Ξεκίνησε καριέρα στην αγορά μας το νέο Passat Alltrack, με τετρακίνηση 4MOTION που στοχεύει σε όσους έχουν οδηγικές ανησυχίες και εκτός ασφάλτου, σχεδιασμένο για να κάνει τα πάντα – ένα crossover που συνδυάζει στοιχεία ενός station-wagon και ενός SUV.
Είναι βασισμένο στο Passat Variant, που σημαίνει πως διαθέτει άπλετο χώρο σε όλες τις θέσεις και έναν μεγάλο και προσαρμοζόμενο χώρο αποσκευών. Με 5 επιβάτες υπάρχει διαθέσιμος χώρος 639 λίτρων για τις αποσκευές, ενώ με την αναδίπλωση της ασύμμετρης πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος αυξάνεται στα 1.769 λίτρα, ενώ μπορούν να τοποθετηθούν αντικείμενα μήκους 2.018 χιλιοστών. Διαθέτει ενισχυμένο πλαίσιο, αναρτήσεις «heavy-duty» και απόσταση από το έδαφος 174χιλ. αυξημένη κατά 27,5 χιλ. Μπορεί δε να ρυμουλκήσει, με τη χρήση του ηλεκτρικά αναδιπλούμενου κοτσαδόρου, τρέιλερ συνολικού βάρους 2.200 κιλών σε κλίση 8% και 12% (με φρένα).
Με νέους προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, προεκτάσεις μαρσπιέ, τονισμένα φτερά, καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών σε «ματ χρώμιο», ράγες οροφής σε ασημί ανοδιωμένο και ζάντες αλουμινίου 17” «Ancona» με ελαστικά self-sealing (αυτο-σφραγιζόμενα), αναγνωρίζεται αυτή η 2η γενιά Alltrack. Το εσωτερικό του έχει τροποποιηθεί προκειμένου να εκφράζει τον πολύπλευρο χαρακτήρα του.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει 2λιτρους κινητήρες Euro 6, έναν κινητήρα TSI και δυο TDI. Ο 2.0lt TSI αποδίδει 220 PS και έχει ροπή 350 Nm. Οι 2.0lt TDI ξεκινούν από τα 150 PS και τα 340 Nm και φτάνουν στα 190 PS με ροπή 400 Nm. Παράλληλα, κάθε Passat ALLTRACK είναι εξοπλισμένο με σύστημα pro-active stop/start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Η έκδοση με το κινητήρα 2.0lt TDI 150 PS διατίθεται σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Και οι δυο κινητήρες TDI είναι εξοπλισμένοι με έναν καταλυτικό μετατροπέα SCR, που μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) στα καυσαέρια σε άζωτο (Ν2) και H2O. Η μετατροπή αυτή γίνεται με τη χρήση συνθετικά παρασκευασμένου AdBlue, που αποθηκεύεται σε ειδικό ρεζερβουάρ 13lt.
Το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION 5ης γενιάς ενεργοποιείται ακόμη και πριν κάποιος τροχός αρχίσει να χάνει την πρόσφυσή του. Υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, η κίνηση μεταδίδεται κατά κύριο λόγο στον μπροστινό άξονα. Εάν κριθεί απαραίτητο, σχεδόν το 100% της διαθέσιμης ροπής κίνησης μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα.
Εκτός από τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex που μοιράζει την ροπή κατά τον διαμήκη άξονα, δύο συστήματα EDS (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού), δηλαδή ένα σε κάθε άξονα, μοιράζουν την ροπή στους τροχούς (εγκάρσια). Έτσι, εάν ένας τροχός αρχίσει να ολισθαίνει μεταφέρουν την ροπή κίνησης στον απέναντι τροχό, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η έκδοση με τον κινητήρα 2.0lt TSI 220PS είναι επιπλέον εξοπλισμένη και στους δύο άξονες με το σύστημα XDS+ (λειτουργική επέκταση των ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικού EDS για μεγάλες ταχύτητες), το οποίο κατά τη διάρκεια γρήγορης στροφής επιβραδύνει τους εσωτερικούς τροχούς που τείνουν να ολισθήσουν, εξαλείφοντας την υποστροφή ή υπερστροφή, και προσφέροντας έτσι μεγάλη ακρίβεια στην κατευθυντικότητα. Στις υπόλοιπες εκδόσεις το XDS+ διατίθεται προαιρετικά.
Εκτός από τα γνωστά προφίλ οδήγησης «Eco», «Normal», «Sport» και «Individual», το προφίλ οδήγησης «Off-Road» διατίθεται αποκλειστικά για τα μοντέλα Alltrack. Ενεργοποιώντας το συγκεκριμένο προφίλ με το πάτημα ενός κουμπιού, όλα τα σχετικά συστήματα οδήγησης/υποβοήθησης, η ανάρτηση (με DCC), ο κινητήρας και το κιβώτιο προσαρμόζονται σε χρήση εκτός δρόμου.
Παράλληλα ενεργοποιείται το σύστημα ελέγχου κατάβασης (HDA), το οποίο διατηρεί σταθερά χαμηλή ταχύτητα στις κατηφόρες. Κατά την κατάβαση σε εδάφη με κλίση μεγαλύτερη του 10% η ταχύτητα περιορίζεται από τα 2 έως τα 30 χλμ./ώρα. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα πατώντας γκάζι ή φρένο. Το σύστημα HDA απενεργοποιείται αυτόματα όταν η κλίση του εδάφους γίνει μικρότερη από 5%.
Με το σύνολο των συστημάτων άνεσης, ασφάλειας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να διευρύνεται συνεχώς από γενιά σε γενιά, η Volkswagen τοποθέτησε στο νέο Passat Alltrack ένα ολοκληρωμένο σύνολο εξατομίκευσης για διαφορετικούς οδηγούς σε έναν αυτοκίνητο, ώστε ο καθένας να έχει στην διάθεσή του άμεσα τις προτιμήσεις του.
Μία προηγμένη σειρά από συστήματα υποβοήθησης και άνεσης είναι διαθέσιμη στο βασικό εξοπλισμό του νέου Passat ALLTRACK, όπως: Front Assist συμπεριλαμβανομένου του City Emergency Braking, Pre-crash, Park Assist, Climatronic 3 ζωνών, Volkswagen Car-Net – Μέγιστη συνδεσιμότητα,
Διατίθεται με τους εξής συνδυασμούς κινητήρων και μετάδοσης:
Μετάδοση Κινητήρας |
Μηχ. 6 σχέσεων 4MOTION |
DSG 6 σχέσεων 4MOTION |
DSG7 σχέσεων 4ΜΟΤΙΟΝ |
2.0lt TDI BMT SCR 150PS | l | ||
2.0lt TDI BMT SCR 190PS | l | ||
2.0ltTSIBMT 220PS | l |
Oι ανώτατες προτεινόμενες λιανικές τιμές:
Έκδοση | (ΑΠΛΤ) |
2.0lt TDI SCR 150PS 4MOTION | € 36.800 |
2.0lt TDI SCR 190PS DSG 4MOTION | € 44.900 |
2.0lt TSI BMT 220PS DSG 4MOTION | € 44.900 |