Πριν από 120 χρόνια, η εταιρεία Laurin & Klement στην Mladá Boleslav παρουσίασε τις πρώτες μοτοσικλέτες της με κινητήρα ενός κυλίνδρου. Λίγα χρόνια αργότερα ήρθαν οι εγκάρσιοι κινητήρες των δύο κυλίνδρων και – μοναδικοί τότε – τετρακύλινδροι κινητήρες in-line. Το 1905 έκανε το ντεμπούτο του το Voiturette A, το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στο Mladá Boleslav.

Ο Christian Strube, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda για την τεχνική ανάπτυξη, εξηγεί: «Η Skoda σήμερα είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως, με τις πρωτοποριακές εξελίξεις στον κινητήρα να έχουν συμβάλει σημαντικά στην παγκόσμια εξέλιξη της ατομικής κινητικότητας σε πολλές γενιές. Αυτή η παράδοση και η εμπειρία μας εμπνέουν μέχρι σήμερα. Στο πλαίσιο του ομίλου Volkswagen, η εταιρεία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη και την παραγωγή κινητήρων. Οι κινητήρες που κατασκευάζονται εδώ είναι εγκατεστημένοι σε διάφορους τύπους οχημάτων και πλατφόρμες του ομίλου. Περισσότεροι από 1 στους πέντε κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα της Volkswagen Group έχουν αναπτυχθεί από τη Skoda. “

Πριν από 120 χρόνια με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα
Την άνοιξη του 1899, λιγότερο από τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της εταιρείας Laurin & Klement, προστέθηκε ένας βοηθητικός βενζινοκινητήρας στην κατηγορία των ποδηλάτων. Στις 18 Νοεμβρίου 1899, η νεοσύστατη εταιρεία εισήγαγε μια μοτοσικλέτα με κινητήρα: ήταν το Slavia Type A με ισχύ 1,25 PS και 1,75 PS.
Τότε, ο μηχανικός και συνιδρυτής Václav Laurin, ανέπτυξε μια καινοτόμο ηλεκτρική ανάφλεξη και δικό του καρμπυρατέρ. Το 1902 σηματοδότησε τη δημιουργία του πρωτότυπου ΒΒ που περιείχε έναν εγκάρσιο δικύλινδρο κινητήρα, με την παραγωγή του τύπου CC τύπου V2 που ξεκίνησε το επόμενο έτος.

Το Σεπτέμβριο του 1904 υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης άδειας για την παραγωγή κινητήρων L & K στη Δρέσδη, υπό την επωνυμία “Germania”, παρήχθη μία από τις πρώτες μοτοσικλέτες στον κόσμο που τροφοδοτείτο από 4κύλινδρο κινητήρα – τον CCCC Laurin & Klement, που είχε τέσσερις συνδεδεμένους μονοκύλινδρες μονάδες. Μέχρι το 1905, το μοντέλο αυτό είχε έναν κοινό στροφαλοφόρο άξονα και έναν πίσω τροχό που οδηγούσε μια μεταλλική αλυσίδα και όχι έναν δερμάτινο ιμάντα. Η εποχή των μοτοσικλετών Laurin & Klement, η οποία συνεχίστηκε το 1910, έφτασε στο τέλος την άνοιξη του 1905 με την L & K να κερδίσει το ανεπίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα στο Dourdan της Γαλλίας.

Μετάβαση από μοτοσυκλέτες σε αυτοκίνητα
Τον Απρίλιο του 1905 παρουσιάστηκε στην Πράγα ο πρώτος κινητήρας που κατασκευάστηκε στην Mlada Boleslav και το φθινόπωρο ο κινητήρας αυτός είχε ενσωματωθεί στο L & K – Voiturette A – το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας. Ο υδρόψυκτος κινητήρας V2 / 55 ° απέδιδε 5,2 kW (7 PS). Κατά τα επόμενα δύο χρόνια, η εταιρεία ανέπτυξε επίσης κινητήρες εν σειρά με δύο και τέσσερις κυλίνδρους. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στον οκτακύλινδρο κινητήρα τύπου FF (1907), ο οποίος ήταν ο πρώτος του είδους στην Κεντρική Ευρώπη. Η συνεργασία με τον εφευρέτη František Křižík κορυφώθηκε σε ένα υβριδικό όχημα που βασίστηκε στον τύπο Ε και περιείχε δύο ηλεκτροκινητήρες ελεγχόμενους από ανορθωτές.

Οι κορυφαίες στιγμές της εποχής της L & K περιλαμβάνουν τον αγωνιστικό κινητήρα FCR (1909), καθώς και τον τετρακύλινδρο κινητήρα EL που τροφοδοτούσε το πρώτο αεροπλάνο της μάρκας. Εκτός από τους κινητήρες για μηχανοκίνητα οχήματα, η μονάδα του Mladá Boleslav παρήγαγε επίσης σταθερούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, κινητήρες που τροφοδοτούν άροτρα και γεννήτριες ηλεκτρικής ενέργειας.

Μεγάλη παραγωγή κινητήρων από το 1929 και μετά
Στη δεκαετία του 1920, η σειρά L & K / Skoda περιλάμβανε κινητήρες βαλβίδων καθώς και τα μοντέλα Skoda 4R και Skoda 6R με θαλάμους καύσης Ricardo. Το 1929 στο Mladá Boleslav ξεκίνησε μια γραμμή συναρμολόγησης για την παραγωγή κινητήρων στο κορυφαίας εμβέλειας μοντέλο το Skoda 860 με οκτακύλινδρο κινητήρα εν σειρά.
Η συντήρηση αυτής της νέας γενιάς οχημάτων έγινε ευκολότερη με την εισαγωγή χαλύβδινων κυλινδρικών επενδύσεων, οι οποίες χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά “ξηρή” και αργότερα (1937) “υγρή” ψύξη. Το 1937, η Skoda μεταφέρθηκε επίσης τον έλεγχο της βαλβίδας SV σε OHV. Η ναυαρχίδα ήταν το Superb, που τροφοδοτείτο από έναν εξακύλινδρο κινητήρα εν σειρά. Υπήρξε ακόμη και μια περιορισμένη έκδοση χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα V8 4.0 λίτρων (1939). Επιπλέον, η εταιρεία ανέπτυξε και πολύ δημοφιλείς τετρακύλινδρους κινητήρες ενός λίτρου.

Τα πρώτα μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο
Ο κινητήρας του Skoda 1000 MB οδήγησε σε μια επαναστατική κίνηση τον τσέχο κατασκευαστή αυτοκινήτων. Είχε ένα μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο που κατασκευάστηκε σύμφωνα με ένα αρχικό τσεχικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, επιτρέποντας ένα πολύ μικρό συνολικό βάρος κινητήρα. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία παραγωγής απέδειξε επίσης την αξία της στην ισχύ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Skoda 130 RS, που ήταν ο νικητής της κατηγορίας του στο 1977 Ράλι του Μόντε Κάρλο. Αυτός ο πρωτοποριακός σχεδιασμός κινητήρα και παραγωγής επικράτησε ακόμα και μετά την εισαγωγή της νέας γενιάς οχημάτων Skoda με κίνηση εμπρός (Skoda Favorit το 1987).
Η εταιρεία προσχώρησε στον όμιλο Volkswagen το 1991 και μέχρι το 1997 ο κατασκευαστής αυτοκινήτων από τη Mlada Boleslav προμηθεύει κινητήρες σε άλλα σήματα του ομίλου. Αυτοί οι κινητήρες, σχεδιασμένοι εσωτερικά, αποτελούσαν αρχικά μονάδες ισχύος 1.0 λίτρων με ισχύ 37 kW / 50 PS.
Το 2001 ξεκίνησε η παραγωγή για τους 3κύλινδρους 1,2 HTP, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν και στα VW Fox, VW Polo και Seat Ibiza. Οκτώ χρόνια αργότερα, ο 1,2 TSI ξεκίνησε μια γενιά οικονομικών και φιλικών προς το περιβάλλον τετρακύλινδρων κινητήρων με άμεσο ψεκασμό.

Οι κινητήρες που κατασκευάζονται στο Mladá Boleslav χρησιμοποιούνται επίσης στο Μεξικό, την Ινδία και την Αφρική. Σήμερα, το κύριο εργοστάσιο της Skoda στο Mladá Boleslav παράγει κινητήρες τύπου EA 211 με χωρητικότητες από 1,0 έως 1,6 λίτρα για χρήση στην ΕΕ, καθώς και στο Μεξικό, την Ινδία και την Αφρική. Η πιο πρόσφατη μονάδα είναι ο 1,0 MPI EVO, η οποία έχει κατασκευαστεί από το 2018, με απόδοση από 65 έως 80 PS. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων MPI στον κόσμο είναι η Κίνα με μερίδιο περίπου 60%, που παράγεται στα εργοστάσια Shanghai, Changchun και Chengdu.

Οχήματα για τις αγορές της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής είναι εξοπλισμένα με κινητήρες από τη Βραζιλία, ενώ η Ρωσία παράγει κινητήρες για την τοπική αγορά. Η παγκόσμια παραγωγή και η συναρμολόγηση οχημάτων για 3κύλινδρους και 4κύλινδρους κινητήρες MPI που αναπτύχθηκαν από τη Skoda στην Mlada Boleslav υπερβαίνουν τα δύο εκατομμύρια ετησίως. Όλοι οι κινητήρες που αναπτύσσονται από τη Skoda συμμορφώνονται με τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις και τις προδιαγραφές εκπομπών που ισχύουν στις σχετικές αγορές. Η εξαιρετική τεχνογνωσία των μηχανικών υπογραμμίζεται από τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη του αγωνιστικού κινητήρα για το επιτυχημένο όχημα ράλι Skoda Fabia R5. Επιπλέον, οι κινητήρες Skoda χρησιμοποιούνται για βιομηχανικές εφαρμογές όπως αντλίες και πυροσβεστικές μηχανές. Η παραγωγή κινητήρων στο κεντρικό εργοστάσιο της Mladá Boleslav απασχολεί περίπου 700 εργαζόμενους.

Σημαντικά ορόσημα στον ιστορία των κινητήρων Skoda
1895 ιδρύθηκε η εταιρεία Laurin & Klement.
1899 Βοηθητικός κινητήρας για ποδήλατα διαθέσιμο ως αξεσουάρ. Η πρώτη L & K μοτοσικλέτα που παράγεται.
1905 Παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου L & K – του Voiturette A με κινητήρα 1.0 λίτρων V2.
1907 Η Laurin & Klement παράγει τον FF – τον πρώτο οκτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα του είδους του στην Κεντρική Ευρώπη.
1908 Το πρώτο υβριδικό όχημα που βασίζεται στον type Ε.
1910 Παράγεται ο EL, ο πρώτος κινητήρας αεροπλάνου.
1925 Συγχώνευση της L & K με την εταιρεία Skoda
1937 Μετάβαση σε σχέδια OHV.
1938 Κυλινδρικές επενδύσεις “υγρού” κυλίνδρου.
1964 Τετρακύλινδρος κινητήρας ενός λίτρου για το Š 1000 MB, με μπλοκ κινητήρα από αλουμίνιο.
1987 Ανεξάρτητος εγκάρσιος κινητήρας 1,3-λίτ. για το Skoda Favorit.
1991 Η Skoda γίνεται μέλος του ομίλου Volkswagen.
1997 Η Skoda προμηθεύει 4κύλινδρους κινητήρες αλουμινίου 1,0 λίτ. σε άλλες μάρκες του ομίλου.
2001 Έναρξη παραγωγής για κινητήρες 1,2 HTP.
2009 Έναρξη παραγωγής για turbo κινητήρες 1,2 TSI.
2014 Εγκαίνια του νέου κέντρου κινητήρων στο Mladá Boleslav.