spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑΤο Pirelli Cinturato έγινε 70 ετών

Το Pirelli Cinturato έγινε 70 ετών

Το Pirelli Cinturato έγινε 70 ετών

Το Pirelli Cinturato έγινε 70 ετών. Γεννήθηκε όταν άρχισε να εξαπλώνεται η τάση  της  αυτοκίνησης και τώρα είναι έτοιμο να διευρύνει τους ορίζοντές του με το τελευταίο Cinturato P7, το οποίο κουβαλά επτά δεκαετίες συνεχούς τεχνολογικής εξέλιξης. Το Cinturato είναι επίσης το πιο ευέλικτο προϊόν της σειράς Pirelli Velo, ενώ μπορεί να χρησιμοποιείται ακόμα και σε e-bikes του προγράμματος Cycl-e Around της Pirelli: μία υπηρεσία κοινοχρησίας ποδηλάτων (bike-sharing) που σχεδιάστηκε με σκοπό τη προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης. Και όχι μόνον αυτό: η εξέλιξη έξυπνων ελαστικών συνδεδεμένων στο δίκτυο 5G συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς, με το νέο Cinturato P7 να προετοιμάζεται για το μέλλον της μετακίνησης και τις έξυπνες πόλεις.

Η νέα γενιά Cinturato P7

Η νέα γενιά Cinturato P7 αναδεικνύει τις σημαντικότερες προτεραιότητες για τους σημερινούς, σύγχρονους οδηγούς: ασφάλεια και αποδοτική λειτουργία. Χάρη σε ένα εντατικό πρόγραμμα έρευνας & εξέλιξης, οι μηχανικοί της Pirelli δημιούργησαν ένα προϊόν με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, το οποίο αποστασιοποιείται από τους συνήθεις συμβιβασμούς που σχετίζονται με τα  ελαστικά και μπορεί να συμφιλιώνει αντικρουόμενες απαιτήσεις, όπως επιδόσεις στο βρεγμένο και χαμηλή αντίσταση κύλισης. Είναι το άμεσο αποτέλεσμα της τεχνολογίας που έχει παγιωθεί στο νέο Cinturato P7, και ωφελεί τόσο τους οδηγούς όσο και τους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Cinturato Pirelli_04

Μια ιστορία ασφάλειας 70 ετών

Πριν από εβδομήντα χρόνια, οι μηχανικοί της Pirelli δοκίμασαν το πρώτο πρωτότυπο ενός καινοτόμου ελαστικού που αποτέλεσε την απαρχή μιας ολόκληρης οικογένειας. Εκείνη την ε ποχή, δεν είχε ονομαστεί ακόμα Cinturato, αλλά η χάραξη  πέλματος προμήνυε μία πραγματική επανάσταση στη βιομηχανία ελαστικών. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας των ελαστικών, έχουν υπάρχει σχετικά λίγες, πραγματικά ριζικές αλλαγές, και μία από αυτές  ήταν οπωσδήποτε η εισαγωγή των ελαστικών radial που η δημιούργησε η Pirelli χρησιμοποιώντας σκελετό από ύφασμα και ατσάλινο νήμα.

Cinturato Pirelli_05

Το “καταπληκτικό νέο ελαστικό, με τη δική του ζώνη ασφαλείας στο εσωτερικό” – όπως περιέγραφε το Cinturato το τμήμα marketing της Pirelli εκείνη την εποχή – συνέχισε να αποτελεί εξοπλισμό των σημαντικότερων αυτοκινήτων της εποχής του. Από την αρχή, το ελαστικό ‘367’ επιλέχθηκε από κατασκευαστές όπως η Lancia, αλλά η επόμενη εξέλιξη του εμβληματικού ελαστικού θα έφερνε το Cinturato κοντά στα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα του κόσμου. Με το λανσάρισμα των εκδόσεων Cinturato CA67, CN72 και CN73, η Pirelli επινόησε τη φιλοσοφία του σπορ ελαστικού για το δρόμο – ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση σε supercars που άφησαν εποχή, όπως οι Ferrari 250 GT και 400 Superamerica, οι Lamborghini 400GT και Miura, οι Maserati 4000 και 5000. Το CN12 σηματοδότησε το ξεκίνημα των ελαστικών χαμηλού προφίλ, με δυνατότητες ανώτερων επιδόσεων. Η εξέλιξη συνεχίστηκε, αυτή τη φορά με το λανσάρισμα του CN36, που προοριζόταν για αυτοκίνητα δρόμου αλλά χρησιμοποιήθηκε και σε αγώνες ράλι. Βασισμένες σε αυτή την εμπειρία, ακολούθησαν και άλλες εξελιγμένες εκδόσεις του Cinturato, όπως το CN54.

Cinturato Pirelli_06

Από το πρώτο Cinturato P7 έως το  P ZERO

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1970, έγινε αντιληπτή η επόμενη μεγάλη επανάσταση στην οικογένεια Cinturato. Ένα ελαστικό που δημιουργήθηκε για αγώνες ράλι και για τη Lancia Stratos ειδικότερα, το πρώτο Cinturato P7 περιείχε επαναστατικές καινοτομίες, όπως νάιλον ζώνες μηδενικής μοίρας και κυρίως ένα πολύ χαμηλό προφίλ. Τα πρώτα αυτοκίνητα που το υιοθέτησαν στο δρόμο ήταν η Porsche 911 Carrera Turbo, η Lamborghini Countach και η De Tomaso Pantera. Πολύ σύντομα, σειρά είχε το P6: ένα ελαστικό λιγότερο σπορ αλλά με περισσότερες δυνατότητες εφαρμογών. Και μετά, ακολούθησε το P5, ειδικά σχεδιασμένο για τη Jaguar, που είχε ζητήσει από την Pirelli το πιο αθόρυβο ελαστικό με τη μέγιστη ποιότητα κύλισης.

Στη δεκαετία του 1980, γεννήθηκαν τα P600 και P700, διάδοχοι των P6 και P7 αντίστοιχα. Σε αυτά, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στις βελτιώσεις ασφάλειας, όπως πρόσφυση στο βρεγμένο δρόμο και στις στροφές. Με το ξεκίνημα της δεκαετίας του 1990, κυκλοφόρησαν στην αγορά τα P6000 και P7000 με πιο βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και επιδόσεων. Εν τω μεταξύ, οι μηχανικοί της Pirelli προχώρησαν σε κάτι ακόμα πιο επαναστατικό, εξοπλίζοντας την πανίσχυρη έκδοση ράλι της Lancia S4. Αυτό το ‘τέρας’ χρειαζόταν ειδικά ελαστικά για να διαχειριστεί τη κτηνώδη ισχύ που μπορούσε να παράγει , κι έτσι γεννήθηκε το P Zero. Αλλά αυτό είναι ένα τελείως διαφορετικό κεφάλαιο της ιστορία…

Cinturato Pirelli_07

Η επιστροφή του P7

Το 2009, το όνομα Cinturato P7 επανήλθε στο προσκήνιο, με διαπιστευτήρια τη δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, τη χρήση οικολογικών υλικών, και το βελτιωμένο έλεγχο και φρενάρισμα. Η οικογένεια αυξήθηκε με την εισαγωγή των εκδόσεων Winter και All Season, που παραμένουν στη γκάμα μέχρι σήμερα και έχουν συγκεντρώσει πάνω από 400 εγκρίσεις τύπου. Όλα αυτά δείχνουν ότι το Cinturato P7 ήταν ανέκαθεν το αγαπημένο ελαστικό των κατασκευαστών αυτοκινήτων, και χάρη στην ικανότητά του να ακολουθεί τις τελευταίες αυτοκινητικές τάσεις. Το Cinturato P7 συμβαδίζει με όλες τις καινοτομίες των τελευταίων χρόνων που άλλαξαν τους κανόνες του παιχνιδιού: προηγμένα ηλεκτρονικά, συστήματα υποστήριξης οδηγού, υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σήμερα, το νέο Cinturato P7 βασίζεται σε αυτή την κληρονομιά και λανσάρεται έχοντας ήδη στο όνομά του 60 εγκρίσεις τύπου. Περισσότερο από ποτέ, εκφράζει τις δύο βασικές αρχές που αποτέλεσαν πιλότο στην εξέλιξή του από τη δεκαετία του 1950 μέχρι σήμερα: ασφάλεια και αποδοτική λειτουργία.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO