Σπουδαία εξέλιξη αποκτά η αγορά της Θεσσαλονίκης στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Μόλις με 13 πινακίδες διαφορά πέρασε επικεφαλής η Toyota στην κούρσα των πωλήσεων, ακούγοντας όμως την “ανάσα” της Nissan, η οποία υποχώρησε στη δεύτερη θέση, αφήνοντας στην 3η και με διαφορά την Opel. Βέβαια, τώρα το μυαλό του δικτύου Nissan είναι συντονισμένο στη συχνότητα Micra, το οποίο το αναμένουμε εντός του Μαρτίου 2017. Και με το νέο Micra φαίνεται ότι η εισαγωγική εταιρεία “επαναδιαπραγματεύεται” πολύ σοβαρά τη θέση της στον “πίνακα των topσκόρερ”.
Ο Σεπτέμβριος που πέρασε δεν ήταν καλός μήνας και για την αγορά του αυτοκινήτου. Ταξινομήθηκαν μόλις 339 αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, επιβατικά κι ελαφρά επαγγελματικά, ποσοστό μείωσης -15,0% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2015, που ήταν 393 ταξινομήσεις, παίζοντας κυριολεκτικά με τα 3 και τα 9. Το ειδικό βάρος της αγοράς της πόλης έναντι του πανελλαδικού έφτασε τον Σεπτέμβριο στο 7,3%, αλλά επί συνόλου 9μήνου βρίσκεται στο εξαιρετικά χαμηλό 5,9%. Από τις ταξινομήσεις αυτές, οι 265 ήταν λιανικές (επίδοση εξαιρετικά αισιόδοξη) και οι 74, μόλις, (22%) ήταν εταιρικές.
Ο mhνας που πeρασε
Πιο αναλυτικά το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και πάντα σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς:
Mάρκα | Ταξινομήσεις | Με ποσοστό αγοράς στη Θεσσαλονίκη |
Toyota | 54 | 15,90% |
Nissan | 26 | 7,70% |
Opel | 48 | 14,20% |
Suzuki | 37 | 10,90% |
BMW | 17 | 5,00% |
Citroen | 21 | 6,20% |
VW | 23 | 6,80% |
Peugeot | 5 | 1,50% |
Ford | 12 | 3,50% |
Renault | 17 | 5,00% |
Mercedes | 16 | 4,70% |
Audi | 9 | 2,70% |
Hyundai | 6 | 1,80% |
Skoda | 2 | 0,60% |
Fiat | 15 | 4,40% |
Kia | 2 | 0,60% |
Mini | 1 | 0,30% |
Volvo | 2 | 0,60% |
Seat | 3 | 0,90% |
Honda | 6 | 1,80% |
Jeep | 7 | 2,10% |
Dacia | 3 | 0,90% |
Smart | 4 | 1,20% |
Το 9μηνο της χρονιaς
Και τα στοιχεία του 9μήνου επιβεβαιώνουν ότι η Θεσσαλονίκη δεν πορεύεται καλά. Η αγορά εξακολουθεί να πλήττεται από τα capital controls και οι καταναλωτές είτε δεν έχουν διαθέσιμο εισόδημα για αγορά αυτοκινήτου, είτε διστάζουν να επενδύσουν φοβούμενοι τα χειρότερα. Κατά συνέπεια οι 3.768 ταξινομήσεις από την αρχή του έτους δεν αποτελούν καθόλου ικανοποιητική επίδοση, όταν κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 3.799, διαπιστώνοντας μια υστέρηση της τάξεως του -1,1%.
Από το ξεκίνημα της χρονιάς και έως τέλος Σεπτεμβρίου τα συνολικά αποτελέσματα φέρνουν:
στην πρώτη θέση την Toyota με συνολικά 527 ταξινομήσεις και ποσοστό 14,0%
Mάρκα | Ταξινομήσεις | Με ποσοστά αγοράς το 9μηνο της Θεσσαλονίκης |
Nissan | 514 | 13,70% |
Opel | 380 | 10,10% |
Suzuki | 250 | 6,60% |
BMW | 213 | 5,70% |
Citroen | 207 | 5,50% |
VW | 206 | 5,50% |
Peugeot | 178 | 4,70% |
Ford | 176 | 4,70% |
Renault | 158 | 4,20% |
Mercedes | 156 | 4,10% |
Audi | 147 | 3,90% |
Hyundai | 89 | 2,40% |
Skoda | 74 | 2,00% |
Fiat | 73 | 1,90% |
Kia | 72 | 1,10% |
Mini | 64 | 1,70% |
Volvo | 60 | 1,60% |
Seat | 60 | 1,60% |
Honda | 58 | 1,10% |
Jeep | 43 | 0,60% |
Dacia | 21 | 0,50% |
Smart | 17 | 0,10% |
Subaru | 4 | 0,10% |
Mitsubishi | 3 | 0,10% |
Chevrolet | 2 | 0,10% |
Porsche | 2 | 0,10% |
A.Romeo | 1 | |
Lancia | 1 | |
λοιποί | 6 |
Σε oλη την Ελλaδα
Ο Σεπτέμβριος φέτος ήταν ελαφρώς, μα πολύ ελαφρώς, καλύτερος από τον περσινό, επίδοση ισχνή, αφού τέτοια εποχή πέρσι “λιώναμε” κυριολεκτικά στις ουρές των ΑΤΜ. Οι 4.643 ταξινομήσεις, θεωρούνται πολύ χαμηλές, εκ των οποίων οι 2.516 ήταν λιανικές και οι 2.25 εταιρικές, ποσοστό 46% (επιτέλους κυριαρχεί η λιανική).
Από τα αυτοκίνητα αυτά, τα 2.764 είχαν κινητήρες ντίζελ, τα 1.712 βενζίνης και τα 165 άλλου είδους καύσιμο ( υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό, ηλεκτρικό).
Έναντι των επιδόσεων αυτών, τον αντίστοιχο μήνα του 2015 είχαμε 5.125 ταξινομήσεις και το 2014 5.055. Ο φετινός Σεπτέμβριος ήταν συντριπτικά κατώτερος των προηγουμένων 2 ετών.
Τι συνeβη το 9μηνο
Σχετικά πιο αισιόδοξη είναι η επίδοση επί του 9μήνου συνολικά στην αγορά του αυτοκινήτου. Έως φέτος το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν κατά το 9μηνο 63.623 οχήματα, εκ των οποίων οι 27.113 ήταν λιανικές και οι 36.510 εταιρικές, εκ των οποίων τα 28.358 ήταν με κινητήρες βενζίνης, τα 33.810 με κινητήρες ντίζελ και 1.455 με διάφορα άλλα καύσιμα. Κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015 ταξινομήθηκαν 58.184 οχήματα, έναντι 53.845 του αντιστοίχου διαστήματος του 2014. Η αύξηση αυτή θεωρείται πολύ χαμηλή, με δεδομένο την καταστροφική πορεία της αγοράς των τελευταίων 7 ετών.
Πιο αναλυτικά, κατά το τρέχον 9μηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 7.685:
Toyta η οποία βρίσκεται πανελλαδικά στην πρώτη θέση με ποσοστό αγοράς 12,1%, και ακολουθούν
Mάρκα | Ταξινομήσεις | Με ποσοστά αγοράς το 9μηνο Πανελλαδικά |
Nissan | 6.535 | 10,30% |
Opel | 5.439 | 8,50% |
VW | 5.219 | 8,20% |
Peugeot | 4.883 | 7,70% |
Fiat | 3.960 | 6,20% |
Suzuki | 3.452 | 5,40% |
Mercedes | 3.252 | 4,80% |
Citroen | 2.967 | 4,70% |
Ford | 2.809 | 4,40% |
Renault | 2.424 | 3,80% |
Audi | 2.197 | 3,50% |
Seat | 1.604 | 2,50% |
Mini | 1.223 | 1,90% |
Volvo | 1.112 | 1,70% |
Skoda | 1.087 | 1,70% |
Hyundai | 765 | 1,20% |
Kia | 724 | 1,10% |
Jeep | 678 | 1,10% |
Smart | 556 | 0,90% |
Dacia | 503 | 0,80% |
Honda | 470 | 0,70% |
A.Romeo | 387 | 0,60% |
Chevrolet | 130 | 0,20% |
Mitsubishi | 120 | 0,20% |
Ssangyong | 96 | 0,20% |
Mazda | 81 | 0,10% |
Land Rover | 59 | 0,10% |
Subaru | 35 | 0,10% |
Lexus | 30 | |
Abarth | 19 | |
Lancia | 19 | |
Porsche | 17 | |
Jaguar | 14 | |
Tesla | 2 | |
Daihatsu | 2 | |
Bentley | 2 |
Ανa Segment
Σύμφωνα με τα πρώτα και ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς του Σεπτεμβρίου στην κατηγορία οχημάτων Α πρώτο ήταν το Fiat Panda και ακολούθησαν τα Toyota Aygo & VW Up.
Στην κατηγορία Β πρώτη ήταν το Opel Corsa και ακολούθησαν τα ToyotaYaris & VWPolo.
Στην κατηγορία C πρώτο ήταν το Nissan Qashqai και ακολούθησαν τα Opel Astra & Toyota Auris,ενώ στα SUV πρώτο ήταν για μια ακόμη φορά το Suzuki Vitara και ακολούθησαν τα VW Tiguan & Dacia Duster.