Το πλέον καινοτόμο Passat στην ιστορία του μοντέλου, τώρα πιο εντυπωσιακό, κομψό εξωτερικό design, ευρεία χρήση LED και ολοκαίνουργιο εσωτερικό στο οποίο κυριαρχεί το ψηφιακό στοιχείο και τα κορυφαία συστήματα infotainment. Το Passat είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως 210 χλμ./ώρα με μερικώς αυτόνομη λειτουργία. Η plug-in υβριδική έκδοση GTE προσφέρει αυτονομία 56 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, περίπου 66 χιλιόμετρα στον κύκλο NEDC).
Το Passat είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που διαθέτει διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αντιλαμβάνεται τον έλεγχο του αυτοκινήτου από τον οδηγό.
Με κορυφαίας τεχνολογίας ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) που ρυθμίζεται από το τιμόνι με το πάτημα ενός κουμπιού και το σύστημα προβολέων IQ.LIGHT – LED Matrix που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο νέο Touareg. Είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα με προτεινόμενη τιμή λιανικής από 27.300 €.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου μοντέλου βρίσκεται η έκδοση Passat GTE. Πρόκειται για το πρώτο μιας νέας γενιάς plug-in υβριδικών μοντέλων Volkswagen με σημαντικά μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Καθοριστικό στοιχείο η μπαταρία με υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο. Στο νέο Passat είναι ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα. Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν σε περίπου 66 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, τιμή κατά 20 χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο του μοντέλου.
Πλέον, ακόμα και σε μεγαλουπόλεις όπως η Αθήνα, το Βερολίνο ή το Παρίσι, το αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας επαρκεί προκειμένου οι περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις να καλύπτονται πλήρως ηλεκτρικά και κατά συνέπεια με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στις μεγαλύτερες αποστάσεις και σε ταχύτητες πάνω από τα 140 χλμ./ώρα ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης (1.4 TSI) του Passat GTE. Η ηλεκτρική ισχύς λειτουργεί ως μια πρόσθετη παροχή ενέργειας που εξασφαλίζει έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο απόδοσης της ισχύος, ειδικά στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας “GTE”. Κι αυτό γιατί οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους.
Το Passat GTE συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου ικανού να καλύψει μεγάλες αποστάσεις, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός από τα πλέον οικονομικά μεσαία μοντέλα που είναι διαθέσιμα σήμερα. Επιπλέον, το Passat GTE των 218 ίππων (160 kW) είναι ένα από τα πρώτα οχήματα της κατηγορίας του που καλύπτει σήμερα τις αυστηρότατες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d που θα ισχύσουν για τα νέα αυτοκίνητα από το 2021.
Ο καινούργιος 2.0 TDI Evo με απόδοση 150 PS (110 kW) κάνει το ντεμπούτο του στη γκάμα των κινητήρων πετρελαίου του Passat. Ο πρωτοποριακός τετρακύλινδρος παράγει σημαντικά μικρότερα ποσά NOx από τον αντίστοιχο προκάτοχό του και θεωρείται ως ο πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς κινητήρων diesel. Έτσι ο 2.0 TDI Evo στο νέο Passat διαθέτει σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και διπλή παροχή AdBlue για τη δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι άλλοι τρεις κινητήρες diesel του Passat αποδίδουν 120 ίππους (88 kW), 190 ίππους (140 kW) και 240 ίππους (176 kW).
Όσον αφορά τη βενζίνη, η γκάμα περιλαμβάνει τρεις TSI με απόδοση 150 ίππων (110 kW), 190 ίππων (140 kW) και 272 ίππων (200 kW). Όλες οι μονάδες TSI και TDI πληρούν τις απαιτήσεις των προδιαγραφών εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP. Επιπλέον, κάθε καινούργιο Passat, είτε κινείται από κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου είτε από υβριδικό κινητήριο σύστημα, είναι εξοπλισμένο με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.
Η νέα γενιά του Passat θα λανσαριστεί με μια νέα δομή επιπέδων εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεται πλέον Executive. Ακολουθεί το επίπεδο εξοπλισμού Elegance, ενώ το κορυφαίο επίπεδο ονομάζεται R-Line. Επίσης το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE.
To IQ.DRIVE, η ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού της Volkswagen, συνδυάζει τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση. Σε αυτές περιλαμβάνεται το νέο Travel Assist. Έτσι το Passat θα είναι το πρώτο Volkswagen που θα μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 χλμ./ ώρα (από τα 30 έως τα 210 χλμ./ ώρα όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο). Έτσι λοιπόν το Passat εκπροσωπεί την πιο προηγμένη έκδοση του IQ.DRIVE μέχρι στιγμής.
Η Volkswagen εξελίσσει τη διαισθητική λειτουργία καθώς και τεχνολογίες που λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό αυτόματα. Το νέο Passat είναι το πρώτο Volkswagen παγκοσμίως με διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση για συστήματα όπως το Travel Assist.
Η καθοδήγηση λωρίδας με την Υποβοήθηση Λωρίδας (Lane Assist) έχει αναβαθμιστεί με τη χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας. Οι καινούργιοι IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς βελτιώνουν επίσης την ασφάλεια και την άνεση. Μετά το πολυτελές SUV Touareg, το Passat είναι το πρώτο από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας που θα μπορεί να εξοπλιστεί με ένα διαδραστικό σύστημα προβολέων Matrix. Το νέο Passat GTE διαθέτει τους IQ.LIGHT- LED Matrix προβολείς στο βασικό εξοπλισμό.
Η τρίτη γενιά του Modular Infotainment Matrix (MIB3) παρουσιάζεται επίσης επίσημα στο νέο Passat, ενώ φέρνει μαζί της μια σειρά από νέες λειτουργίες.
Μία από αυτές είναι το We Connect App Wireless, ένα μενού που παρέχει άμεση πρόσβαση σε επιλεγμένες εφαρμογές smartphone μέσω της οθόνης του infotainment, συμπεριλαμβανομένης και της ασύρματης ενσωμάτωσης του Apple CarPlay, που χάρη στο MIB3 είναι για πρώτη φορά εφικτή στη Volkswagen. Εκτός από τις βελτιωμένες υπηρεσίες που έχουν σχέση με την πλοήγηση με πληροφόρηση πραγματικού χρόνου, το Volkswagen We και οι online υπηρεσίες του We Connect και του We Connect Plus καθιστούν νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες μέσω του MIB3.
Μάλιστα, περιλαμβάνουν υπηρεσίες ροής μουσικής (streaming), όπως “Apple Music” και TIDAL, καθώς και την ενσωμάτωση τεχνολογιών ενημέρωσης εφαρμογών (app), “φυσικό” φωνητικό έλεγχο εμπλουτισμένο με περιεχόμενο από το διαδίκτυο και τη μελλοντική εξατομίκευση των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου που θα βασίζεται σε cloud. Για πρώτη φορά smartphones (συμβατά μοντέλα της Samsung) μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως «κλειδί» για το ξεκλείδωμα και την εκκίνηση του Passat.
Με το νέο Passat το Volkswagen We αποκτά μεγαλύτερη δυναμική. Η Volkswagen έχει αναπτύξει μια ψηφιακή πλατφόρμα που ονομάζεται Volkswagen We, προσφέροντας και παρέχοντας συνδυασμένες υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας με έναν πολύ απλό τρόπο. Πρόκειται για ένα ανοιχτό σύστημα που εξελίσσεται και εμπλουτίζεται συνεχώς.
Το στοιχεία και το λογισμικό του MIB3 αποτελούν μια μονάδα που είναι ψηφιακά συνδεδεμένη με το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων (Active Info Display) του Passat. Τα ψηφιακά μέσα έχουν αναπτυχθεί σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα. Η εξελιγμένη οθόνη υψηλής αντίθεσης είναι καθαρή και υψηλής ποιότητας, ενώ το φάσμα των λειτουργιών έχει περάσει σε έναν εντελώς νέο, υψηλό επίπεδο. Τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις εμφάνισης της οθόνης μπορούν πλέον να επιλεγούν μέσω ενός επίσης καινούργιου πολύ-λειτουργικού τιμονιού με το άγγιγμα ενός διακόπτη (View).
Το εσωτερικού του Passat ξεχωρίζει με τις καινούργιες επενδύσεις, τα καινούργια διακοσμητικά στις πόρτες, τα ανανεωμένα χρώματα, τα καινούργια όργανα και το επίσης καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι. Στο ταμπλό και στην θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το λογότυπο του Passat με background φωτισμό. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα μεγάλο, ανοικτό χώρο αποθήκευσης με προαιρετικό χώρο ασύρματης φόρτισης smartphones και παρακείμενη, φωτιζόμενη θύρα USB-C.
Οι οθόνες του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος Infotainment δημιουργούν τη νύχτα μια ενιαία εικόνα με τα φωτιζόμενα κουμπιά στο πολυλειτουργικό τιμόνι και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Η Dynaudio, η διάσημη εταιρεία συστημάτων ήχου hi-fi από τη Δανία, έχει εξελίξει ένα ηχοσύστημα 700 Watt έτσι ώστε να ταιριάζει τέλεια στο εσωτερικό του νέου Passat.
Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του νέου Passat έχουν ως εξής:
Νέο Volkswagen Passat |
Executive |
Elegance |
R-Line |
GTE |
|
1.5 TSI ACT EVO 150ps |
|
27.300 € |
30.930 € |
||
1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG7 |
|
31.450 € |
33.560 € |
||
2.0 TSI 190ps DSG7 |
|
36.870 € |
|||
|
|
|
|
|
|
1.6 TDI 120ps DSG7 |
|
27.300 € |
32.560 € |
||
2.0 TDI 150ps DSG7 |
|
34.900 € |
|||
2.0 TDI 190ps DSG7 |
|
40.510 € |
|||
|
|
|
|
|
|
1.4 TSI 218ps DSG6 |
|
53.700 € |