Το τελικό αποτέλεσμα, ενός από τους καλύτερους αγώνες των τελευταίων ετών, οριστικοποιήθηκε μετά την καρό σημαία. Στον αγώνα οι Mercedes έκαναν το 1-2, με τον George Russell μπροστά από τον Lewis Hamilton, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Oscar Piastri. Ωστόσο, ο τεχνικός έλεγχος αποκάλυψε ότι το μονοθέσιο με τον αριθμό 63 ήταν κάτω από το όριο του βάρους σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς και ως εκ τούτου ο George Russell αποκλείστηκε, με τη νίκη να πηγαίνει στον έτερο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton, ενώ ο Piastri ανέβηκε στη δεύτερη θέση και ο Charles Leclerc στην τρίτη. Αυτή είναι η 105η νίκη του Hamilton σε 346 εκκινήσεις Grand Prix, ενώ είναι η 128η νίκη για τη Mercedes, η τρίτη της φέτος και η έβδομη στο Βελγικό Grand Prix.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Στη πίστα, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει με τη μέση γόμα. Οι μόνες εξαιρέσεις ήταν οι Sainz και Zhou που επέλεξαν τη σκληρή γόμα και ο Ricciardo που προτίμησε τη μαλακή γόμα. Οι δυο αλλαγές ήταν η πιο δημοφιλής στρατηγική, ενώ η σκληρή γόμα αποδείχθηκε το καλύτερο ελαστικό τόσο σε απόδοση όσο και σε φθορά. Ο Zhou ήταν ο μόνος οδηγός που εγκατέλειψε τον αγώνα. Από τους υπόλοιπους 19 οδηγούς, οι Russell, Alonso, Stroll, Magnussen και Tsunoda, έκαναν μόνο μία στάση, αλλάζοντας από μέση σε σκληρή γόμα με τους δύο πρώτους να τερματίζουν στις βαθμολογούμενες θέσεις, πρώτος και ένατος αντίστοιχα. Το βραβείο για τη μεγαλύτερη διανυθείσα απόσταση ανήκει στον Russell που έκανε 34 γύρους με τη σκληρή γόμα. Στο δεύτερο μέρος ο Hulkenberg ήταν αυτός που κάλυψε τη μεγαλύτερη απόσταση (24 γύρους) με τη μέση γόμα.
ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI
«Καταρχάς, πρέπει να πω ότι ήταν ένας πραγματικά συναρπαστικός αγώνας. Είχε περάσει αρκετός καιρός από τότε που η Formula 1 μας πρόσφερε ένα τέτοιο θέαμα και είναι ασυνήθιστο να βλέπεις έναν αγώνα όπου το αποτέλεσμα είναι τόσο αβέβαιο, με την πρώτη τριάδα να χωρίζεται μόλις κατά ένα δευτερόλεπτο. Οι έξι πρώτοι οδηγοί θα μπορούσαν δίκαια να ισχυριστούν ότι στοχεύουν στη νίκη ή τουλάχιστον στο βάθρο καθώς τερμάτισαν σε απόσταση μικρότερη των 10 δευτερολέπτων. Είναι κρίμα που το αποτέλεσμα του αγώνα έπρεπε να αλλάξει αλλά, όπως συμφώνησε και η Mercedes, ο κανονισμός σχετικά με το βάρος είναι πολύ ξεκάθαρος. Το δεύτερο θέμα είναι η στρατηγική. Πριν τον αγώνα, είχαμε δηλώσει ότι η στρατηγική μιας αλλαγής δεν ήταν αρκετά γρήγορη σε σύγκριση με δύο αλλαγές. Παραβλέποντας τον αποκλεισμό του Russell, η απόδοσή του διαψεύδει αυτή την πρόβλεψη. Προσπαθώντας να το εξηγήσουμε αυτό, όσον αφορά στη συμπεριφορά των ελαστικών, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που ξεχωρίζουν. Καταρχάς, η θερμοκρασία της πίστας σήμερα ήταν περίπου 10 βαθμούς υψηλότερη από ό,τι την Παρασκευή κατά τη διάρκεια του FP2 και αυτό πιθανώς συνέβαλε στην πολύ περιορισμένη παραμόρφωση των σκληρών ελαστικών. Από την άλλη η παραμόρφωση ήταν υψηλή στη μέση γόμα, ειδικά σε παρατεταμένη χρήση. Επιπλέον, μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι ομάδες δούλεψαν σκληρά για να ρυθμίσουν τα μονοθέσια βρίσκοντας τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ ενός βρόχινου σεταρίσματος για τις κατατακτήριες δοκιμές και ενός σεταρίσματος για στεγνό αγώνα προσπαθώντας να προστατεύσουν τον μπροστινό άξονα, ο οποίος ήταν πιο επιρρεπής στη φθορά. Ένα τρίτο στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι πολλοί οδηγοί συμπεριφέρθηκαν πολύ προσεκτικά στα ελαστικά μέσης γόμας, ειδικά στις πιο γρήγορες στροφές.Τα δύο τρίτα του αγώνα ήταν μια συναρπαστική παρτίδα σκάκι, με κινήσεις και αντεπιθέσεις, ειδικά μεταξύ των πρωτοπόρων, αλλά και πιο πίσω στην κατάταξη. Μετά όλα ζωντάνεψαν στους τελευταίους περίπου 15 γύρους, με όλους τους οδηγούς να αρχίζουν να πιέζουν και να μάχονται για θέσεις. Ήταν ένα θέαμα που, όπως είπα και πριν, σημαίνει ότι μπαίνουμε στο καλοκαιρινό διάλειμμα με μια έντονη επιθυμία να δούμε κάτι παρόμοιο σε λίγες εβδομάδες στο Ζάντφορτ αλλά και στο υπόλοιπο της σεζόν».
FORMULA 2
Ο Isack Hadjar (Campos Racing) κέρδισε τον κύριο αγώνα στο Σπα – Φρανκοσάμπ, πετυχαίνοντας την τέταρτη νίκη του για τη σεζόν. Για να κατακτήσει τη νίκη, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος χρειάστηκε να προσπεράσει τους κύριους αντιπάλους του για τον τίτλο, ξεκινώντας από τον κάτοχο της pole, Paul Aron, του οποίου οι ελπίδες για το βάθρο εξαφανίστηκαν στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος. Δεύτερος και τρίτος ήρθαν οι Gabriel Bortoleto (Invicta Racing) και Jak Crawford (DAMS). Ο Hadjar με 165 βαθμούς, διεύρυνε τη διαφορά του από τον Bortoleto (129) ο οποίος έχει πλέον ξεπεράσει τον Aron (124). Υπήρξε ισορροπία 50 – 50 στην εκκίνηση όσον αφορά στην επιλογή ελαστικών: 11 οδηγοί χρησιμοποίησαν τα μαλακά ελαστικά και άλλοι τόσοι τη μέση γόμα. Ο καθοριστικός παράγοντας ήταν ο έλεγχος της φθοράς των ελαστικών, που επιδεινώθηκε κυρίως από τα φρεσκοστρωμμένα τμήματα της πίστας τα οποία προσέφεραν περισσότερη πρόσφυση από το παρελθόν. Όσοι τα κατάφεραν καλύτερα σε αυτό, ανταμείφθηκαν προς το τέλος του αγώνα.
FORMULA 3
Ο Callum Voisin (Rodin Motorsport) πέτυχε την πρώτη του νίκη στη Formula 3 στον κύριο αγώνα, ο οποίος επηρεάστηκε από πολλά περιστατικά και τρία αυτοκίνητα ασφαλείας. Μαζί του στο βάθρο ανέβηκαν οι Sebastian Montoya (Campos Racing) και Leonardo Fornaroli (Trident), με τον τελευταίο να ανακτά τη πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Απομένει ένας αγώνας στη Μόντσα. Ο Ιταλός έχει 129 βαθμούς, έναν περισσότερο από τον συμπατριώτη του Gabriele Minì, που σήμερα έμεινε εκτός βαθμών. Τρίτος είναι ο Luke Browning (123 βαθμοί), ακολουθούμενος από τον Arvid Lindblad (113).
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Η Pirelli έχει ακόμα δουλειά όσον αφορά στη Formula 1 αυτό το καλοκαίρι. Η πίστα του Σπα Φρανκοσάμπ θα φιλοξενήσει δύο ημέρες δοκιμών με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών για το 2025. Στην πίστα Τρίτη και Τετάρτη 30 – 31 Ιουλίου θα βρίσκονται οι Aston Martin και Alpine. Θα οδηγήσουν για λογαριασμό τους αντίστοιχα οι Stoffel Vandoorne και Esteban Ocon και τις δύο ημέρες. Στο πρόγραμμα, βρίσκονται η αξιολόγηση των νέων δομών και η ανάπτυξη των πιο σκληρών γομών της γκάμας. Σε περίπτωση βροχής, η δουλειά θα επικεντρωθεί στην αξιολόγηση νέων λύσεων για τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα ελαστικά.