Ο δεύτερος εκ των τριών γύρων του FIA Karting Academy Trophy φιλοξενήθηκε στη Motorsportarena Mülsen και είχε δύο πρόσωπα για τον εκπρόσωπο της χώρας μας στην κατηγορία Junior, Θάνο Ζάχο.
Από τη μία, ο Έλληνας οδηγός επέδειξε -όπως και στην πρεμιέρα της Valencia-αξιοσημείωτη ταχύτητα, όντας σταθερά στο άνω άκρο της κατάταξης ενός event στοοποίο συμμετείχαν 47 οδηγοί από κάθε άκρη του πλανήτη. Όμως η απόφαση των αγωνοδικών να τον αποκλείσουν από το Qualifying Practice στο οποίο ήταν έκτος συνολικά (μετά από ατυχή επιλογή των μηχανικών της Vortex να ρίξουν σπρέι στη βαλβίδα αποσυμπίεσης του κινητήρα που δεν έπαιρνε μπροστά, πράγμα που οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως δεν έπρεπε να γίνει σε καθεστώς pre-grid), τον έριξε στην ουρά των Qualifying Heats.

O Θάνος περιγράφει: «Παρά τις μεικτές καιρικές συνθήκες, όπου την Παρασκευή οδηγήσαμε τόσο σε βρεγμένο όσο και σε στεγνό οδόστρωμα, ήμουν σταθερά γρήγορος και εντός της πρώτης πεντάδας. Στις κατατακτήριες βρήκα ακόμα καλύτερο ρυθμό και σημείωσα τον τρίτο χρόνο στο σκέλος μου και τον έκτο στη γενική. Όμως το DSQ με ανάγκασε να εκκινώ τα σκέλη τελευταίος. Παρ’ όλα αυτά, μετά από μεγάλη προσπάθεια, κατάφερα να αναρριχηθώ και στα δύο πρώτα Σκέλη του Σαββάτου να τερματίσω ενδέκατος και όγδοος αντίστοιχα».

Μέχρι εκεί, ο Θάνος έδειχνε πως θα μπορούσε να ανακάμψει από την αναποδιά της Παρασκευής. Ωστόσο, λογάριαζε χωρίς τον Sihan Zeng, με τον οποίο είχαν μεγάλη μάχη στο τρίτο Σκέλος του Σαββάτου. Ο Έλληνας οδηγός είχε σημειώσει άλλη μία εντυπωσιακή αντεπίθεση, είχε ανέβει δέκατος-τέταρτος και στον τελευταίο γύρο, ενώ προσπαθούσε να περάσει τον Κινέζο οδηγό, εκείνος φρέναρε πολύ νωρίς εμπρός του, με αποτέλεσμα τη μεταξύ τους σύγκρουση.
Αυτή οδήγησε σε έντονο μεταξύ τους διάλογο εντός parc ferme, μετά τον οποίο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να αποκλείσουν αμφότερους από τον αγώνα. Πράγμα που ανάγκασε τον Ζάχο να εκκινήσει 35ος στον Τελικό της Κυριακής. Εκεί είδε την καρό σημεία 29ος.
«Ήταν μία χαμένη ευκαιρία καθώς είχαμε την ταχύτητα για κάτι καλό στη Γερμανία. Βάσει του χρόνου στο Qualifying αλλά και των αποτελεσμάτων των Σκελών, θεωρώ πως θα μπορούσα να έχω μία θέση στη πεντάδα», είπε με πικρία ο Θάνος.
Από την πλευρά της Zahos Karting, ο επικεφαλής της, Βασίλης Ζάχος, πρόσθεσε: «Είχαμε κάνει πολύ καλή προετοιμασία ενόψει αυτού του αγώνα. Ο Θάνος έκανε ότι έπρεπε στα χρονομετρημένα, όπου είχε τον τρίτο καλύτερο χρόνο στο δικό του Heat ενώ με τον τρόπο με τον οποίο ανακτούσε θέσεις σε κάθε Σκέλος, έδειχνε να έχει καταλάβει και διορθώσει τα λάθη της Valencia».

Μετά τη δοκιμασία στη μήκους 1315m Motorsportarena Mülsen, το σκηνικό θα μεταφερθεί επί ιταλικού εδάφους και συγκεκριμένα στην πίστα Cremona Karting, όπου στις 25-28 Σεπτεμβρίου θα κλείσει η αυλαία του φετινού FIA Karting Academy Trophy.
Μέχρι τότε, ο Θάνος θα πραγματοποιεί εντατικές δοκιμές επί ελληνικού εδάφους, θα πραγματοποιήσει τεστ και στην ιταλική πίστα ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να τρέξει και σε έναν ακόμα αγώνα του ιταλικού πρωταθλήματος, για να προετοιμαστεί για το κύκνειο άσμα του θεσμού για το 2025.
Ο 13χρονος είπε σχετικά: «Τώρα έμεινε ο αγώνας στην Cremona, μία πίστα που γνωρίζω καλά από τον αγώνα που έκανα εκεί για το ιταλικό πρωτάθλημα. Ανυπομονώ να εφαρμόσω όσα έμαθα στους δύο πρώτους αγώνες και να πάρω έστω και στον τελευταίο γύρο του θεσμού, ένα αποτέλεσμα που θεωρώ πως αξίζω».
Τι είναι το FIA Karting Academy Trophy
Σασί: ΟΤΚ
Κινητήρας: 125cc 2χρονος OK-Junior από τη Vortex
Ελάχιστο βάρος: 140 κιλά με τον οδηγό
Ελαστικά: LeCont LOH “Option”
Το FIA Karting Academy Trophy είναι ένας παγκόσμιος θεσμός που στοχεύει στην ανίχνευση και εκπαίδευση νέων ταλέντων, προερχόμενων από περισσότερες από 40 χώρες και πέντε ηπείρους. Δοκιμάζονται σε πανομοιότυπο εξοπλισμό, που διατίθεται από τη CIK-FIA χάρη στη συμμετοχή του OTK Kart Group (σασί και κινητήρες). Τα αυστηρά πανομοιότυπα καρτ, κληρώνονται στην αρχή της σεζόν, ενώ οι κινητήρες ανταλλάσσονται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια κάθε event.
Το FIA Karting Academy Trophy – Junior «πάτησε γκάζι» το 2010. Διεξάγεται σε τρεις πίστες σε ισάριθμες χώρες και σε αυτό συμμετέχουν οδηγοί 12 έως 14 ετών. Η βαθμολογία προκύπτει από τον υπολογισμό των πόντων που κάθε οδηγός συλλέγει στα Qualifying Heats και τους Τελικούς.