Όταν ένα concept γίνεται πραγματικότητα σημαίνει πως μια ιδέα βρίσκει τους οπαδούς της και πως η νέα Κ 1600Β τους έχει εντοπίσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Πριν περίπου 18 μήνες το Concept 101 μας έδειξε την επιθυμία της BMW να διεισδύσει σε μια αγορά ξένη, μακρινή και αμερικανοκρατούμενη, κοινώς να συγκινήσει και να προσελκύσει τους εραστές της κατηγορίας Bagger (εξ ου και το “Β” στον τίτλο της νέας Κ 1600), αυτούς τους ίδιους που μέχρι σήμερα επέλεγαν “τοπικούς” κατασκευαστές (Harley, Indian), άντε και την αντίστοιχη πρόταση F6B της Honda Goldwing. Kαι όπως λένε οι ίδιοι οι Βαυαροί, “η πρότασή μας αφορά στην οδήγηση σε ατελείωτους αυτοκινητόδρομους, στο όνειρο της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας, στην ενσάρκωση του Grand American Touring”.
Χωρίς περικοπές ισχύος
Από τη στιγμή που η “Β” θα κυλίσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τους τροχούς της στα αμερικάνικα highways, όπου ως γνωστόν οι ταχύτητες περιορίζονται στα 60 μίλια ανά ώρα (περίπου 100Km/h), θα περίμενε κανείς μια σημαντική μείωση στην απόδοση του εξακύλινδρου σε σειρά των 1649 κ.εκ. και 160 ίππων. Αμ δε, τα άλογα παραμένουν στη θέση τους και το όραμα “Spirit of the Open Road” θα περιοριστεί στο …ρελαντί. Η φιλοσοφία της νέας 1600Β αποτελεί συνώνυμο της φινέτσας, της δύναμης και της πολυτέλειας σε δύο τροχούς και επιθυμία της είναι να μεταμορφώνει τον κάθε δρόμο, την κάθε διαδρομή, το κάθε λεπτό σε μία απαράμιλλη εμπειρία. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της έκδοσης bagger είναι η σιλουέτα σε σχήμα σταγόνας, με το υψηλότερο σημείο της να βρίσκεται στο εμπρός φέρινγκ, η αεροδυναμική γραμμή και οι ‘βαθιές’ πλαϊνές βαλίτσες με ενσωματωμένα πίσω φώτα αμερικανικού στυλ. Νέοι, χρωμιωμένοι σιγαστήρες εκτείνονται παράλληλα με το δρόμο και αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της γοητείας μιας πραγματικής bagger. Βασισμένη στην K 1600GT, η “B” μας έρχεται με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα.
Η νέα αυτή σχεδίαση μειώνει αισθητά και το ύψος της σέλας συνεπιβατη. Οι ανασχεδιασμένες και μεγαλύτερης χωρητικότητας πλαϊνές βαλίτσες επιτρέπουν άνετη και αποδοτική φόρτωση αποσκευών, ενώ ο πίσω λασπωτήρας τώρα αναδιπλώνεται για να διευκολύνει την αφαίρεση του πίσω τροχού. Το φέρινγκ με την ειδικά προσαρμοσμένη ζελατίνα συμβάλλει στη δυναμική και σίγουρα εντυπωσιακή εμφάνιση της μοτοσυκλέτας. Για αποτελεσματική προστασία από τις καιρικές συνθήκες, τα πλαϊνά τμήματα των ανακλαστήρων αέρα είναι μακρύτερα. Επίσης, υπάρχουν ανακλαστήρες αέρα που προστατεύουν τα χέρια του αναβάτη. Οι δύο καθρέπτες εναρμονίζονται με τη σχεδιαστική φιλοσοφία, διασφαλίζοντας καλή ορατότητα χάρη στις μεγάλες ευρυγώνιες επιφάνειές τους. Η ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA -με την αυτόματη προσαρμογή απόσβεσης- περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
Με αυτή αλλά και με τα οδηγικά modes “Road” και “Cruise”, η νέα K 1600B συνδυάζει οδηγική άνεση, ευστάθεια και δυναμικές επιδόσεις. Στη ρύθμιση “Road” η προσαρμογή της απόσβεσης είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, προσφέροντας το υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ελκτικής πρόσφυσης σε όλα σχεδόν τα οδοστρώματα. Με ενεργοποιημένο το “Cruise” mode, η “B” προσφέρει πολύ μαλακή απόσβεση, διασφαλίζοντας ένα υψηλό επίπεδο άνεσης στις χαμηλές ταχύτητες. Οι λειτουργίες υποβοήθησης όπισθεν και αλλαγής ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, ακόμα και στα κατεβάσματα, σίγουρα θα εκτιμηθούν δεόντως από τον υποψήφιο αγοραστή, ενώ οι κατάλογοι γνήσιων αξεσουάρ και προαιρετικού εξοπλισμού δεν θα αφήσουν ανεκπλήρωτες επιθυμίες.
Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά συνοπτικά:
• 6-κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με προδιαγραφές εκπομπών EU4, με ίδια απόδοση ισχύος 160hp στις 7.750rpm και μέγιστη ροπή 175Nm στις 6.500rpm
• Χαμηλό πίσω πλαίσιο για μειωμένο ύψος, χαμηλότερη σέλα συνεπιβάτη κατά 7cm
• Σταθερές, πλαϊνές βαλίτσες με νέα σχεδίαση, πίσω κεντρικό κάλυμμα και ενσωματωμένα φώτα σε Αμερικανικό στυλ
• Χρωμιωμένα τελικά εξατμίσεων
• Αναδιπλούμενος λασπωτήρας για εύκολη αφαίρεση τροχού
• Αποτελεσματική αεροδυναμική προστασία με μακρύτερους εκτροπείς αέρα
• Κλασική, χαμηλή και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα τύπου bagger
• Ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA με αυτόματη προσαρμογή απόσβεσης και προγράμματα οδήγησης “Road” και “Cruise” στο βασικό εξοπλισμό
• Λειτουργία υποβοήθησης όπισθεν για μεγαλύτερη ευελιξία
• Υποβοήθηση Αλλαγής Ταχυτήτων Pro για ανέβασμα/κατέβασμα ταχύτητας χωρίς συμπλέκτη
• Intelligent Emergency Call, εργοστασιακή επιλογή για άμεση υποστήριξη σε περίπτωση ατυχήματος ή επείγουσας ανάγκης (όπου διατίθεται η λειτουργία ConnectedDrive)