Η θρυλική καριέρα του Skoda 418 Popular ξεκίνησε πριν από 85 χρόνια. Ήταν 6 Μαρτίου του 1934, όταν παραδόθηκαν τα κλειδιά του πρώτου αυτού μοντέλου.

Την εποχή εκείνη ξεχώριζε για την σύγχρονη κατασκευή του, αλλά και την άριστη σχέση ποιότητας / τιμής. Το μοντέλο γιόρτασε πολλές επιτυχίες, τόσο στον εμπορικό, όσο και στον αγωνιστικό στίβο. Κατάφερε να εξαχθεί σε δεκάδες χώρες, χάρη σε μια τεράστια επένδυση, στα μέσα της δεκαετίας του 1920, η οποία επέτρεψε την αποτελεσματική μαζική παραγωγή του.

Τον Απρίλιο του 1933, το πρότυπο Skoda 420 Standard έκανε τεράστια αίσθηση μέσα στην οικονομική κρίση και αποτέλεσε τον πρωτοπόρο της νέας γενιάς επιβατικών αυτοκινήτων. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το S 422, ζύγιζε περίπου 250 κιλά λιγότερο. Ταυτόχρονα, ο τετρακύλινδρος τετράχρονος κινητήρας των 995 κ. εκ. είχε ισχύ 14,7 kW (20 hp), εκμεταλλευόμενο άριστα τα φορολογικά οφέλη εκείνης της εποχής. Η τιμή ήταν 29.800 κορώνες.

Η εταιρεία κατάφερε να αναπτύξει το Popular χάρη στην εμπειρία που είχε αποκτήσει από το Standard 420. Η έκδοση του S 418 Popular προσέφερε εξαιρετική λειτουργικότητα, εύκολο χειρισμό, ακόμη και σε κακούς δρόμους, χάρη στο κεντρικό πλαίσιο σωληνωτό πλαίσιο, την ανεξάρτητη ανάρτηση και το ακριβές τιμόνι. Επίσης, η κατανομή βάρους ήταν πολύ ευνοϊκή επειδή η μετάδοση είχε μετακινηθεί στον οπίσθιο άξονα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 902 κ. εκ. παρήγαγε 13 kW (18 hp) και κατανάλωνε μόνο επτά λίτρα ανά 100 χλμ.

Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε στις 18 Ιανουαρίου του 1934, ακολουθώντας άλλα 19 κομμάτια της σειράς δοκιμών στα τέλη Φεβρουαρίου. Την Τρίτη 6 Μαρτίου 1934, το πρώτο Skoda Popular απέκτησε ιδιοκτήτη: τον παγκοσμίως, τότε, γνωστό κατασκευαστή παπουτσιών και ελαστικών Baťa από τη Zlín, ο οποίος τότε ήταν προμηθευτής της Skoda. Ο πρόεδρος της εταιρείας Jan Antonín Baťa λέγεται ότι έλαβε το όχημα αυτοπροσώπως. Ένα μήνα αργότερα, στις 9 Απριλίου, η Baťa παρήγγειλε 30 επιπλέον Popular.

Η τέλεια εικόνα του αυτοκινήτου, η συμπεριφορά του και η χαμηλή κατανάλωση επέτρεψε στην εταιρεία να αγοράσει αργότερα αρκετές δεκάδες επιπλέον, το οποίο ήταν διαθέσιμο ξεκινώντας από 17.800 κορώνες, συμπεριλαμβανομένου κι ενός κλειστού επαγγελματικού οχήματος. Πολύ γρήγορα ανέβηκε η δημοτικότητα του και πολλές προσωπικότητες της εποχής έσπευσαν να το αποκτήσουν.

Αργότερα ένας εντυπωσιακός υπερμαραθώνιος δεκάδων χιλιομέτρων ανέδειξε τις αρετές του Skoda Popular. Τέσσερα αυτοκίνητα ταξίδεψαν από την Πράγα έως την Καλκούτα και πίσω, μια διαδρομή συνολικά 11.000 χιλιομέτρων. Με χιλιάδες πελάτες πλέον σε πολλές χώρες, ο όγκος παραγωγής σχεδόν διπλασιάστηκε μεταξύ 1934 και 1935.

Από το 1935 έως το 1939 εξήχθησαν περίπου 6.000 αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας για πρώτη φορά το 1935, η οποία άρχισε την εμπορική σχέση της με τη Skoda. Το Popular κατέκτησε σημαντικές νίκες και στο χώρο των αγώνων, συμπεριλαμβανομένης της δεύτερης θέσης στην κατηγορία μέχρι 1.500 κ. εκ. στο Ράλι του Μόντε Κάρλο του 1936.

Η Skoda μετά τη νίκη της αυτή θεώρησε εμπορικά σωστό να κυκλοφορήσει μια ειδική σειρά coupé και roadster Popular Monte Karlo, απευθυνόμενη, κυρίως, σε πιο απαιτητικούς πελάτες.

Ήδη από το 1934, ένας ισχυρότερος κινητήρας με 995 κ. εκ. ισχύος 14,7 kW (20 hp) προστέθηκε την παραγωγή, με περισσότερες καινοτομίες. Το καλοκαίρι του 1937 υπήρχε παρπρίζ από γυαλί ασφαλείας.

Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.089 κ. εκ. ισχύος 22 kW (30 hp) ξεκίνησε την παραγωγή του το φθινόπωρο του ίδιου έτους. Το 1938, το Skoda Popular 1100 OHV απέκτησε υδραυλικά φρένα.

Και λίγο αργότερα ένα χαμηλό τετραθέσιο Popular 995 ‘Liduška’ ισχύος 16 kW (22 hp) ήταν διαθέσιμο από 17.300 κορώνες.

Η καριέρα του Popular διακόπτεται απότομα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Παρ ‘όλα αυτά, μεταξύ του 1934 και του 1946, περισσότερες από 21.000 μονάδες της σειράς βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, με περίπου 250 μονάδες να κατασκευάστηκαν αμέσως μετά τον πόλεμο. Το Skoda Popular 1101 χρησίμευσε ως εφαλτήριο για την επανεκκίνηση της παραγωγής.

Το μοντέλο αυτό βασίστηκε σε πρωτότυπα που είχαν σχεδιαστεί το καλοκαίρι του 1939. Το μεταξόνιο του είχε επεκταθεί κατά 40 χιλιοστά, με το κιβώτιο ταχυτήτων να επιστρέφει στον κινητήρα, σχηματίζοντας μία μόνο μονάδα με τον συμπλέκτη. Σημαντική ήταν η χαμηλή κατανάλωση των 8,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Παρέμεινε αμετάβλητη παρά την αύξηση της ισχύος σε 23,5 kW (32 hp). Η αγορά έμαθε για πρώτη φορά τις εξελίξεις αυτές το 1946 με το όνομα Skoda 1101, αλλά το μοντέλο κέρδισε μεγαλύτερη προβολή με το ψευδώνυμό ‘Tudor’.
