Όλα δείχνουν πλέον ότι για τα τέλη κυκλοφορίας της νέας χρονιάς θα ισχύσει το “τιμολόγιο” του 2017. Οι όποιες αλλαγές φαίνεται ότι θα είναι πολύ περιορισμένες κι επικεντρώνονται κάποιες ελαφρύνσεις σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, σε τρίτεκνους και πολύτεκνους.
Βέβαια, το θέμα που “καίει” για το Υπουργείο Οικονομικών είναι τα οχήματα άνω των 2.000 κ. εκ. τα περισσότερα των οποίων έχουν καταθέσει τις πινακίδες οι ιδιοκτήτες τους. Φαίνεται το αρμόδιο Υπουργείο να εξετάζει ακόμη κάποια κίνητρα τα οποία θα προσφέρει, προκειμένου οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών να το ξανασκεφτούν προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες και φυσικά να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας που τους αναλογούν για τη νέα χρονιά.
Ωστόσο, διάφορες διαρροές από το αρμόδιο Υπουργείο αναφέρουν ότι εξετάζονται αλλαγές- μειώσεις στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, δημιουργώντας ένα ευνοϊκότερο πλαίσιο για αυτοκίνητα παλαιά και μεγάλου κυβισμού, τα οποία είναι και ρυπογόνα. Το πρόβλημα για τα οχήματα αυτά παραμένει μεγάλο, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες.
Στα σχέδια του Υπουργείου υπήρξαν πολλά σενάρια, το περισσότερα εκ των οποίων περιλάμβαναν “ήπιες” αυξήσεις. Επειδή όμως ο χρόνος πιέζει και προέκυπταν δημοσιονομικές επιβαρύνσεις, ουσιαστικά υιοθετείται το πλάνο της περσινής χρονιάς. Αυτό περιλαμβάνει υπολογισμό τελών κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού και βάσει των ρύπων Με βάσει αυτό το σενάριο παραθέτουμε δύο ενδεικτικούς πίνακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, βάσει των οποίων θα κινηθούν τα νέα τέλη.
Τέλη βάσει κυβισμού:
Κυβικά |
Πριν το 2000 |
Από 2001 έως 2005 |
Από 2006 έως 2010 |
301-785 |
55 |
55 |
55 |
786-1.71 |
120 |
120 |
120 |
1.072-1.357 |
135 |
135 |
135 |
1.358-1.548 |
225 |
240 |
255 |
1.549-1.738 |
250 |
265 |
280 |
1.739-1.928 |
280 |
300 |
320 |
1.929-2.357 |
615 |
630 |
690 |
2.358-3.000 |
820 |
840 |
920 |
3.001-4.000 |
1.025 |
1.050 |
1.150 |
4.001 και άνω |
1.230 |
1.260 |
1.380 |
Τέλη βάσει ρύπων:
Εκπομπές ρύπων |
Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων |
Από |
Έως |
0-90 |
0 |
0 |
0 |
91-100 |
0,90 |
82 |
90 |
101-120 |
0,98 |
99 |
118 |
121-140 |
1,20 |
145 |
168 |
141-160 |
1,85 |
261 |
296 |