Κάποια σημάδια αισιοδοξίας μπορεί να φαίνονται στην αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας, ωστόσο δεν φαίνεται να είναι ικανά να ”κρατήσουν στη ζωή” το επίσημο δίκτυο των εταιρειών. Μπορεί η αγορά να παρουσιάζει ανάκαμψης της τάξεως του 11,7%, αλλά αυτό το στοιχείο δεν είναι ακόμη ικανό στο να εξασφαλίσει την απαιτούμενη κερδοφορία στις επιχειρήσεις. Οι πιο τυχεροί και δυναμικοί απλά καταφέρνουν κάποιους μήνες να εξοφλούν τις υποχρεώσεις τους, δίχως βέβαια να προκύπτουν κέρδη. Η συντριπτική πλειοψηφία όμως εξακολουθεί να καταγράφει ακόμη σημαντικότατες απώλειες εσόδων.
Πάντως αυτή η μικρή αύξηση και κυρίως στη λιανική δείχνει ότι αν η αγορά αφεθεί ελεύθερη από εξωγενείς παράγοντες, τότε σίγουρα θα καταφέρει να βρει τον βηματισμό της. Έως τότε οι όποιες αυξήσεις απλά εντυπωσιάζουν λόγω της εξαιρετικά μεγάλης πτώσης που παρουσίασε η αγορά τα τελευταία 7-8 χρόνια.
Χάνει έδαφος το ντίζελ
Στο δια ταύτα τώρα, ο περασμένος Οκτώβριος έκλεισε με 6.361 ταξινομήσεις πανελλαδικά, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς (Οκτώβριος 2016 είχε 5.032 ταξινομήσεις). Από τις 6.361 ταξινομήσεις, οι 3.503 ήταν λιανικές και οι 2.858 ήταν εταιρικές. Οι 3.179 είχαν σαν καύσιμο βενζίνη, οι 2.877 πετρέλαιο και τα 305 άλλο καύσιμο, όπως ηλεκτρικά, φυσικό αέριο, υβριδικά. Για ένα ακόμη μήνα διαπιστώνουμε την σημαντική πτώση του πετρελαίου σαν επιλογή από τους καταναλωτές.
Αυξάνονται τα “καθαρά” καύσιμα
Κατά το πρώτο 10μηνο της χρονιάς είχαμε 76.695 ταξινομήσεις σε σχέση με τις 68.661 που είχαμε το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της περσινής χρονιάς. Σημειώνεται, δηλαδή μια αύξηση της τάξεως του 11,7%. Από τις 76.695 ταξινομήσεις, οι 34.085 ήταν λιανικές και οι 42.610 εταιρικές. Από το σύνολο των ταξινομήσεων, οι 40.591 είχαν είχαν καύσιμο τη βενζίνη, οι 33.776 το πετρέλαιο, ενώ οι 2.338 είχαν άλλο καύσιμο (φυσικό αέριο, υβριδικά, ηλεκτρικά). Το 10μηνο της χρονιάς η βενζίνη παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 33,5%, το ντίζελ πτώση κατά 7,9% και τα “καθαρά” καύσιμα αύξηση κατά 45,6%.
Η αγορά στην Ελλάδα νέων αυτοκινήτων Ιαν- Οκτ. 2017
Toyota |
8.745 |
11,4% |
Nissan |
6.382 |
8,3% |
VW |
6.081 |
7,9% |
Opel |
5.989 |
7,8% |
Peugeot |
5.917 |
7,7% |
Fiat |
5.695 |
7,4% |
Suzuki |
4.876 |
6,4% |
Hyundai |
3.643 |
4,7% |
Citroen |
3.595 |
4,7% |
Mercedes |
3.337 |
4,4% |
Ford |
3.172 |
4,1% |
Renault |
2.962 |
3,9% |
Audi |
2.683 |
3,5% |
Skoda |
2.606 |
3,4% |
BMW |
2.541 |
3,3% |
Seat |
1.705 |
2,2% |
Mini |
1.236 |
1,6% |
Kia |
1.070 |
1,4% |
Volvo |
997 |
1,3% |
Jeep |
751 |
1,0% |
Dacia |
610 |
0,8% |
Honda |
520 |
0,7% |
Smart |
494 |
0,6% |
Alfa Romeo |
486 |
0,6% |
Mitsubishi |
166 |
0,2% |
Land Rover |
109 |
0,1% |
Mazda |
76 |
0,1% |
Porsche |
58 |
0,1% |
Ssangyong |
51 |
0,1% |
Lexus |
33 |
0,0% |
Subaru |
30 |
0,0% |
Jaguar |
28 |
0,0% |
Abarth |
28 |
0,0% |
Lancia |
8 |
0,0% |
Chevrolet |
4 |
0,0% |
Bentley |
3 |
0,0% |
Lifan |
3 |
0,0% |
ΣΥΝΟΛΟ |
76.695 |
100% |
Η αγορά στην Ελλάδα των ελαφρών φορτηγών Ιαν-Οκτ. 2017
Peugeot |
1.008 |
18,4% |
Ford |
995 |
18,1% |
Toyota |
986 |
18,0% |
Fiat |
614 |
11,2% |
Nissan |
417 |
7,6% |
VW |
396 |
7,2% |
Citroen |
212 |
3,9% |
Isuzu |
197 |
3,6% |
Mitsubishi |
195 |
3,6% |
Mercedes |
188 |
3,4% |
Opel |
138 |
2,5% |
Renault |
88 |
1,6% |
Piaggio |
27 |
0,5% |
Iveco |
12 |
0,2% |
Ssangyong |
7 |
0,1% |
Mazda |
2 |
0,0% |
Volvo |
1 |
0,0% |
Zakos Group |
1 |
0,0% |
Καλύτερα η Θεσσαλονίκη
Ο περασμένος Οκτώβριος έκλεισε με 470 ταξινομήσεις εκ των οποίων οι 378 ήταν λιανικές και οι 92 εταιρικές (Οκτώβριος 2016 είχε 383 ταξινομήσεις). Το μήνα αυτό το βάρος αγοράς της πόλης έναντι του πανελλαδικού έφτασε στο 7,4% για τα επιβατικά οχήματα. Στη λιανική ο δείκτης αυτής φτάνει στο 10,8%, στις εταιρικές ταξινομήσεις στο 3,2% και στα ελαφρά επαγγελματικά στο 5,9%. Κατά το 10μηνο της χρονιάς η Θεσσαλονίκη είχε 5.078 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 3.508 ήταν λιανικές, οι 1.570 εταιρικές και οι 297 αφορούσαν ελαφρά επαγγελματικά.
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2017
Toyota |
73 |
15,5% |
Opel |
52 |
11,1% |
Hyundai |
42 |
8,9% |
Suzuki |
36 |
7,7% |
Ford |
32 |
6,8% |
Citroen |
24 |
5,1% |
Mercedes |
22 |
4,7% |
Nissan |
20 |
4,3% |
Fiat |
20 |
4,3% |
Renault |
17 |
3,6% |
BMW |
15 |
3,2% |
Skoda |
14 |
3,0% |
VW |
13 |
2,8% |
Audi |
13 |
2,8% |
Peugeot |
13 |
2,8% |
Seat |
12 |
2,6% |
Honda |
9 |
1,9% |
Volvo |
9 |
1,9% |
Kia |
8 |
1,7% |
Dacia |
8 |
1,7% |
Smart |
5 |
1,1% |
Mini |
4 |
0,6% |
Jeep |
3 |
0,6% |
Mitsubishi |
3 |
0,6% |
Alfa Romeo |
2 |
0,4% |
Porsche |
1 |
0,2% |
ΣΥΝΟΛΟ |
470 |
100% |