Τι νέο φέρνει μαζί της
Η νέα Octavia, το best seller μοντέλο της μάρκας επιστρέφει στην αγορά με νέα
χαρακτηριστικά. Τώρα είναι πιο αεροδυναμική, με φαρδύτερη μάσκα και νέους προβολείς με σχεδίαση επηρεασμένη από τα κρύσταλλα Βοημίας την προσθήκη προβολέων με κρυστάλλινη σχεδίαση. Οι φαρδύτεροι αεραγωγοί στο νέο προφυλακτήρα δημιουργούν μία δυναμική εμφάνιση, ενώ προαιρετικά, διατίθενται προσαρμοζόμενοι εμπρός προβολείς (AFS) με τεχνολογία full-LED. Πίσω τα φώτα LED διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά μερικά χιλιοστά, ενώ το πλάτος του πίσω μετατροχίου έχει αυξηθεί κατά 20 ή 30 mm (ανάλογα με τον κινητήρα και τον πίσω άξονα).
Και με φυσικό αέριο
Ο 1.4l TSI G-TEC είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καθώς ως κινητήρας bivalent, λειτουργεί με φυσικό αέριο και βενζίνη, και αποδίδει 110 PS. Στο πρόγραμμα CNG και όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DSG, τα μοντέλα Skoda Octavia και Octavia Combi εκπέμπουν 101 και 107 g CO2/km αντίστοιχα. Ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας 1.4-l TSI αποδίδει 150 PS.
Η υπερσυμπίεση και ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης με τεχνολογία Common Rail είναι κοινά χαρακτηριστικά των κινητήρων TDI στις Skoda Octavia και Octavia Combi. Ο βασικός 1.6-l TDI αποδίδει 116 PS συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7άρι DSG. Με αυτό το συνδυασμό, η κατανάλωση μικτού κύκλου δεν υπερβαίνει τα 3,9 l/100 km.
Οι 2λιτρες εκδόσεις
Οι δύο δίλιτρες εκδόσεις του κινητήρα TDI αποδίδουν 150 PS και 184 PS. Ο diesel 150 PS συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και διατίθεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD) ή τετρακίνηση (AWD). Ένα 6-τάχυτο DSG διατίθεται εναλλακτικά, για προσθιοκίνητα μοντέλα.
Ο ισχυρότερος κινητήρας diesel 184 PS διατίθεται μόνο με τετρακίνηση, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με 6-τάχυτο κιβώτιο DSG .Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση και την ασφάλεια. Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης, που τοποθετείται μπροστά από τον πίσω άξονα. Η μονάδα ελέγχου (εγκέφαλος) υπολογίζει συνεχώς την κατανομή της ιδανικής ροπής για τον πίσω άξονα.
Το ηλεκτρονικό, μπλοκέ διαφορικό XDS+, μία λειτουργία του Electronic Stabilisation Control
(ESC), παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στις γρήγορες στροφές – τόσο για τις προσθιοκίνητες, όσο και τις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε συνθήκες απώλειας της πρόσφυσης, το XDS+ επιβραδύνει ελαφρώς τον εσωτερικό –προς την στροφή- τροχό για να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον εξωτερικό.
Dynamic Chassis Control
Η ανάρτηση πλαισίου περιλαμβάνει γόνατα MacPherson με τριγωνικά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα, πίσω άξονα πολλαπλών (multi link) συνδέσμων ή ημιάκαμπτο άξονα. Με την ευκαιρία της αναβάθμισης του μοντέλου, το πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 20 mm στην Octavia και 30 mm στην Octavia Combi Η κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης χρησιμοποιεί ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης που επιτρέπει την συνεργασία με πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης.
Το προσαρμοζόμενο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Πλαισίου – Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC) διατίθεται για τις Octavia & Octavia Combi προαιρετικά. Με αυτό το σύστημα, η λειτουργία των αμορτισέρ ελέγχεται από ηλεκτρικές βαλβίδες, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα, Comfort, Normal και Sport. Το DCC συμβάλλει επίσης στην ενεργητική ασφάλεια, καθώς αλλάζει αυτόματα σε Sport mode σε επικίνδυνες καταστάσεις, για να εξασφαλίσει μεγαλύτερη σταθερότητα, καλύτερη πρόσφυση των ελαστικών και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Το DCC διατίθεται προαιρετικά από την έκδοση Ambition και πάνω (δεν διατίθεται για κινητήρες με ισχύ κάτω από 150 PS.
Με το Driving Mode Select, ο οδηγός μπορεί επίσης να αλλάζει τα χαρακτηριστικά συστήματος διεύθυνσης και τη λειτουργία του κιβωτίου DSG. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ρυθμίσεων Normal, Eco, Sport και Individual, ακόμα και ένα Comfort mode με Dynamic Chassis Control. Οι ρυθμίσεις που επιλέγει κάθε οδηγός μπορούν να αποθηκεύονται στο εξατομικευμένο κλειδί, το οποίο διατίθεται προαιρετικά.
Νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού
Πέντε νέα χαρακτηριστικά έχουν προστεθεί στη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Αυτά βελτιστοποιούν την ασφάλεια στην κυκλοφορία της πόλης, σε επαρχιακούς δρόμους και τον αυτοκινητόδρομο, και παρέχουν πρόσθετη άνεση στο παρκάρισμα και τους ελιγμούς. Το προαιρετικό Front Assist με λειτουργία City Emergency Brake περιλαμβάνει Predictive Pedestrian Protection (Προληπτική Προστασία Πεζού). Αυτή η λειτουργία είναι ενεργή μεταξύ 10 και 60 km/h.
Η νέα λειτουργία Blind Spot Detect (Ανίχνευση Τυφλού Σημείου) συμβάλλει στην ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων στο δρόμο. Ενεργοποιείται μεταξύ των 10 km/h και της τελικής ταχύτητας.
Οι πίσω αισθητήρες ραντάρ χρησιμοποιούνται επίσης από το Rear Traffic Alert, ένα ακόμα σύστημα, που βοηθά τον οδηγό όταν βγαίνει με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή από ιδιωτικές οδούς.
Το προαιρετικό Trailer Assist μεταμορφώνει σε ειδικούς ακόμα και όσους έχουν ελάχιστη εμπειρία στη ρυμούλκηση.
Ένα ακόμα σύστημα με την ονομασία Manoeuvre Assist, προσφέρει υποστήριξη στην οπισθοπορεία χωρίς ρυμούλκηση τρέιλερ, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο, μόλις ανιχνεύσει εμπόδιο πίσω από αυτό, χάρη στους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.
Skoda Connect
Χάρη στο Skoda Connect με τις νέες διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να είναι ‘πάντα online’.
Mpορούν να επιλέξουν από 4 συστήματα: τα ηχοσυστήματα Swing και Bolero και τα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και πλοήγησης Amundsen και Columbus. Όλα ελέγχονται με χειριστήρια αφής. Οι οθόνες αφής νέας τεχνολογίας (capacitive), που διατίθενται με κρυστάλλινη σχεδίαση υψηλής ποιότητας στα συστήματα Bolero, Amundsen και Columbus, αντιδρούν στο παραμικρό άγγιγμα. Οι διαστάσεις τους είναι μεταξύ 6,5 και 9,2 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.
Ακόμα και το στάνταρ ηχοσύστημα Swing διαθέτει υποδοχή κάρτας SD και θύρες aux-in και USB. Στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται η πλατφόρμα SmartLink+ τις εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate.
Το σύστημα πλοήγησης Amundsen βασίζεται στο Bolero και μπορεί να συνδεθεί με έως 8 κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, διαθέτει ενσωματωμένο Wi-Fi hotspot που επιτρέπει στους επιβάτες να περιηγούνται στο Internet, να αναπαράγουν αρχεία πολυμέσων και να στέλνουν email.
Πέντε επίπεδα εξοπλισμού
Η νέα Octavia διατίθεται στην Ελλάδα, με πέντε επίπεδα εξοπλισμού: Active , Ambition Style, Scout & RS. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 16.900€ και παρέχεται 4 χρόνια εγγύηση, 4 χρόνια ασφάλεια, 4 χρόνια service & 4 χρόνια οδική βοήθεια.
ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΙΜΩΝΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ SKODA