Oι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
|
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
Καινούργια επιβατικά |
11.092 |
13.875 |
-20,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.087 |
923 |
+17,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
26 |
61 |
-57,4% |
|
|
|
|
|
Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
Καινούργια επιβατικά |
54.799 |
58.362 |
-6,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
5.007 |
5.434 |
-7,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
115 |
201 |
-42,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
11,9% |
12,4% |
-0,5 |
8,5% |
10,2% |
-1,7 |
A-SUV |
2,9% |
1,2% |
+1,7 |
1,5% |
1,2% |
+0,3 |
A TOTAL |
14,8% |
13,6% |
+1,1 |
10,0% |
11,4% |
-1,4 |
B |
22,1% |
26,8% |
-4,7 |
24,4% |
28,7% |
-4,3 |
B-SUV |
22,0% |
24,1% |
-2,0 |
25,4% |
21,3% |
+4,1 |
B TOTAL |
44,2% |
50,9% |
-6,7 |
49,8% |
50,0% |
-0,1 |
C |
10,2% |
11,8% |
-1,5 |
10,2% |
12,5% |
-2,4 |
C-SUV |
21,6% |
17,9% |
+3,7 |
22,6% |
20,1% |
+2,4 |
C TOTAL |
31,8% |
29,6% |
+2,2 |
32,7% |
32,7% |
+0,1 |
D |
1,1% |
1,7% |
-0,6 |
1,2% |
1,8% |
-0,6 |
D-SUV |
5,3% |
2,2% |
+3,2 |
4,2% |
2,3% |
+2,0 |
D TOTAL |
6,4% |
3,8% |
+2,6 |
5,5% |
4,1% |
+1,4 |
E |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
E-SUV |
1,1% |
0,5% |
+0,6 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
E TOTAL |
1,2% |
0,6% |
+0,7 |
0,7% |
0,6% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,1% |
+0,2 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
0,9% |
+0,1 |
0,7% |
0,8% |
-0,1 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
(Εκ των οποίωνSUV |
53,1% |
45,8% |
+7,3 |
54,4% |
45,4% |
+9,1) |
|
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
47,0% |
56,2% |
-9,2 |
47,0% |
52,2% |
-5,2 |
36,0% |
40,8% |
-4,8 |
Πετρέλαιο |
10,7% |
14,7% |
-4,0 |
14,1% |
18,7% |
-4,6 |
16,8% |
22,1% |
-5,3 |
Υβριδικά (HEV) |
32,1% |
20,4% |
+11,7 |
28,3% |
21,2% |
+7,1 |
25,1% |
20,9% |
+4,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
7,2% |
5,9% |
+1,2 |
7,5% |
5,5% |
+2,0 |
18,8% |
13,9% |
+4,9 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,4% |
1,0% |
-0,5 |
0,6% |
1,1% |
-0,5 |
3,3% |
2,3% |
+1,0 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,6% |
1,8% |
+0,8 |
2,5% |
1,3% |
+1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Μάιο ως εξής:
|
Μάιος 2022 |
Μάιος 2021 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Μάιος 2022 |
Ιανουάριος –Μάιος 2021 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
791.546 |
891.125 |
-11,2% |
3.721.774 |
4.313.839 |
-13,7% |
ΕΕ 14(2) |
691.338 |
781.310 |
-11,5% |
3.257.837 |
3.813.859 |
-14,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
823.755 |
926.518 |
-11,1% |
3.870.477 |
4.480.125 |
-13,6% |
Ελλάδα |
11.991 |
10.850 |
+10,5% |
43.707 |
44.487 |
-1,8% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.