Τα διαπιστευτήρια της Skoda στην κατηγορία των μεσαίων SUV είναι σίγουρα εντυπωσιακά και πολύ σωστά προετοιμασμένα. Το Kodiaq και σε 7θέσια έκδοση, “πατάει” πάνω στη τελευταία πλατφόρμα του ομίλου VW με την ονομασία MQB (modular transverse matrix) , διαθέτοντας μεταξόνιο 2.791 χλστ. με συνολικό μήκος αμαξώματος 4.697 χιλ. πλάτος 1.882 χλστ. ύψος 1.676 χλστ. με χωρητικότητα αποσκευών από 720 λίτρα (5θέσια έκδοση) έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Ζυγίζει 1.502 κιλά, με τον βασικό κινητήρα TSI και κίνηση στους εμπρός τροχούς και 1.610 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης. Το πρώτο μοντέλο της Skoda στην κατηγορία των μεγάλων, οικογενειακών SUV, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από 22.000€.
Με περισσότερα από 40 συστήματα “Simply Clever’’
Διαθέτει στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό του περισσότερα από 40 συστήματα “Simply Clever’’, οκτώ εκ των οποίων είναι καινούργια και προσφέρουν πρακτικές & έξυπνες λύσεις που κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών. Τα προστατευτικά των θυρών, οι ηλεκτρικές παιδικές ασφάλειες για τις πίσω πόρτες, η λειτουργία Digital Voice Enhancement, η λειτουργία SmartLink+ είναι κάποιες από τις νέες “Simply Clever’’ λύσεις και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.
Με τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η μάρκα στον τομέα του infotainment και της διαδικτύωσης, το Kodiaq γίνεται το πρώτο SKODA με δυνατότητα συνεχούς συνδεσιμότητας. Με την εφαρμoγή ŠKODA Connect και τις πρωτοποριακές και καινοτόμες online υπηρεσίες, ορίζει τη νέα εποχή στην πλοήγηση, την πληροφόρηση και τη διασκέδαση.
SmartLink+ στο βασικό εξοπλισμό
Για πρώτη φορά στο νέο Kodiaq, η λειτουργία SmartLink+, η οποία αποτελεί βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment , ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού. Τo αναβαθμισμένο ηχοσύστημα πολυμέσων Bolero infotainment, το οποίο ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, περιλαμβάνει οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 8 ιντσών, καθώς και τη λειτουργία Digital Voice Enhancement.
Το σύστημα πλοήγησης Amundsen infotainment, προσφέρει επιπλέον δυνατότητα πλοήγησης, ενώ το κορυφαίο infotainment της γκάμας, με την ονομασία Columbus navigation, διαθέτει επίσης μνήμη 64GB, και DVD.
Με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες
Είναι διαθέσιμο με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Βενζινοκινητήρας 1.4 TSI 125 ίππων
Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6,0 λιτ./100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Αυτός ήταν και ο κινητήρας της δοκιμής μας και η μέση δική μας κατανάλωση ήταν 8,1 λιτ/100χλμ.
Στη γκάμα υπάρχει ακόμη ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI ισχύος 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT – Active Cylinder Technology – που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.
Η γκάμα πετρελαίου
Εδώ ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.
Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντας του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της ŠKODA.
Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.
Συστήματα υποβοήθησης
Το Kodiaq διαθέτει μια πληθώρα από συστήματα υποβοήθησης όπως τα Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert, Collision Brake, ενώ καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν τα συστήματα Trailer Assist (με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους), Manoeuvre Assist και Area View.
To μοντέλο διαθέτει επίσης σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης “Adaptive Dynamic Chassis Control/ DCC με Driving Mode Select’’ δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (4Χ4). Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων: Comfort, Normal & Sport.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου ŠKODA Kodiaq ενισχύονται με την επιλογή του Off-road Mode (προαιρετικό στις 4κίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select). Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος.
Το νέο Kodiaq διατίθεται στην Ελλάδα, με δύο επίπεδα εξοπλισμού: Ambition και Style.
Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από 22.000€ και από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού διαπιστώνει κανείς ότι πρόκειται για ένα πληρέστατο πακέτο που δεν του λείπει απολύτως τίποτα.
Στο δρόμο
Εντυπωσιάζεται ο οδηγός του στο δρόμο από τα πρώτα, ακόμη, χιλιόμετρα. “Αρχοντικό”, παρουσιάζεται με ένα ακριβές τιμόνι, με τη λειτουργία της ανάρτησης να εμπνέει τον οδηγό του και να το αυξάνει την εμπιστοσύνη, η περιμετρική ορατότητα από την υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει αυτοπεποίθηση, ενώ τα φρένα λειτουργούν άμεσα και με μεγάλη αποτελεσματικότητα. Η ποιότητα στο εσωτερικό του βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αναρωτιέται κανείς αν πρόκειται για ένα Skoda και μάλιστα για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία.
Η Skoda μάλλον πέτυχε ότι καλύτερο μπορούσε όχι μόνο από πλευράς οδικών χαρακτηριστικών, αλλά σαν ένα συνολικό πακέτο. Εντυπωσιάζει και πείθει άμεσα μα αυτό που προσφέρει. Το Kodiaq μπορεί με εμπιστοσύνη να κοιτά ψηλά, πολύ ψηλά, εκεί που είναι η κορυφή, διότι έχει τις δυνατότητες να κάνει την έκπληξη και μάλιστα από το καλημέρα.