Μύθοι και πραγματικότητες!
Αν και η χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας θεωρείται αδιαμφισβήτητη, εν τούτοις εξακολουθούν αρκετοί να την αμφισβητούν και να μη τη χρησιμοποιούν. Άλλοι πάλι επιλέγουν να τη χρησιμοποιούν μόνον στις εκτός αστικών κέντρων μετακινήσεις…
Αποδεδειγμένα σώζει ζωές τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Εξακολουθεί να θεωρείται η μεγαλύτερη καινοτομία ασφάλειας για τους επιβάτες.
Σήμερα, όσο κι αν έχουν εξελιχθεί τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, οι ζώνες ασφαλείας συνεχίζουν να προστατεύουν οδηγό & επιβάτες σε ποσοστό πάνω από 80%.
Εν τούτοις, κάποιοι αμετανόητα “κολλημένοι” εξακολουθούν να μην τη χρησιμοποιούν, προφασιζόμενοι δικαιολογίες. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν οι μύθοι, αλλά και πραγματικότητες για τις ζώνες ασφαλείας.
Ένα υπέροχο και διαχρονικό video
Ας τους απαντήσουμε και τους 7.
Μύθος 1: Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας σε μικρές διαδρομές ή σε μικρές ταχύτητες.
Πραγματικότητα:Περισσότερα από το 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν με ταχύτητες μικρότερες των 65 χλμ/ώρα.Ακόμη, 3 στα 4 θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ. από τοσπίτι μας.
Μύθος 2: Μπορώ να σωθώ αν πεταχτώ έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος.
Πραγματικότητα:Οι πιθανότητες να σκοτωθεί κανείς αν πεταχτεί έξω από το αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερες.
Μύθος 3: Το αυτοκίνητό μου έχει αερόσακους, συνεπώς οι ζώνες δεν είναι απαραίτητες.
Πραγματικότητα:Οι αερόσακοι είναι πιο επικίνδυνοι αν δεν φοράμε συγχρόνως τη ζώνη ασφαλείας.
Μύθος 4: Οι πίσω θέσεις είναι ασφαλείς, άρα τι χρειάζεται η ζώνη.
Πραγματικότητα:Προσφέρει σημαντικά πρόσθετη προστασία. Αποφεύγονται οι περισσότεροι θανάσιμοι τραυματισμοί και ο κίνδυνος να εκσφενδονιστεί κάποιος στους εμπρός επιβάτες με ορμή ανάλογη με βάρος ενός ελέφαντα!!! Οι εμπρός επιβάτες κινδυνεύουν να τραυματιστούν από τον εκσφενδονισμό του πίσω επιβάτη, ακόμα κι αν φοράνε ζώνη οι ίδιοι.
Μύθος 5: Αισθάνομαι να με περιορίζει η ζώνη ασφαλείας όταν τη φοράω.
Πραγματικότητα:Οι ζώνες είναι σχεδιασμένες ώστε να μας επιτρέπουν να φτάνουμε οτιδήποτε είναι απαραίτητο καθώς οδηγούμε.
Μύθος 6: Νοιώθω μεγαλύτερη σιγουριά όταν κρατάω το παιδί στην αγκαλιά.
Πραγματικότητα: Σε μια σύγκρουση με 30 χλμ/ώρα ένα παιδί 7 κιλών φεύγει από την αγκαλιά ενός προσδεμένου ενήλικα με δύναμη 210 κιλών!!!
Μύθος 7: Η χρήση ζώνης δε θα μπορούσε να αποτρέψει σημαντικό ποσοστό θανάτων.
Πραγματικότητα: Η ζώνη μπορεί να αποτρέψει τουλάχιστον 5 στους 10 θανάτους.
Η εντυπωσιακή καμπάνια της Audi
Κάποιοι τα “βρήκαν” με το Θεό!!!!
Αν και όλοι συμφωνούμε ότι, οι ζώνες σώζουν ζωές, ο ίδιος ο Κ.Ο.Κ. σπεύδει να εξαιρέσει κάποιους οδηγούς από τη χρήση ζωνών, θεωρώντας ότι αυτοί οι οδηγοί τα έχουν “βρει” με τον ίδιο το Θεό και δεν κινδυνεύουν!
Έτσι, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 12 του κώδικα οδικής κυκλοφορίας καθορίζονται τα πρόσωπα που υποχρεούνται και που εξαιρούνται από την χρήση της ζώνης ασφαλείας
ΑΡΘΡΟ 12 : Γενικές διατάξεις Παράγραφος 5
Η χρήση των ζωνών ασφαλείας είναι υποχρεωτική τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες των οχημάτων. Της υποχρέωσης αυτής εξαιρούνται οι οδηγοί επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, όταν οδηγούν αυτά εντός της περιμετρικής τους ζώνης, τα άτομα με παθήσεις για τα οποία δεν ενδείκνυται η χρήση της ζώνης, όταν τούτο αποδεικνύεται από πιστοποιητικό κρατικού νοσοκομείου, οι έγκυες γυναίκες, όταν είναι εφοδιασμένες με σχετικό ιατρικό πιστοποιητικό που αναγράφει και την ημερομηνία λήξης, τα άτομα που το ανάστημά τους είναι κάτω από 1.50 μ., ως και οι οδηγοί οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις, όπως ταχυδρομικοί διανομείς κ.λπ.. Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών με αυτοκίνητο είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκρότησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ.. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι προδιαγραφές για τα ειδικά μέσα συγκρότησης. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται οι εξαιρέσεις από την υποχρέωση αυτή.
Αθάνατοι!!!
Να λοιπόν που κάποιοι οδηγοί οχημάτων θεωρούνται από το ελληνικό νόμο “αθάνατοι” και δεν κινδυνεύουν όπως οι υπόλοιπο θνητοί. Αυτή η διαστρέβλωση της αλήθειας τείνει να θεωρούν κάποιοι ότι ο κίνδυνος οδηγώντας χωρίς τη ζώνη ασφαλείας είναι μειωμένος!
Τι πρόστιμα προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.
Η παραβίαση των διατάξεων της παραγράφου επιφέρει χρηματικό πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας οδήγησης για 10 ημέρες και 5 βαθμούς ποινής στο point system.
Όταν ο ενθουσιασμός υπερισχύει της λογικής