DUCATI – HONDA – YAMAHA Τα μοντελα του 2017
Για μια ακόμη χρονιά ταξιδέψαμε στο Μιλάνο για να δούμε από κοντά τις μοτοσυκλέτες του 2017 που δεν μας αποκάλυψαν οι κατασκευαστές στην INTERMOT της Κολωνίας (Διαβάστε το αντίστοιχο άρθρο).
Μία ημέρα πριν ανοίξουν οι πύλες της EICMA για τους δημοσιογράφους και τους εμπόρους, τρεις από τους σημαντικότερους κατασκευαστές δικύκλων επέλεξαν να αποκαλύψουν τα νέα μοντέλα τους σε εκδηλώσεις που έγιναν έξω από την έκθεση.
DUCATI
Πρώτη η DUCATI έκανε την δική της παρουσίαση σε μία ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα με εκατοντάδες δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο και 400000 φίλους της εταιρείας που ήταν συνδεδεμένοι μέσω ιντερνετ!
Η παρουσίαση ξεκίνησε με δύο νέες εκδόσεις του SCRAMBLER 800. Το κλασικό Café Racer και το παντός εδάφους DESERT SLED που μας θύμισε υπερβολικά τα πρώτα XT500. Ακολούθησε η SUPERSPORT που γνωρίζαμε ήδη, πριν περάσουμε στην νέα ‘μικρή’ Multistrada 950. Ο κινητήρας Testastreta 11ο με 937cc αποδίδει 113hp/9000rpm με ροπή 9.8kgm/7750rpm. Την κάνει ξεχωριστή η φιλικότητα του κινητήρα που αποδίδει το 80% της ροπής ανάμεσα στις 3500 και τις 9500σ.α.λ. και η χαμηλά τοποθετημένη σέλα (820-860mm) που την κάνει προσιτή σε όλα τα αναστήματα προσφέροντας μία αίσθηση σιγουριάς.
Εντελώς ανανεωμένο παρουσιάστηκε το MONSTER 1200. Νέα αισθητική, μικρότερες διαστάσεις και αναβαθμισμένο σε επιδόσεις και ασφάλεια. 15 ίππους περισσότερους (150hp) από τον προκάτοχο του, με βελτιωμένη ροπή και μειωμένο βάρος. Διαθέτει πλέον όλα τα προηγμένα βοηθήματα όπως Cornering ABS και Ducati Quick Shift για κατέβασμα και ανέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Θα διατίθεται και η έκδοση S με ελαφρύτερες ζάντες, αναρτήσεις OHLINS και βελτιωμένα φρένα (Brembo).
Το μεγάλο “τέρας” έχει όμως και μικρό αδερφάκι. Το MONSTER 797 είναι η entry level μοτοσυκλέτα της DUCATI με τον αερόψυκτο κινητήρα DESMODUE που αποδίδει 75hp από 803cc. Ελαφρύ (182kg) με χαμηλή σέλα (805mm) ομαλή απόδοση και εξαιρετικά φρένα, έρχεται να προσεγγίσει τους νέους μοτοσυκλετιστές.
Για το τέλος της παρουσίασης, έμεινε η DIVA. 1299 SUPERLEGGERA. Η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής κατασκευασμένη εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και ταυτόχρονα η δικύλινδρη με την μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο (1,36hp/kg) έχετε μια εικόνα για το πόσο εξωτική είναι αυτή η μοτοσυκλέτα. Με βάρος 167 κιλών αποδίδει 215hp. To βάρος μειώνεται με το racing kit στα 162kg, και η απόδοση φθάνει στους 220hp. Για ηλεκτρονικά βοηθήματα μην ρωτάτε, έχει όλα όσα φαντάζεστε και slide control. Η τιμή της είναι 85000€ και η έκδοση με το racing kit φθάνει τα 90000€. Θα παραχθούν μόνο 500 κομμάτια που σχεδόν έχουν πουληθεί.
HONDA
H HONDA ξεκίνησε με τα βελτιωμένα σκούτερ VISION, FORZA 125 και SH125i για να περάσει στο αναβαθμισμένο CRF250L και το πολύ ενδιαφέρον CRF250Rally που παραπέμπει αισθητικά στο αγωνιστικό 450 του DAKAR Rally. Μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, μεγάλη απόσταση από το έδαφος και μεγάλο ρεζερβουάρ έρχονται να κάνουν την διαφορά από το απλό CRF250L. Κυρίως όμως η εμφάνιση που τονίζει την συγγένεια με την αγωνιστική μοτοσυκλέτα ξυπνώντας μέσα μας εικόνες περιπέτειας σε αμμόλοφους.
Στη συνέχεια είδαμε το νέο CB 650F που έχει μικρές βελτιώσεις αλλά κυρίως έχει αλλάξει εμφάνιση και στυλ παραπέμποντας σε streetfighter. Αντίστοιχες είναι και οι βελτιώσεις του CBR 650F. Στην έκθεση της Κολωνίας τον προηγούμενο μήνα είχαμε δει τα CBR1000RR Fireblade στις εκδόσεις SP και SP2. Τώρα μας αποκάλυψαν την απλή έκδοση του Fireblade που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό. Το επετειακό 1000άρι της HONDA (25 χρόνια Fireblade) είναι πιο ελαφρύ, πιο δυνατό και έχει βελτιώσει την αναλογία κιλών ανά ίππο κατά 14%. Το 90% των εξαρτημάτων του έχουν αλλαχτεί, ενώ διαθέτει ηλεκτρονικά προηγμένης τεχνολογίας.
Η παρουσίαση της HONDA ολοκληρώθηκε με το X ADV που αυτοπροσδιορίζεται ως το SUV των scooter. Με τον γνωστό κινητήρα DCT των 750cc αλλά νέο πλαίσιο, μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και τρακτερωτά λάστιχα, έρχεται να καλύψει ένα κενό και να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία για ανήσυχους ταξιδιώτες.
ΥΑΜΑΗΑ
Ήταν πια αργά το βράδυ και οριακά προλάβαμε την έναρξη της παρουσίασης της YAMAHA που έγινε στη άλλη πλευρά του Μιλάνου. Μετά από την παρουσίαση των στατιστικών που δείχνουν ξεκάθαρα την θετική πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια , είδαμε live το νέο R6 που γνωρίζαμε και έχουμε ήδη παρουσιάσει στο Motorsite.gr. Είδαμε όμως και την καθαρόαιμη supersport εκδοχή του για πρώτη φορά. Ακολούθησε το WR450F Rally που θα δούμε φέτος να αγωνίζεται στο Dakar Rally και αμέσως μετά ενώ όλοι περιμέναμε το νέο Tenere 700 είδαμε το concept T7 που αποτελεί μάλλον τον προπομπό του. Η επίσημη κυκλοφορία της κανονικής μοτοσυκλέτας που θα μπει στην παραγωγή δεν αναμένεται μέσα στο 2017 αλλά έχει σχεδιαστεί για πριν από το τέλος του ΄18. Η πρώτη αίσθηση που μας δόθηκε είναι ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με σημαντικές δυνατότητες στην εκτός δρόμου οδήγηση με μειωμένο βάρος και απέριττη αισθητική που δημιουργεί όνειρα περιπέτειας.
Η επόμενη έκπληξη ήταν μια απρόσμενη συνεργασία στην σχεδίαση μοτοσυκλέτας. Είδαμε λοιπόν ένα τρικύλινδρο XSR900 που διαμορφώθηκε σε συνεργασία με τον οίκο Abarth. Ομολογουμένως ενδιαφέρουσα πρόταση! Ένα ξεχωριστό XSR με έντονη προσωπικότητα, αρκετές βελτιώσεις και την ξεχωριστή πινελιά που δίνει (για όσους ξέρουν) το σήμα με τον σκορπιό.
Όπως ήταν αναμενόμενο έγινε και επίσημα η παρουσίαση του X MAX 300 που ήδη γνωρίζαμε (διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση που έχουμε ήδη κάνει στο Motorsite.gr) και το μεγάλο φινάλε έγινε με το νέο T MAX 530 και τα T MAX 530SX/DX. Μάλιστα την έκδοση DX την έφερε στην σκηνή ο Valentino Rossi.
To νέο 530 εκτός από βελτιωμένη αισθητική έχει νέο αλουμινένιο πλαίσιο, μειωμένο βάρος κατά 9 κιλά, νέα πίσω ανάρτηση, Traction Control, Μεγαλύτερο χώρο κάτω από την σέλα, Smart Key για να βάζετε μπροστά χωρίς το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη, Ψηφιακή οθόνη οργάνων και κλείδωμα κεντρικού σταντ.
Αυτά για την ώρα. Τα νέα μοντέλα των υπόλοιπων εταιρειών και περισσότερες φωτογραφίες από τα σημερινά μοντέλα θα έχουμε αύριο….