Το ιδανικό scooter θα μπορούσε να είναι εξίσου άνετο αλλά και δυναμικό. Εξίσου δυνατό αλλά και οικονομικό. Να έχει χώρους και καλή προστασία από τον καιρό, να είναι εύχρηστο αλλά και …στα πολλά, σταθερό…
ΚΕΙΜΕΝΟ ΦΩΤΗΣ ΡΑΪΣΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ KYMCO, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
Τα τελευταία χρόνια η Kymco ακολουθεί μια επιθετική πολιτική στα scooter και αφού πρώτα εδραίωσε την κυριαρχία της στα τετράτροχα ATV. Με ισχυρή παρουσία στις ασιατικές αγορές και απροσδόκητη διείσδυση στην Ευρώπη, παρουσιάζει σήμερα την πιο πολυποίκιλη και μοντέρνα γκάμα scooter ανεξαρτήτου κατηγορίας. Η σειρά Downtown αποτελεί μέρος αυτής της επιτυχίας, με διεθνείς πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τις 100.000 μονά- δες. Προσφάτως, η οικογένεια ενισχύθηκε με την κυκλοφορία μιας νέας έκδοσης, που εφοδιάζεται με ένα ολοκαίνουργιο και μεγαλύτερο μοτέρ 320 κ.εκ. τεχνολογίας G5- SC, με προδιαγραφές ρύπων Euro4. Και όλως παραδόξως, η υπόσταση του Downtown 350i δεν προσδιορίζεται μόνο από την εξέλιξη και τοποθέτηση ενός νέου κινητήρα. Ουσιαστικά ολόκληρο το scooter είναι καινούργιο, τόσο σχεδιαστικά όσο και δομικά. Χαρακτηριστικά όπως το νέο και ακόμα πιο ενισχυμένο πλαίσιο, το αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης (πέντε αεραγωγών), τη νέα θέση για το ρεζερβουάρ και η μεγαλύτερη σέλα. οριοθετούν το πώς θα κινηθεί ο ανταγωνισμός τα επόμενα χρόνια. Με αυτές τις σκέψεις κατά νου, βρεθήκαμε πάνω στη σέλα ενός μαύρου Downtown 350i ABS και δηλώνουμε ευθαρσώς, πως περάσαμε φίνα! Η πρώτη αίσθηση από το 350i είναι πως εδώ έχουμε ένα μεγάλο και άνετο –για τα κυβικά του– scooter, με μια άκρως ανθρωποκεντρική θέση οδήγησης, με χώρο για να απλώσεις τα πόδια σου και ένα μεγάλο παρμπρίζ (ανεμοθώρακα) για να κρυφτείς από τον αέρα. Ένα scooter με μεγάλο μεταξόνιο, πολύ σταθερό σε ταχύτητες ταξιδιού, που προσφέρει καλή προστ σία στον αναβάτη και μια πολύ άνετη θέση για τον συν- αναβάτη!. Ένα scooter που παρά τον όγκο του είναι τόσο ευκολοδήγητο, όσο ένα Kymco Agility και τόσο σπορτίβ, όσο ένα Kymco K-XCT!
ΣΚΕΛΕΤΟΥ ΚΑΙ ΜΟΤΕΡ ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Σίγουρα το Downtown 350i έχει ένα πλαίσιο γερό που σε ένα scooter αυτών των διαστάσεων είναι ένα καλοδεχούμενο δομικό στοιχείο. Δεν θα ήταν υπερβολή αν το χαρακτηρίζαμε ως το καλύτερο πλαίσιο της κατηγορίας. Σχεδιασμένο με νέες παραμέτρους, κατασκευασμένο από ειδικό ατσάλι και ενισχυμένο σε σημεία κλειδιά. Κι ενώ οι αναρτήσεις δεν έχουν κάτι εξαιρετικό να επιδείξουν – ως γεωμετρία και λειτουργία – είναι αυτός ο σκελετός του νέου Downtown που κάνει όλη την διαφορά. Την αντιλαμβάνεσαι σχεδόν αμέσως, μόλις από τα πρώτα χιλιόμετρα. Ένα άλλο θετικό χαρακτηριστικό στο μεγάλο Downtown είναι η πολιτισμένη λειτουργία του νέου κινητήρα των 320 κ.εκ. Πρόκειται για έναν από τους ελαφρύτερους στην κατηγορία του αλλά και από τους πιο… ήσυχους. Με δύναμη 30 ίππων, ο συγκεκριμένος κινητήρας της Kymco είναι εξόχως δυνατός και αρκούντως οικονομικός. Έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά και ανεβάζει γρήγορα σε ρυθμούς πολυστροφίας. Το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό στις μεσαίες στροφές ακόμα και με δυο αναβάτες στη σέλα, ενώ με ταχύτητα ταξιδιού στα 130 χ.α.ω το νέο scooter της Kymco είναι και πολύ σταθερό. Σε μεικτές συνθήκες η μέση κατανάλωση έπεφτε αρκετές φορές κοντά στα 3,6 λίτρα/100 χλμ. όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων θα πρέπει να υπολογίζετε από 3,8 έως 4,1 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με δεδομένο το δοχείο καυσίμου χωρητικότητας 12,5 λίτρων, η αυτονομία μπορεί να φθάσει ή/και να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα. Τέλος, η απουσία κραδασμών χαμηλά αποτελεί άλλη μια ευχάριστη έκπληξη σε αυτό το μοτέρ, ενώ δεν παρατηρήσαμε μουδιάσματα στα άκρα μετά από ταξιδάκι 100 χιλιομέτρων. Αποδοτικό και το σύστημα μετάδοσης, που είναι δοκιμασμένο στη ναυαρχίδα της εταιρίας Xciting 400 και μονταρίστηκε επιτυχώς με τον κινητήρα του Downtown. Γενικώς, η ποιότητα κύλισης του Downtown 350i είναι… αρχοντική. Θα το θέλαμε λίγο πιο άνετο στην καθημερινή χρήση καθότι οι αναρτήσεις έχουν σφικτό σετάρισμα. Είναι όμως αυτό το σετάρισμα που δίνει πολύ καλύτερη πληροφόρηση και έλεγχο, όταν ο αναβάτης θελήσει να κινηθεί πιο δυναμικά. Το τιμόνι κόβει αρκετά, για scooter αυτού του μεγέθους, δίνοντας ερείσματα ευκινησίας. Ωστόσο, το Downtown παραμένει ένα μεγάλο scooter GT, με ότι αυτό συνεπάγεται στο θέμα της ευελιξίας στην πόλη. Για την επιβράδυνση υπάρχει κυματιστό δισκόφρενο εμπρός 260mm με δαγκάνα τριών εμβόλων, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 240mm με δαγκάνα δυο εμβόλων. Το σύστημα ενισχύεται από τελευταίας γενιάς ABS 9.1 της Bosch, που προσφέρεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα, τα φρένα του Downtown 350i έχουν κορυφαία απόδοση, ολοκληρώνοντας την εικόνα του καλύτερου urban-touring scooter της μικρομεσαίας κατηγορίας που μπορείτε να βρείτε σήμερα στην ελληνική αγορά.
ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ
Τα καλύτερα τα αφήσαμε για το τέλος. Δομικά το νέο Downtown είναι πολύ έξυπνα σχεδιασμένο. Η τοποθέτηση τροχού 13 ιντσών πίσω (μπροστά τροχός 14 ιντσών) σε συνδυασμό με την καλύτερη διευθέτηση του ρεζερβουάρ, αποκαλύπτει έναν ευρύ χώρο κάτω από τη σέλα, που χωρά έως και δυο κράνη (1 full face + 1 jet) μαζί με μικροαντικείμενα. Στον έξτρα εξοπλισμό θα βρείτε ζελατίνα μεγαλύτερης επιφάνειας και ύψους (169 €), σχάρα στήριξης βαλίτσας (50 €), καθώς και βαλίτσα top case στα εργοστασιακά χρώματα (184 €). Παράλληλα, το scooter διαθέτει πολύ καλό εμπρόσθιο φωτισμό LED-DRL με τύπου Eagle Eye Led Guides. Επίσης, διαθέτει και έναν πίνακα πληροφοριών αυτοκινητιστικού τύπου, με δυο στρογγυλά αναλογικά όργανα και ένα κεντρικό digital πάνελ πολυενδείξεων, με μπλε ambient νυχτερινό φωτισμό. Οι ενδείξεις περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα, με υπολογιστή ταξιδιού, μέση κατανάλωση αλλά και στιγμιαία. Το νέο Downtown πολύ μας άρεσε και είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα scooter που μπορείτε να βρείτε εκεί έξω. Η τιμή του με το κλειδί στο χέρι ανέρχεται στα 5.383€ ή 4.998€ μετρητοίς.
TAYTOTHTA
ΤIΜH: 5.383 ευρώ (4.998 € μετρητοίς)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Μονοκύλινδρος, 4χρονος, υγρόψυκτος
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 320
ΒΑΡΟΣ (kg): 179
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm): 770
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt): 12,5
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm): 30,1/7.500