Οδηγούμε το νέο Renault Mégane για μια ημέρα και ξεχωρίζουμε τη στιβαρή του κατασκευή, τα ξεχωριστά του οδικά χαρακτηριστικά, το σύστημα R-Link2, και την τεχνολογία Multi-Sense.
Τι συνέβη στο νέο Megane
Τώρα είναι σαφώς πιο δυναμικό σχεδιαστικά, με ισορροπημένες αναλογίες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
– Είναι μεγαλύτερο σε μήκος: 4.359mm (+64mm)
– Είναι χαμηλότερο σε ύψος: 1.447mm (+25mm)
– Έχει φαρδύτερα μετατρόχια: εμπρός: 1.591mm (+47mm) / πίσω: 1.586mm
(+39mm)
– Έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο: 2.669 (+28mm)
– Έχει μικρότερο πίσω πρόβολο: 771mm (-21mm)
Εσωτερικά σε στυλ ‘cockpit’
Η καμπίνα επιβατών σε στυλ “cockpit” διαμορφώνεται γύρω από το ταμπλό και την κεντρική κονσόλα που εφοδιάζονται με προηγμένα συστήματα, όπως το έγχρωμο head-up display και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής – τάμπλετ των 8,7ινστών. Τώρα με μεγαλύτερη άνεση τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν πολύ καλύτερη υποστήριξη στο σώμα με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στη χρησιμοποίηση «αφρού» διπλής πυκνότητας στο εσωτερικό τους.
Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης περιλαμβάνει:
Energy TCe 100 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 100hp και 175Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. 120g CO2/χλμ. 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Energy TCe 130 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 205 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Ο υπερτροφοδοτύμενος κινητήρας των 1.2 λίτρων προσφέρει απόδοση αντίστοιχη με ένα ατμοσφαιρικό 2λιτρο σύνολο. Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την καύση και επιδρά ευεργετικά στον τομέα της κατανάλωσης (5.3 λίτρα/100χλμ. και τις εκπομπές CO2 (119g/χλμ.)
Διαθέσιμος αποκλειστικά στο Mégane GT είναι ο Energy TCe 205 με το κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων: 205hp και 280Nm ροπής από τις 2.000 σ.αλ.
Το συγκεκριμένο σύνολο παρά την υψηλή απόδοση, διατηρεί χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (6 λίτρα/100χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 (134g/km).
Η γκάμα των κινητήρων diesel περιλαμβάνει:
Energy dCi 90 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 90hp και 220Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ.. 95g CO2/km, 3,7 λίτρα /100 χλμ.
Energy dCi 110 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 110hp και 260Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. με εκπομπές CO2 (95g/km) και κατανάλωση καυσίμου (3,7 λίτρα/100χλμ.).
Energy dCi110 με το κιβώτιο EDC 6 σχέσεων: 110hp και 250Nm ροπής από τις 1.750 σ.αλ. με 95g CO2/km, 3,7 λίτρα/100 χλμ.
Ο Energy dCi 130 με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων: 130hp και 320Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Αποδίδει από 1,6 λίτρα 130hp με κατανάλωση μόλις 4 λίτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 103g/km.
Διαθέσιμος αποκλειστικά στο νέο Mégane GT είναι ο Energy dCi165 με το κιβώτιο EDC 6 σχέσεων: 163hp και 380Nm ροπής. Χρησιμοποιεί δύο στροβυλοσυμπιεστές, έναν μικρότερο χαμηλής αδράνειας για εξαιρετική ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ένα δεύτερο για γεμάτη αίσθηση ισχύος στις μεσαίες-υψηλές στροφές.
Προηγμένες τεχνολογίες
Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CMF C/D και εφοδιάζεται με έγχρωμο head-up display, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη TFT και σύστημα R-Link 2 με οθόνη αφής – ταμπλέτα σε δύο επιλογές, κάθετη τοποθέτηση με οθόνη 8,7 ιντσών ή οριζόντια τοποθέτηση με οθόνη 7 ιντσών, καθώς βεβαίως και τα συστήματα Multi-Sense και 4Control. Το σύστημα R-Link 2 αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος απ’ όπου ελέγχονται διάφορες λειτουργίες που αφορούν το αυτοκίνητο π.χ. multimedia, σύστημα πλοήγησης, οδηγικά βοηθήματα, σύστημα 4 Control, κτλ.
Σημαντικά οδηγικά βοηθήματα είναι:
Ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας
Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης
Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας
Σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς
Σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
Σύστημα επόπτευσης τυφλής
Κάμερα οπισθοπορείας
Αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων
Εμπρός – πίσω αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματο παρκάρισμα
4Control στο Mégane GT
Το νέο Mégane GT είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία που χρησιμοποιεί το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης 4Control, το οποίο επενεργεί στους πίσω τροχούς. Ρυθμισμένο από τους μηχανικούς της Renault Sport, ειδικά για το νέο Mégane, το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνονται για την ακρίβεια αντίδρασης στις εντολές του οδηγού, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα οδηγικής απόλαυσης.
Υπέροχο στο δρόμο
Είναι σχεδόν αδύνατον να κινηθεί ο οδηγός του “συντηρητικά” στο δρόμο. Σε καμία περίπτωση δεν εισπράττει στην αίσθηση της ταχύτητας, χάρη στη στιβαρή κατασκευή του πλαισίου και την εξαίρετη λειτουργία της ανάρτησης. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή ενημέρωση από το δρόμο, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σχεδόν απουσιάζουν στις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες, τα καθίσματα βολεύουν εύκολα σε κάθε σωματότυπο, η ορατότητα είναι πολύ καλή περιμετρικά του οδηγού, ενώ αποτελεσματικά χαρακτηρίζουμε και τα φρένα του. Έγινε πολύ καλή δουλειά στο νέο Megane.
Σοβαρή δουλειά από μια κορυφαία εταιρεία στον κόσμο, όπως η Renault και σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ υψηλός. Τα φαρδύτερα μετατρόχια φαίνεται ότι έχουν βοηθήσει πολύ στο εξαιρετικό του κράτημα στο δρόμο, ακόμη και σε ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε και τους συνδέσμους της πίσω ανάρτησης που έχουν επανασχεδιαστεί, ώστε να βελτιώσουν την απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Και το γεγονός αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές κατά την οδήγηση. Περισσότερα για το νέο Megane όταν θα το έχουμε για περισσότερες ημέρες στα χέρια μας.
Οι προτεινόμενες τιμές του νέου Megane
Νέο Renault MEGANE | |
Βενζίνη | |
1.2 Tce 100 AUTHENTIC | 17.150 € |
1.2 Tce 100 EXPRESSION | 19.480 € |
1.2 Tce 130 DYNAMIC | 21.450 € |
1.2 Tce 130 GT-Line | 23.950 € |
Πετρέλαιο | |
1.5 dCi 90 AUTHENTIC | 18.890 € |
1.5 dCi 90 EXPRESSION | 19.980 € |
1.5 dCi 110 EXPRESSION | 21.390 € |
1.5 dCi 110 EXPRESSION EDC | 24.210 € |
1.5 dCi 110 DYNAMIC | 23.780 € |
1.5 dCi 110 DYNAMIC EDC | 25.420 € |
1.5 dCi 110 GT-Line | 24.780 € |
1.5 dCi 110 GT-Line | 26.400 € |
1.6 dCi 130 GT-Line | 26.200 € |
1.6 dCi 165 GT EDC | 31.910 € |