στα ασφαλή προσπεράσματα. Παρά τον 16ρη μπροστινό τροχό, η αίσθηση είναι ανάλαφρη στις εναλλαγές πορείας, γενικότερα θα λέγαμε πως το Beverly διαθέτει μια “αέρινη” συμπεριφορά στον τρόπο που κινείται. Είναι στιβαρό, όχι όμως τόσο που να δημιουργεί την επιθυμία να το πιέσεις στο όριο.
Ο κινητήρας είναι αυτός που σε βάζει στο όλο κλίμα, η μετάδοση αυτή που το κάνει ακόμα πιο εύφορο. Η θέση οδήγησης μελετημένη, θα βολέψει κάθε σωματότυπο, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση σε έντονο κυκλοφοριακό πήξιμο ο αναβάτης θα παραμείνει ακμαίος. Kάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον/τη συνεπιβάτη, που κάθεται ψηλότερα από τον οδηγό, έχοντας στη διάθεσή του ευμεγέθεις χειρολαβές και μαρσπιέ
Μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερη εργονομία
Οι χώροι για επιβάτη, συνεπιβάτη και αντικείμενα είναι άπλετοι. Σέλα, τιμόνι, ποδιά και γωνία μαρσπιέ έχουν μελετηθεί για να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία, περισσότερη άνεση στις μακρινές διαδρομές και καλύτερο συνολικά έλεγχο. Στη χρηστικότητα τα πράγματα δείχνουν εξίσου καλά, με τη χωρητικότητα των 35,3 λίτρων κάτω από τη σέλα (αποτέλεσμα της διαμέτρου του πίσω τροχού στις 14 ίντσες) να επιτρέπουν τη φιλοξενία δύο κρανών τύπου “full jet”! Ιδανική λύση για όσους απεχθάνονται τη χρήση των ογκωδών και αντι-αεροδυναμικών top case βαλιτσών (πέραν του εξτρά κόστους που επιβάλλει η after market αγορά)!
Εξαιρετικά χρήσιμη αποδείχθηκε και η ..τριπλή επιλογή για το άνοιγμα της σέλας. Και λέμε τριπλή γιατί μπορεί να ανοίξει α) με μπουτόν στο τιμόνι, β) με το στάνταρ τηλεχειριστήριο και γ) με μηχανικό μοχλό που βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι κάτω από το τιμόνι (για την περίπτωση που το όχημα έχει ξεμείνει από μπαταρία). Το εν λόγω ντουλαπάκι μπορεί να φιλοξενήσει μικροπράγματα και ανοίγει αν πιέσουμε το κλειδί του κεντρικού διακόπτη προς τα μέσα.
Ο πίνακας των οργάνων διαθέτει ένα κεντρικό και δύο περιφερειακά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο, θερμόμετρο και βενζινόμετρο αντίστοιχα, ενώ πέραν των ενδεικτικών λυχνιών υπάρχει και μια ευμεγέθης οθόνη υγρών κρυστάλλων με ρολόϊ και πληροφορίες για χιλιομετρητές, τάση μπαταρίας και θερμοκρασία περιβάλλοντος. Θα θέλαμε να υπήρχε ένδειξη αυτονομίας, όπως επίσης και μια πιο εργονομική θέση για την κεντρική κλειδαριά. Εκεί χωμένη που βρίσκεται, πολλές φορές δεν ..βρίσκεται! Πρέπει ο οδηγός να σκύψει για να δει που θα βάλει το κλειδί και αν είναι νύχτα σίγουρα τον περιμένει μια μικρή ταλαιπωρία.
Στη δεξιά πλευρά του τιμονιού, δίπλα στο μπουτόν της μίζας, υπάρχει ένα αντίστοιχο που γράφει MODE και από αυτό ο αναβάτης μπορεί να διαχειριστεί τις ψηφιακές πληροφορίες του πίνακα. Δεν χρειάζεται δηλαδή να βγάλει το χέρι από το τιμόνι και αυτό εξυπηρετεί πολύ τη χρηστικότητα αυξάνοντας σημαντικά και τη συνολική ασφάλεια. Στην κάτω πλευρά των οργάνων, υπάρχει ένα όχι και τόσο καλαίσθητο μπουτόν για την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του ASR, ενώ δίπλα του υπάρχει και η σχετική -χονδροκομμένη- φωτεινή ένδειξη. Τέλος, στα συν της όλης ευχρηστίας είναι η εξωτερική τοποθέτηση της τάπας του ρεζερβουάρ, που βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, ανάμεσα στα πόδια του οδηγού.
300 vs 300S
Τα δύο μοντέλα είναι πανομοιότυπα στα βασικά τους συστατικά και αλλάζουν σε λεπτομέρειες. Η έκδοση S, αυτή που οδηγήσαμε και βλέπετε στις φωτογραφίες δηλαδή, διαθέτει μαύρη σέλα (έναντι καφέ), ομοίως με διπλές ραφές αλλά σε κόκκινο και γκρι χρώμα (έναντι μαύρου), μαύρα αντίβαρα τιμονιού και μαύρα φινιρίσματα στο περίβλημα της μονάδας τελικής μετάδοσης κίνησης. Επίσης, διακρίνεται από το ματ γκρι χρώμα στη σχάρα αποσκευών, στις μπότες του πιρουνιού, στα μαρσπιέ συνεπιβάτη, στο κεντρικό τούνελ και στις ζάντες.
Σκέψεις πριν την αγορά
Συνοψίζοντας όλα όσα γράψαμε παραπάνω, έχουμε να κάνουμε με ένα καταξιωμένο scooter, που πλέον είναι και πολύ καλά εξοπλισμένο. Στάνταρ ABS, ASR, τηλεχειρισμό, χώρο για δύο κράνη και θύρα USB δεν συναντάς εύκολα στις μέρες μας και τα 4.380 ευρώ που κοστίζει σήμερα το ανανεωμένο Beverly δεν κρίνονται σαν υπερβολικά. Στα υπέρ του η ευκολία οδήγησης, η εμφάνιση, η χρηστικότητα, η οικονομία καυσίμου, η μεταπώληση και ο εξοπλισμός, στα μείον η απόδοση του κινητήρα στις υψηλές στροφές, η επέμβαση του ASR στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού από στάση, άντε και η θέση του κεντρικού διακόπτη. Τα ζυγίζετε και αποφασίζετε..
Μεγάλος ο κατάλογος των αξεσουάρ
Αν ο εξοπλισμός του Beverly δεν σας είναι αρκετός, υπάρχουν διάφορα έξτρα εργοστασιακά αξεσουάρ που μπορείτε να προμηθευτείτε και να κάνετε τη διαφορά. Αναλυτικά, η λίστα περιλαμβάνει:
– Βαλιτσα top-case 37 λίτρων στο χρώμα του scooter, με πλάτη συνεπιβάτη στο ίδιο υλικό και χρώμα με αυτό της σέλας. Ικανό να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος ή δύο jet
– Προστασία ποδιών, με σχεδίαση που ακολουθεί τις γραμμές του scooter
– Κουκούλα προστασίας
– Αντικλεπτικό σύστημα με ηλεκτρονικό κλειδί και τηλεχειριστήριο
– Μηχανικό αντικλεπτικό σύστημα κλειδαριάς τιμονιού/σέλας
– Σακίδιο ποδιάς σχεδιασμένο για να τοποθετείται πάνω από το κεντρικό τούνελ χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό
– Ανεμοθώρακας κατασκευασμένος από ανθεκτικό αντικραδασμικό μεθακρυλικό υλικό (πάχους 4 mm)
– Διάφανη ζελατίνα για ακόμα μεγαλύτερη προστασία
– Φιμέ ζελατίνα (ίδια με αυτή του Beverly 350 SportTouring)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μοντέλο: Piaggio Beverly 300/300S ΜΥ2017
Κινητήρας: Υγρόψυκτος Quasar, μονοκύλινδρος, 4Τ, 4V, 1 EEK, Euro4
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Κυβικά: 278
Ίπποι: 21 στις 7.250rpm
Πλαίσιο: Διπλό ατσάλινο σωληνωτό
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο CVT
Ανάρτηση: Συμβατικό πιρούνι 35mm άνευ ρυθμίσεων, αιωρούμενος βραχίονας, δύο αμορτισέρ με προφόρτιση ελατηρίου. Διαδρομές 90mm μπροστά και 81mm πίσω
Φρένα: Aνοξείδωτοι δίσκοι 300 και 240mm, διπίστονες δαγκάνες
Τροχοί: Αλουμινένιες χυτές ζάντες 16 και 14”
Ελαστικά: Μichelin City Grip 110/70-16 και 140/70-14
Βάρος: 183kg πλήρες υγρών
Ύψος σέλας: 790mm
Mεταξόνιο: 1.535mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 12,5lt
Τιμή: 4.380€