Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 11.406 | 8.606 | +32,5% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 951 | 772 | +23,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 31 | 12 | +158,3% |
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 104.516 | 82.936 | +26,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.476 | 7.734 | +9,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 218 | 163 | +33,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 7,0% | 6,0% | +1,0 | 7,8% | 7,5% | +0,2 |
A-SUV | 3,0% | 2,0% | +1,0 | 2,3% | 1,8% | +0,5 |
A TOTAL | 10,0% | 8,1% | +1,9 | 10,1% | 9,4% | +0,7 |
B | 26,9% | 21,2% | +5,8 | 27,4% | 25,1% | +2,2 |
B-SUV | 23,2% | 24,3% | -1,0 | 25,4% | 24,8% | +0,6 |
B TOTAL | 50,2% | 45,4% | +4,7 | 52,7% | 49,9% | +2,8 |
C | 7,6% | 8,3% | -0,7 | 8,3% | 10,3% | -2,0 |
C-SUV | 23,1% | 27,1% | -4,1 | 20,8% | 22,3% | -1,5 |
C TOTAL | 30,7% | 35,4% | -4,7 | 29,2% | 32,6% | -3,5 |
D | 1,9% | 1,9% | -0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
D-SUV | 5,6% | 7,3% | -1,8 | 4,9% | 4,9% | +0,0 |
D TOTAL | 7,5% | 9,2% | -1,8 | 6,3% | 6,1% | +0,2 |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,6% | 0,7% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,3% | 0,3% | +0,0 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,3% | 0,5% | -0,3 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 55,8% | 61,6% | -5,8 | 54,1% | 54,6% | -0,5) |
Σεπτέμβριος 2023 | Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2023 | Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Αυγ. ‘23 | |
Βενζίνη | 40,2% | 35,7% | +4,5 | 43,2% | 46,0% | -2,9 | 36,5% |
Πετρέλαιο | 11,5% | 22,4% | -10,9 | 13,7% | 16,0% | -2,3 | 14,2% |
Υβριδικά (HEV) | 29,1% | 30,5% | -1,3 | 29,9% | 27,5% | +2,4 | 24,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 16,2% | 7,7% | +8,5 | 10,5% | 7,1% | +3,4 | 21,4% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,7% | -0,5 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,8% | 3,1% | -0,3 | 2,4% | 2,7% | -0,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:
Αύγουστος 2023 | Αύγουστος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Αύγουστος 2023 | Ιανουάριος- Αύγουστος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 787.626 | 650.806 | +21,0% | 7.078.464 | 6.001.819 | +17,9% |
ΕΕ 14(2) | 686.309 | 555.556 | +23,5% | 6.216.615 | 5.239.043 | +18,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 818.852 | 680.530 | +20,3% | 7.337.645 | 6.243.519 | +17,5% |
Ελλάδα | 10.368 | 8.658 | +19,8% | 93.110 | 74.330 | +25,3% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.