spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑ13 Μαΐου 1950 - ο πρώτος αγώνας F1

13 Μαΐου 1950 – ο πρώτος αγώνας F1

Οδεύουμε ολοταχώς προς μια σπουδαία ημέρα στον θαυμαστό κόσμο της F1. Την Κυριακή, 14 Απριλίου, στην Κίνα θα διεξαχθεί  ο 1000ός αγώνας Γκραν Πρι για τη Φόρμουλα 1. Και τι δεν συνέβη στα χρόνια αυτά!

1000 GP F1_ 03

Τότε, πριν από 69 χρόνια, στη γραμμή εκκίνησης βρισκόταν η Alfa Romeo. Και σε λίγες ημέρες, στην Κίνα, μετά από 999 αγώνες η Alfa Romeo θα βρίσκεται εκεί, στη γραμμή εκκίνησης. Και πρώτος νικητής του θεσμού  αναδείχθηκε ο θρυλικός Τζουζέπε Φαρίνα με  Άλφα Ρομέο.

1000 GP F1_ 04

To Silverstone ήταν η αρχή

Μια εξαιρετικής σπουδαιότητας ιστορική ημέρα ήταν η 13η Μαΐου. Ήταν η μεγάλη αρχή, το ξεκίνημα των αγώνων της Φόρμουλα 1. Ήταν αρχές του  1950, όταν η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου  (FIA) αποφάσισε τη διεξαγωγή του πρώτου Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών. Διεξαγωγή Πρωταθλήματος με τους νέους κανονισμούς, τότε, για τη Φόρμουλα 1.

1000 GP F1_ 05

Ένας θεσμός που έμελε να σκαρφαλώσει στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να αποτελεί 10ετίες τώρα την κωρονίδα της απόλυτης τεχνολογίας των αγώνων αυτοκινήτου. Μέχρι τότε διεξαγόταν αγώνες, αλλά όχι με τη μορφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Οι πολλές συζητήσεις και η μεθοδικότητα οργανωτών και ομάδων έφεραν το ποθητό αποτέλεσμα.

1000 GP F1_ 06

Αρχικά επί Ευρωπαϊκού εδάφους

Αν και έφερε την ονομασία Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, στην αρχή οι αγώνες αυτοί διεξαγόταν μόνο επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Έτσι ξεκίνησαν οι διάσημες πίστες του Σίλβερστοουν, της Μόντσα, του Σπα, του Μονακό.

1000 GP F1_ 07

Το εντελώς νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 αφορούσε συγκεκριμένων προδιαγραφών αγωνιστικά αυτοκίνητα για τα οποία είχε θεσπιστεί  ένα σύνολο κανονισμών. Αυτοί θα έπρεπε να τηρούνται πολύ αυστηρά από όλες τις ομάδες που συμμετείχαν. Θα έπρεπε δε να συμμετέχουν σε κάθε αγώνα υποχρεωτικά.

1000 GP F1_ 08

13 Μαΐου 1950

Το συγκεκριμένο Πρωτάθλημα κατάφερε να δημιουργηθεί ύστερα από τη συνένωση επτά ανεξαρτήτων αγώνων ταχύτητος. Έτυχε δε ο πρώτος αγώνας του νέου θεσμού να πραγματοποιηθεί  στην πίστα του Σίλβερστοουν, στην Μεγάλη Βρετανία. Ήταν τότε 13 Μαΐου του 1950. Πρώτος νικητής του θεσμού  αναδείχθηκε ο θρυλικός Τζουζέπε Φαρίνα με  Άλφα Ρομέο. Αυτός στέφθηκε, τελικά και ο πρώτος νικητής του πρώτου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Και προκειμένου να υπάρχει “φυτώριο” νέων οδηγών στο θεσμό αυτό, η FIA θεσμοθέτησε, επίσης, πρωταθλήματα για μικρότερων επιδόσεων αυτοκίνητα, όπως τη φόρμουλα 3000 που αργότερα μετονομάστηκε σε GP2, αλλά και το GP3.

1000 GP F1_ 09

Σήμερα όλα έχουν αλλάξει

Σήμερα, 69 χρόνια μετά, η Φόρμουλα 1 συγκεντρώνει τα πάντα γύρων της: υψηλή τεχνολογία, ακριβά συμβόλαια, κορυφαίους οδηγούς θρύλους, τεράστιους χορηγούς, απίστευτη δημοσιότητα, φανατικούς οπαδούς, σπουδαίο θέαμα, αλλά και κάποια τρομακτικά ατυχήματα….

Τι να πρωτοξεχωρίσουμε από τον κόσμο αυτό! Τα μεγάλα ονόματα, τους θρύλους της Φόρμουλα, τις ιστορικές ομάδες, τις θλιβερές αναμνήσεις!

1000 GP F1_ 10

Χωρίς να αδικήσουμε κανένα, έρχεται στη σκέψη μας ο υπέροχος  Αργεντινός πιλότος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο της 10ετίας του ’50, όπου κατέκτησε 5 συνολικά πρωταθλήματα από το 1951 έως το 1957. Αυτός ο θρύλος παραμένει και ο γηραιότερος παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1. Μάλιστα, κατάφερε να κερδίσει αυτά τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα με τέσσερεις διαφορετικές ομάδες, αυτές  της Alfa Romeo, της Mercedes, της Ferrari και της Maserati. 

1000 GP F1_ 12

Ο μετά θάνατον Πρωταθλητής

Να θυμηθούμε τον Γιόχαν Ρηντ, τον πιλότο που κατάφερε να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μετά θάνατον! Τον Αυρτον Σένα! Και δεκάδες ταλαντούχους που για τον καθένα θα έπρεπε να γράφουμε με τις ώρες, σε αυτή την ταπεινή μας αναδρομή στην ένδοξη ιστορία των αγώνων της Φόρμουλα 1. 

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO