Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
|
Ιούλιος 2022 |
Ιούλιος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
Καινούργια επιβατικά |
10.881 |
10.586 |
+2,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
832 |
989 |
-15,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
24 |
45 |
-46,7% |
|
|
|
|
|
Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
Καινούργια επιβατικά |
65.679 |
68.948 |
-4,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
5.840 |
6.423 |
-9,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
139 |
246 |
-43,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Ιούλιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούλιος 2022 |
Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούλιος 2022 |
Ιανουάριος –Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
5,8% |
11,7% |
-5,9 |
8,1% |
10,4% |
-2,4 |
A-SUV |
2,3% |
2,0% |
+0,2 |
1,6% |
1,3% |
+0,3 |
A TOTAL |
8,1% |
13,8% |
-5,6 |
9,7% |
11,7% |
-2,0 |
B |
31,7% |
26,2% |
+5,5 |
25,7% |
28,3% |
-2,7 |
B-SUV |
23,0% |
21,9% |
+1,1 |
25,0% |
21,4% |
+3,7 |
B TOTAL |
54,7% |
48,1% |
+6,6 |
50,7% |
49,7% |
+1,0 |
C |
13,4% |
13,1% |
+0,2 |
10,7% |
12,6% |
-1,9 |
C-SUV |
16,7% |
19,2% |
-2,5 |
21,6% |
20,0% |
+1,6 |
C TOTAL |
30,1% |
32,4% |
-2,3 |
32,3% |
32,6% |
-0,3 |
D |
0,9% |
1,4% |
-0,5 |
1,2% |
1,8% |
-0,6 |
D-SUV |
4,1% |
2,4% |
+1,7 |
4,2% |
2,3% |
+1,9 |
D TOTAL |
5,0% |
3,8% |
+1,2 |
5,4% |
4,1% |
+1,3 |
E |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
E-SUV |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,6% |
+0,0 |
0,7% |
0,6% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,0% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
1,1% |
+0,0 |
0,8% |
0,8% |
-0,1 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
(Εκ των οποίωνSUV |
46,8% |
46,2% |
+0,5 |
53,2% |
45,5% |
+7,7) |
|
Ιούλιος 2022 |
Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
47,9% |
49,8% |
-1,9 |
47,1% |
51,8% |
-4,7 |
38,0% |
42,2% |
-4,1 |
Πετρέλαιο |
18,4% |
15,6% |
+2,8 |
14,8% |
18,2% |
-3,4 |
17,5% |
21,7% |
-4,2 |
Υβριδικά (HEV) |
24,2% |
24,4% |
-0,2 |
27,6% |
21,7% |
+5,9 |
22,9% |
19,1% |
+3,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
5,3% |
5,9% |
-0,5 |
7,1% |
5,5% |
+1,6 |
18,7% |
15,0% |
+3,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,7% |
1,5% |
-0,7 |
0,6% |
1,2% |
-0,5 |
2,9% |
2,0% |
+0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,5% |
2,9% |
+0,5 |
2,7% |
1,6% |
+1,1 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
|
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
886.510 |
1.047.532 |
-15,4% |
4.608.205 |
5.361.371 |
-14,0% |
ΕΕ 14(2) |
780.327 |
926.601 |
-15,8% |
4.038.096 |
4.740.640 |
-14,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
925.179 |
1.095.764 |
-15,6% |
4.795.577 |
5.575.889 |
-14,0% |
Ελλάδα |
11.091 |
13.875 |
-20,1% |
54.798 |
58.362 |
-6,1% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.