Τέσσερα γράμματα, μια σημασία. Το όνομα του T-Roc αντιπροσωπεύει μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους. Το “Τ” αναφέρεται στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και το Tοuareg. Το Roc προήλθε από το αγγλικό rock [=κουνάω/βράχος/μουσική ροκ], που καταδεικνύει τη θέση του T-Roc ως crossover το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback. Είναι ένα compact crossover SUV που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά: επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, lifestyle της πόλης και πολύπλευρη προσωπικότητα που πάει παντού.
Κινητήρες
Διατίθεται με τούρμπο κινητήρες, τρεις βενζίνης (TSI) και τρεις ντίζελ (TDI), σε τρία επίπεδα ισχύος: 85 kW / 115 PS, 110 kW / 150 PS και 140 kW / 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS, μπορεί να επιλεγεί μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση (4ΜΟΤΙΟΝ) καθώς και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ταχυτήτων). Ο βενζινοκινητήρας των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 ταχυτήτων και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ.
1.0 TSI
Ο βασικός 3κύλινδρος κινητήρας των 999 κ.ε. έχει ισχύ 85 kW / 115 PS (από τις 5.000 ως τις 5.500 στροφές) και μέγιστη ροπή 200 Nm (στις 2.000-3.000 στροφές). Επιταχύνει από τα 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και κατανάλωση 5,2 μέχρι 5,1 λίτρα/100 χλμ (συνδυασμένη). Με ρεζερβουάρ 50 λίτρων, έχει θεωρητική αυτονομία περίπου 960 χλμ.
2.0 TSI
Ο TSI των 1.985 κ.ε. και ισχύ 140 kW / 190 PS (από τις 3.500 ως τις 4.000 στροφές) επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα. Φτάνει τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα με μέγιστη ροπή 320 Nm στις 1.500-4.000 στροφές. Η κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένη) του 2.0 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ DSG είναι 6,8 έως 6,7 λίτρα / 100 χλμ.
2.0 TDI
Ο τούρμπο ντίζελ του T-Roc 2.0 TDI 4ΜΟΤΙΟΝ (110 kW / 150 PS από τις 3.500 ως τις 4.000) αποδίδει μέγιστη ροπή 340 Nm ήδη από τις 1.750 στροφές (μέχρι τις 3.000). Με το προαιρετικό DSG,έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα – επιταχύνει από τα 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα με κατανάλωση καυσίμου 5,1 λίτρων / 100 χλμ.
Με τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ
Οι εκδόσεις 4ΜΟΤΙΟΝ είναι εφοδιασμένες με μόνιμο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η ροπή κατανέμεται σε μπροστά και πίσω τροχούς μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως η στιγμιαία ροπή στρέψης του κινητήρα. Η κατανομή γίνεται με βάση τις ανάγκες κίνησης – η εστίαση βρίσκεται στην ανάγκη διατήρησης βέλτιστης πρόσφυσης, και ως εκ τούτου οδηγικής ασφάλειας. Σε συνθήκες χαμηλής ροπής στρέψης, ή κατά τη διάρκεια kickdown, η προώθηση έρχεται κατά κύριο λόγο από τον μπροστινό άξονα, ενώ ο πίσω άξονας εν μέρει απεμπλέκεται. Η βασική αυτή οδηγική λειτουργία εξοικονομεί καύσιμο. Εάν χρειαστεί, ο πίσω άξονας μπορεί να ενεργοποιηθεί εκ νέου και σε διάφορους βαθμούς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Οι διαδρομές σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους δεν αποτελούν πρόβλημα για το T-Roc με την τετρακίνησή του και την απόσταση των 16,1 εκατοστών από το έδαφος.
The new Volkswagen T-Roc
4ΜΟΤΙΟΝ Active Control
Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του T-Roc έχουν στάνταρ 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control με επιλογή οδηγικού προφίλ. Αυτό ελέγχεται από διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ενεργοποιώντας τέσσερις προηγμένες λειτουργίες και διάφορα αναδυόμενα μενού. Με περιστροφή προς τα αριστερά, ενεργοποιείται ένα από τα δύο on-road προφίλ: ‘Street’ και ‘Snow’ [άσφαλτος και χιόνι]. Όταν στρέφεται δεξιά, επιλέγονται δύο off-road λειτουργίες: ‘Off-road’ (αυτόματη ρύθμιση off-road παραμέτρων) ή ‘Off-road Individual’ (μεταβλητές ρυθμίσεις).
Το σύστημα προσαρμόζει όλα τα σχετικά συστήματα υποβοήθησης στις δεδομένες οδηγικές συνθήκες μέσα σε δευτερόλεπτα. Η επιλογή οδηγικού προφίλ περιλαμβάνεται επίσης στάνταρ στα μοντέλα 4ΜΟΤΙΟΝ. Επιτρέπει στον οδηγό τον ατομικό χειρισμό – ανάλογα με τον εγκατεστημένο στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό – των παραμέτρων του DSG, του αυτόματου κλιματισμού, του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, του δυναμικού ελέγχου αμαξώματος (DCC) και του Adaptive Cruise Control (ACC). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ: Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual [άνετο, κανονικό, σπορ, οικολογικό και ατομικό]. Για μοντέλα με κίνηση εμπρός, η επιλογή οδηγικού προφίλ μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά.
Εξελιγμένο Active Info Display
Ο εξελιγμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display (οθόνη με διαγώνιο 11,7 ιντσών) ανεβάζει σε νέα υψηλά επίπεδα τη γκάμα των λειτουργιών του. Ο στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδοχές συμπεριλαμβάνει το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour με οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Στο επόμενο επίπεδο προς τα πάνω υπάρχει το τοποθετημένο σε κρυστάλλινο περίβλημα σύστημα Composition Media διαγωνίου 8 ιντσών με CD player. Το κορυφαίο σύστημα, με οθόνη 8 ιντσών, Discover Media, επίσης σε κρυστάλλινο περίβλημα, συνοδεύεται από μονάδα πλοήγησης.
Ανάλογα με το επιλεγμένο σύστημα, είναι δυνατή η επέκταση της λειτουργικότητας του συστήματος με ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη (DAB+), αναγνώριση ομιλίας και 8-κάναλο ηχητικό σύστημα από τον Αμερικανό κατασκευαστή “beats” με ισχύ 300 Watt.
Συστήματα άνεσης οδηγού
Μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού μέσω μιας σειράς λειτουργικών συστημάτων, όπως ο δυναμικός έλεγχος αμαξώματος (DCC). Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του συστήματος επιτρέπουν στην ανάρτηση του T-Roc να γίνεται πιο σπορ ή πιο άνετη, εναλλακτικά προς τις στάνταρ ρυθμίσεις.
Ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου και η άνεση βελτιστοποιούνται επίσης από το υποβοηθούμενο προοδευτικό τιμόνι (progressive steering), με την κρεμαγιέρα μεταβαλλόμενου λόγου το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Golf GTI (επιτρέπει καλύτερο έλεγχο σε σπορ λειτουργία οδήγησης και κάνει τους ελιγμούς ευκολότερους). Το υποβοηθούμενο προοδευτικό τιμόνι παρέχεται ως στάνταρ στο T-Roc Sport. Άλλα συστήματα που προσφέρουν άνεση είναι η ηλεκτρική ενεργοποίηση της πόρτας του χώρου αποσκευών, το χωρίς κλειδί κλείδωμα και εκκίνηση με το σύστημα Keyless Access, η βοηθητική θέρμανση και εξαερισμός, ένα σύστημα Climatronic δύο ζωνών και η θέρμανση του τιμονιού.
Συστήματα υποστήριξης οδηγού
Σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποστήριξης, όλα τα T-Roc έχουν ως στάνταρ: το Multi-Colission Braking (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), Lane Assist (Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και το Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών), Fatigue detection (Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού).
Άλλα διαθέσιμα συστήματα υποστήριξης
Adaptive Cruise Control (ACC) [σύστημα προσαρμογής της ταχύτητας με βάση την ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων]
Emergency Assist [βοήθεια στον οδηγό σε επικίνδυνες οδηγικές καταστάσεις]
Light Assist main-beam control system [αυτόματη χρήση προβολέων]
Park Assist park-steering assistant with the manoeuvre braking function [βοήθεια στους ελιγμούς στάθμευσης]
Proactive occupant protection system [προληπτική προστασία επιβατών]
Rear View camera system [πίσω κάμερα]
Σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert [προειδοποίηση για επερχόμενα οχήματα]
Traffic Jam Assist [έλεγχος ταχύτητας και πορείας του οχήματος σε μποτιλιαρίσματα]
Dynamic Road Sign Display [παρακολούθηση και απεικόνιση οδικών σημάτων]
Δύο εκδόσεις
Το T-Roc βασίζεται σε αυτό που είναι γνωστό ως λογική δομή ‘Y’ γιατί το βασικό μοντέλο διακλαδώνεται σε δύο εκδόσεις, το ‘T-Roc Style’ και το ‘T-Roc Sport’. Βασισμένο σε αυτή τη λογική, το νέο T-Roc μπορεί να προσωποποιηθεί σημαντικά. Ακόμη και η βασική έκδοση του T-Roc βγαίνει με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist με City Emergency Braking [πέδηση έκτακτης ανάγκης] και Pedestrian Monitoring [παρακολούθηση κίνησης πεζών], το σύστημα Automatic Post-Collision Braking [αυτόματη πέδηση μετά από σύγκρουση] και το σύστημα διατήρησης πορείας Lane Assist.
Ένα άλλο στάνταρ στοιχείο είναι η χαρακτηριστική λωρίδα χρωμίου στις κολόνες Α [μπροστινές], στο τμήμα της οροφής και στις κολόνες Γ [πίσω]. Άλλες λεπτομέρειες που υπάρχουν πάντα στο αυτοκίνητο περιλαμβάνουν το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour, συστοιχία πίσω φώτων LED, τυποποιημένο προστατευτικό του κάτω μέρους του αμαξώματος (μαύρο) και φώτα ημέρας LED στον προφυλακτήρα.
Η βασική έκδοση είναι εφοδιασμένη με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τα προαιρετικά στοιχεία για το T-Roc Style και το T-Roc Sport συμπεριλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου μέχρι 19 ιντσών, προβολείς LED και – με αυτή την επιλογή για προβολείς – μια δακτυλιόσχημη μονάδα φώτων ημέρας LED με λειτουργία φλας και φώτα ομίχλης (τα φώτα ομίχλης είναι στάνταρ στο Sport).
The all-new Volkswagen T-Roc Testing