Ελάχιστα αυτοκίνητα έγιναν θρύλοι της αυτοκίνησης. Ελάχιστα αγαπήθηκαν και λατρεύτηκαν όσο ποτέ. Ο σκαραβαίος ήταν ένα από αυτά. Όλα όμως στη ζωή έχουν μια αρχή και ένα τέλος. Η Volkswagen ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σταματά οριστικά την παραγωγή του θρυλικού “σκαραβαίου” το 2019, μετά από 70 χρόνια κυκλοφορίας του.
Και λίγο πριν συμβεί το γεγονός αυτό θα κυκλοφορήσει στην αγορά δύο τελευταία μοντέλα, δύο ειδικές εκδόσεις με την ονομασία Final Edition σε coupe και cabrio, προκειμένου να τιμήσει την τεράστια κληρονομιά ενός αυτοκινήτου το οποίο συνδέθηκε άρρηκτα με την παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης.
Το VW Beetle, το θρυλικό σκαθάρι είχε λαμπρή πορεία στην μακρόχρονη καριέρα του σε ολόκληρο τον κόσμο. Πολλοί το λάτρεψαν και άλλοι το μίσησαν. Πάντα όμως υπήρχαν έντονα συναισθήματα για το αυτοκίνητο αυτό.
Κάποιοι λαοί, κάποιες κυβερνήσεις δεν δίστασαν να το αποτυπώσουν και σε γραμματόσημο, τιμώντας την παγκόσμια εμπορική του πορεία. Έδωσε δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους ανά τον κόσμο.
Στο μικρό αυτό αφιέρωμα παρακολουθούμε την πορεία του σκαθαριού αποτυπωμένο πάνω σε γραμματόσημο. Σπουδαία πορεία, ίσως μοναδική.
Τι να πρωτογράψει κανείς για το συγκεκριμένο αυτό αυτοκίνητο. Ο σκαραβαίος, που αποτελεί δημιούργημα του Ferdinand Porsche, κατασκευάστηκε από τον Αύγουστο του 1938 έως τις 30 Ιουλίου 2003 και ήταν το πρώτο χρονολογικά αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της VW.
Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 κομμάτια. Το θρυλικό Σκαθάρι έγινε σε παγκόσμια κλίμακα, το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων από την ίδια πλατφόρμα. Το όνομα σκαθάρι ή σκαραβαίος έγινε ακόμη γνωστό και ως Χελώνα ή Κατσαριδάκι.
Με 70 χρόνια αδιάλειπτης παραγωγής, μιας και η παραγωγή του συνεχίστηκε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το καθιστά πλέον σαν ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Από την ημέρα της αναβίωσης του το 1998 έχει πουλήσει παγκοσμίως μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Στο εξής η VW έχει σκοπό να εστιάσει στο μέλλον και σε στα μεγαλύτερα, οικογενειακού τύπου αυτοκίνητα, όπως επίσης και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Μπορεί η παραγωγή του να σταματά, όμως με το συγκεκριμένο μοντέλο μεγάλωσαν τρεις γενιές, διαμορφώνοντας συγκεκριμένη κουλτούρα στην αυτοκίνηση.
Το λάτρεψαν εκατομμύρια άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες, μικροί και μεγάλοι.
Πρόκειται για ένα θρυλικό και cult αυτοκίνητο, το οποίο το ερωτεύτηκαν τόσο , ώστε να το εντάξουν ακόμη και σαν ένα επιπλέον μέλος στην οικογένειά τους.
Η παραγωγή του Σκαραβαίου τελειώνει, όμως ο έρωτα γι΄ αυτό ποτέ!
Το σκαθάρι αποτυπωμένο και σε γραμματόσημο. Αξίζει να γνωρίσουμε κάποιες από τις συγκεκριμένες πτυχές του.