Το 2016 ήταν το τρίτο συνεχές έτος για τη Volvo η οποία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων σε διεθνές επίπεδο. Έκλεισε το 2016 με πωλήσεις 534.322 αυτοκινήτων, αυξημένες κατά 6,2% σε σχέση με το 2015. Πρόκειται για τις μεγαλύτερες πωλήσεις που έχει σημειώσει ποτέ η Volvo στη σχεδόν ενενηντάχρονη ιστορία της.
Με αυξητικούς δείκτες κινήθηκε η Volvo το 2016 σε όλες τις μεγάλες αγορές του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις σε ΗΠΑ και Κίνα σημείωσαν πέρυσι άνοδο κατά 18,1 και 11,5% αντίστοιχα. Οι δύο χώρες αντιπροσωπεύουν τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για τη Volvo για το 2016, με τις μεν ΗΠΑ να καταγράφουν 82.726 αυτοκίνητα, τη δε Κίνα 90.930. Στην πιο ώριμη δυτικοευρωπαϊκή αγορά, οι πωλήσεις 206.144 αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν αύξηση 4,1%, προερχόμενη όμως από άνοδο της μάρκας σε όλες τις σημαντικές εθνικές αγορές, ήτοι Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Ιταλία.
Αστέρι η σειρά 90
Η άνοδος πωλήσεων της Volvo το 2016 οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην επιτυχία διεθνώς των μοντέλων της νέας Σειράς 90. Χαρακτηριστικά, οι πωλήσεις του XC90 σημείωσαν αύξηση 125% σε σχέση με το 2015. Σημαντική ήταν και η επιτυχία του XC60 σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μεσαίο SUV της Volvo έχει καταφέρει κάτι πρωτοφανές, από το 2008 που πρωτοπαρουσιάστηκε: κάθε χρόνο οι πωλήσεις του είναι περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά, κάτι ίσως μοναδικό στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία!
Στην Ελλάδα, η Volvo κατέγραψε τη χρονιά που πέρασε 1.458 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, τη στιγμή που σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), η αγορά έκλεισε στις 78.873 ταξινομήσεις. Η συγκεκριμένη επίδοση αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς 1,85%, ένα από τα πιο υψηλά που απολαμβάνει η Volvo σε διεθνές επίπεδο.
Χωρίς αμφιβολία, η χρονιά για τη σουηδική μάρκα και στη χώρα μας χαρακτηρίστηκε από τη μεγάλη εμπορική επιτυχία των SUV της.
Το νέο Volvo XC90 κυριάρχησε ανάμεσα στα μεγάλα SUV.
Πρόκειται για μία κατηγορία πολύ ιδιαίτερη, όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος με τους υποψήφιους αγοραστές να επενδύουν για την αγορά αυτοκινήτου ένα υψηλό ποσό. Οι συνολικά 201 ταξινομήσεις που σημείωσε το νέο XC90 αντιπροσωπεύουν ποσοστό 48,3% στην κατηγορία του. Τ
ο ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο ακόμα πιο εντυπωσιακό 51,4%, αν κάποιος εστιάσει στο premium τμήμα της κατηγορίας, γερμανικής ως επί το πλείστον προέλευσης! Σε κάθε περίπτωση, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα στα δύο μεγάλα SUV που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα τη χρονιά που πέρασε, ήταν Volvo XC90!
Ιδιαίτερα θετική όμως ήταν η εμπορική πορεία και του XC60 στη χώρα μας, για το 2016. Το μεσαίο SUV της Volvo αποδείχθηκε αντίστοιχα δημοφιλές όπως και στον υπόλοιπο κόσμο – υπενθυμίζεται ότι το XC60 είναι εδώ και χρόνια το best seller της Volvo ανά την υφήλιο. Στη χώρα μας το XC60 κατέγραψε το 2016 συνολικά 217 ταξινομήσεις, που του χάρισαν για άλλη μια χρονιά την πρώτη θέση ανάμεσα στον premium γερμανικό ανταγωνισμό – κάτι που αξίζει να σημειωθεί ότι συμβαίνει ανελλιπώς την τελευταία πενταετία.