Σημαντική επέτειος για το Skoda Felicia! Κλείνει 25 χρόνια πορείας. Συνολικά παρήχθησαν 1.401.500 κομμάτια Felicia από το 1994 έως και το 2001.
Η παραγωγή της Felicia ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου 1994 στην Mlada Boleslav: πριν από 25 χρόνια, ο διάδοχος του Favorit έγινε το πρώτο μοντέλο της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα του ομίλου Volkswagen. Η Felicia ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο και στους αγώνες. Παράλληλα ήταν ένα ιδιαιτέρα εμπορικό μοντέλο το οποίο παρήχθη μέχρι το 2001, στα εργοστάσια Mlada Boleslav, Kvasiny και Vrchlabí. Κατασκευάστηκαν περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια μονάδες αυτής της οικογένειας μοντέλων, τα οποία περιελάμβαναν όχι μόνο τις εκδόσεις hatchback και combi, αλλά επίσης τα pickup, vanplus και Fun.
Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Skoda ξεκίνησε πριν από έναν τέταρτο αιώνα με την Felicia. Η εταιρεία είχε εκσυγχρονίσει οπτικά τις Favorit Forman και Pick-up πριν από την ένταξή της στον όμιλο Volkswagen το 1991. Παρουσιάζοντας όμως τη Felicia, αποδείχθηκε ένα σημείο καμπής για τη εταιρεία: 1.187 νέα κατασκευαστικά στοιχεία οχημάτων χρησιμοποιήθηκαν στην τεχνικά απαιτητική αναδιαμόρφωση του προκάτοχου του. Τα μοντέλα hatchback, combi, αλλά επίσης τα pickup, vanplus και Fun συνδυάζουν σύγχρονη τεχνολογία και φρέσκο σχεδιασμό με ευρύχωρο εσωτερικό και ελκυστικό λόγο τιμής / απόδοσης.
Η παραγωγή πριν από τη σειρά τους ξεκίνησε με τα πρώτα 50 πρωτότυπα στο εργοστάσιο του Vrchlabí στις 5 Σεπτεμβρίου 1994. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την κατασκευή αυτών των οχημάτων βοήθησε στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας της Felicia στην Mladá Boleslav.
Δευτέρα 17 Οκτωβρίου, το πρώτο μοντέλο παραγωγής πέρασε από τη γραμμή στις 10:20. Εννέα ημέρες αργότερα, στις 26 Οκτωβρίου 1994, η Skoda παρουσίασε στο κοινό τρεις νέες hatchback Felicia βαμμένες στα χρώματα της τσεχικής σημαίας. Η εταιρεία είχε σκεφτεί πολλά σενάρια για την επιλογή του ονόματος του μοντέλου. Η ονομασία προέρχεται από τη λατινική λέξη Felicitas – τύχη.
Η παραγωγή και η συναρμολόγηση πληρούν αυστηρά πρότυπα ποιότητας. Το πεντάθυρο hatchback ήταν 40 χιλιοστά μακρύτερο και 15 χιλιοστά φαρδύτερο από το Favorit. Το πλαίσιο είχε πλέον σημαντικά υψηλότερη στρεπτική δυσκαμψία, η οποία – σε συνδυασμό με νέους τροχούς, βελτιωμένη γεωμετρία εμπρός άξονα και πρόσθετο σταθεροποιητή στους πίσω τροχούς – μείωνε αισθητά τον εσωτερικό θόρυβο και αύξανε την άνεση της ανάρτησης. Το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας επαληθεύθηκε με δοκιμή συγκρούσεων στο TÜV το 1995. Η παραγωγή και η συναρμολόγηση του νέου μοντέλου ανταποκρίνονταν επίσης σε αυστηρά πρότυπα ποιότητας, όπως αποδεικνύεται από την πιστοποίηση ISO 9002. Το τμήμα παραγωγής κινητήρων στο Mladá Boleslav ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Skoda που κάλυπτε τις υψηλές αυτές απαιτήσεις.
Ο βασικός κινητήρας της σειράς Felicia ήταν ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.289 κ. εκ. παρέχοντας ισχύ 40 kW (54 hp) ή 50 kW (68 hp) ανάλογα με την έκδοση. Ένας ισχυρότερος κινητήρας 1.6 MPI με ισχύ 55 kW (75 hp) και ένας πετρελαιοκινητήρας 1,9 λίτρων 47 kW (64 hp) προστέθηκαν στη σειρά το 1995. Οι διάφορες παραλλαγές επαγγελματικών οχημάτων της σειράς συνεχίζουν την ιστορία επιτυχίας το 1995.
Η Τσέχικη εταιρεία επεκτείνει την οικογένεια των μοντέλων αυτών, ώστε να συμπεριλάβει μια ακόμη πιο ευρύχωρη έκδοση, αυτή της Felicia Combi και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, το van Felicia vanplus και το Felicia Pick up. Μοντέλα τα οποία άρχισαν να κυλούν από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Kvasiny. Επιπλέον, περίπου 4.000 οχήματα αναψυχής με το όνομα Felicia Fun κατασκευάστηκαν κατά την ίδια περίοδο, με βάση την έκδοση Pick up. Το μοντέλο χαρακτηρίστηκε από το εσωτερικό του 2 + 2 θέσεων, καθώς και το κίτρινο χρώμα του. Τα ελαφρά επαγγελματικά της οχήματα ήταν πολύ δημοφιλή. Από το 1996 έως το 2000, η Skoda παρήγαγε σχεδόν 19.000 μονάδες, οι οποίες γνώρισαν εμπορική επιτυχία στη Λατινική Αμερική με την ονομασία Volkswagen Caddy.
Πολλές σύγχρονες επιλογές εξοπλισμού εισήχθησαν στη σειρά μοντέλων της Felicia, για παράδειγμα ABS, μέχρι τέσσερις αερόσακους, κλιματισμό, υδραυλικό τιμόνι και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινα καθίσματα και ενσωματωμένο υπολογιστή . Για να τιμήσει την 100ή επέτειο από την ίδρυση της εταιρείας, η τσεχική μάρκα παρουσίασε επίσης μια πολυτελή έκδοση, τη Felicia Laurin & Klement το 1995. Ακολούθησαν και άλλες ειδικές εκδόσεις, όπως η Felicia Atlanta.
Μια ακόμη σπουδαία δραστηριότητα της Felicia ήταν η εμπλοκή της
στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι Η ευελιξία της αποδείχθηκε εξαιρετική. Από το 1995 έως το 1997, ξεκίνησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μία εκδοχή kit car, η οποία κατάφερε να κερδίσει την τρίτη θέση στην κατηγορία κατά την πρώτη της σεζόν. Το 1996, οι Σουηδοί Stiq Blomqvist / Benny Melander πήραν την τρίτη θέση στο αγγλικό RAC Rally και κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων kit car έως και 2 λίτρα. Το 1997, η Skoda πήρε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία της με την Felicia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η νέα Octavia Kit Car – και η Octavia WRC, από το 1999 – συνέχισαν την επιτυχία της Felicia Kit Car.
Τον Φεβρουάριο του 1998 η Skoda ξεκίνησε το facelift της Felicia. Η αναβάθμιση του αυτοκινήτου περιλάμβανε αναμορφωμένους σύγχρονους προβολείς και μια εξατομικευμένη μάσκα. Τον Ιούνιο του 2001, η παραγωγή της Skoda Felicia σταμάτησε, μετά από 1.401.489 κομμάτια. Ο διάδοχός της, η Fabia ξεκίνησε το 1999 και συνεχίζει την πορεία της.