Αυτές τις μέρες και τις ώρες, όπου η θερμοκρασίες σε όλη τη χώρα βρίσκονται σε ακραία χαμηλά επίπεδα, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε κάποια πρακτικά tips με τα οποία μπορεί κυριολεκτικά να σωθούμε. Δεν χρειάζεται σε καμιά περίπτωση να υπερβάλουμε κατά τη διάρκεια της οδήγησης!
Η οδήγηση είναι μια διαδικασία σύνθετη, κατά την οποία συμμετέχουν ενεργά η όραση, η ακοή, το μυαλό, τα χέρια, τα πόδια. Συνεπώς, αν κάποια από τις αισθήσεις και τα άκρα μας δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τότε βρισκόμαστε κοντά σε πιθανό τροχαίο ατύχημα.
Μέσα από την πρακτική και την εμπειρία, πρέπει να κάνουμε το μυαλό μας να λειτουργεί και να στροφάρει παράλληλα με το αυτοκίνητο. Το ξαφνικό φρενάρισμα μας επαναφέρει πάντα στην προσεκτική οδήγηση. Φτάνει να μην είναι αργά…
Δείτε video αυτό! Αξίζει!
Πρακτικά πως υπολογίζουμε την απόσταση φρεναρίσματος
Οφείλουμε να θυμόμαστε για το πως μπορούμε να υπολογίσουμε πρακτικά την απόσταση φρεναρίσματος του αυτοκινήτου μας, ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε. Αυτή η πρακτική μπορεί κυριολεκτικά να μας κρατήσει μακριά από το αναπάντεχο.
Πολλαπλασιάζουμε το 1/10 της ταχύτητας με τον εαυτό του.
Δηλαδή αν κινούμαστε με 70 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 7 Χ 7 = 49 μέτρα.
Αν τρέχουμε με 50 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 5 Χ 5 = 25 μέτρα.
Αν τρέχουμε με 100 χλμ/ώρα, θα φρενάρουμε σε 10 Χ 10 = 100 μέτρα.
Αν ο δρόμος είναι βρεγμένος, τότε η απόσταση, τουλάχιστον, τριπλασιάζεται.
Στο παγωμένο οδόστρωμα 6πλασιάζεται.
Και με τις ζώνες πάντα
Γνωρίζουμε, άραγε, με πόσα μέτρα ύψους πτώσης αναλογεί περίπου ένα τρακάρισμα με διάφορες ταχύτητες, χωρίς να φοράμε τη ζώνη μας;
Αν κινούμαστε με 120χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 54 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 100χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 36 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 70χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 18 μ. ύψος.
Αν κινούμαστε με 40χλμ/ώρα, είναι σαν να πέφτουμε από 6 μ. ύψος.
Ποιος μπορεί τα συγκρατήσει το βάρος του κορμιού του με αυτές τις ταχύτητες; Διότι σε κάθε σύγκρουση πολλαπλασιάζεται το βάρος μας επί την ταχύτητα εκείνης της στιγμής. Αν ένα άτομο 70 κιλών συγκρουστεί με 40χλμ/ώρα, κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης ζυγίζει 2.800 κιλά.
Μόνο η ζώνη ασφαλείας μπορεί να συγκρατεί τέτοια βάρη και μας σώζει από βέβαιο θάνατο ή και σοβαρότατο τραυματισμό.
Κατά συνέπεια, αυτές τις δύσκολες μέρες από πλευράς οδικών και θερμοκρασιακών συνθηκών, οφείλουμε να είμαστε απόλυτα συνεπείς με την ασφαλή οδήγηση.
Ας τα έχουμε υπ΄ όψιν μας.
Πολύ πρακτικά, για τη μεγαλύτερη δική μας ασφάλεια.