Συνεχίζοντας μια λαμπρή εμπορική πορεία στα B SUV η Renault είναι η εταιρεία που από πολύ νωρίς εισήλθε στην κατηγορία αυτή. Στην ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία. Τώρα επανέρχεται δυναμικά σε μια προσπάθεια να παραμείνει στην κορυφή. Το νέο Capture είναι τώρα μεγαλύτερο σε διαστάσεις, πιο σύγχρονο και πολύ πιο ολοκληρωμένο. Δείχνει ότι θα παραμείνει σαν μια από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία αυτή. Βέβαια, στην κατηγορία αυτή σήμερα υπάρχουν πολλοί και αξιόλογοι «μνηστήρες». Η Renault δείχνει όμως αποφασισμένη να παραμείνει ισχυρή.
Η προσπάθεια της δεύτερης γενιάς του Capture «πατάει» στην πλατφόρμα του Clio, την CMF-Β, έχοντας τώρα 50 κιλά λιγότερο βάρος και είναι εξοπλισμένο τόσο με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όσο και με διευρυμένη γκάμα κινητήρων.
Σχεδιαστικά ακολουθεί έναν εντελώς δικό του χαρακτήρα, αν και οι επιρροές από το Clio υπάρχουν. Η μυώδης εικόνα του τονίζεται τόσο από το αυξημένο του πλάτος, όσο και από τις γραμμές του αμαξώματος. Πρόκειται για ένα crossover με καθαρές γραμμές, σαφώς μεγαλύτερο από το μοντέλο της πρώτης γενιάς. Σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 11 εκ. ενώ το μεταξόνια έχει αυξηθεί κατά 2 εκ. Το γεγονός αυτό έχει επιφέρει πολύ καλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας Smart Cocpit, χρησιμοποιώντας μαλακά υλικά, με αποτέλεσμα το εσωτερικό του να δείχνει πολύ αναβαθμισμένο. Τόσο οι εμπρός επιβάτες όσο και οι πίσω, έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερους χώρους, αλλά και με τον χώρο των αποσκευών να κυμαίνεται από 422-536 λίτρα.
Βασικό χαρακτηριστικό στο κεντρικό ταμπλό του είναι η οθόνη τύπου tablet αλλά και ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων. Όσο για τον εξοπλισμό του, περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα σε κάθε τομέα. Μάλιστα οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι υπερβολικές θα λέγαμε. Υπάρχουν επιλογές από 11 χρώματα, 5 στην οροφή, 3 πακέτα εξοπλισμού με 18 συνδυασμούς για το εσωτερικό. Με όλα αυτά πλησιάζουμε τις 90 διαφορετικές δυνατότητες!
Στο «ζουμί» της υπόθεσης τώρα, στους κινητήρες. Υπάρχουν διαθέσιμοι βενζίνης και ντίζελ, ενώ σύντομα θα υπάρχει και plug in. Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση 1.333 κ.εκ. TCe 130hp EDC Dynamic, την υπερτοφοδοτούμενη έκδοση με τους 130 ίππους/ 5.000 σ.α.λ. με ροπή 240Nm/ 1.600 σ.α.λ. και το 7άρι EDC αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το βάρος του φτάνει τα 1.381 κιλά, επιταχύνει από 0-100 σε 9,6 δευτ. η δε τελική του φτάνει στα 193 χλμ/ώρα.
Στον τομέα τωναναρτήσεων εμπρός υπάρχουν γόνατα Μακ Φέρσον μαζί με αντιστρεπτική και πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Στα φρένα εμπρός έχουν τοποθετηθεί δισκόφρενα και πίσω ταμπούρα. Το γεγονός αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα, μιας αποδεικνύονται στην πράξη πολύ αποτελεσματικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
1.333 κ.εκ. 130 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή 240Nm/ 1.600 σ.α.λ.
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Εργοστασιακή κατανάλωση κύκλος πόλης 7,5 λιτ/100 χλμ.
Εκτός πόλης 5,1
Μικτός κύκλος 5,5 – 5,7
Εκπομπές CO2 125-129 γρμ/χλμ
Μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ/ώρα
0-100 χλμ 9,6 δευτ.
Απόβαρο 1.381 κιλά
Χώρος αποσκευών 422-536 λίτρα
Στο δρόμο είναι όλα ευχάριστα. Η εργονομία πολύ καλή, η ρύθμιση των καθισμάτων ακόμη καλύτερη και η περιμετρική ορατότητα υπέροχη. Ο κινητήρας του είναι ολοζώντανος, μπορεί και τραβάει από χαμηλά, λειτουργεί γραμμικά και εφ΄ όσον ο οδηγός του κινείται σε μεσαίες στροφές μπορεί να εκμεταλλεύεται τα πάντα. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί με πολύ καλό τρόπο και δεν «κρεμάει» τον οδηγό του αν θελήσει κάτι τι παραπάνω.
Δίχως θορύβους και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, θα ικανοποιήσει πολύ εύκολα τον οδηγό του. Ξεκούραστο στο δρόμο, αν και η ανάρτηση δείχνει σχετικά σφιχτή, είναι αποτελεσματική και ξεκούραστη. Κινείται σβέλτα, δίχως αιφνιδιαστικές κλίσεις στο αμάξωμα, αν και το ύψος του από το έδαφος φτάνει στα 210 χιλ. Συνεπώς κινείται πολύ αξιοπρεπώς και σε βατές χωμάτινες διαδρομές. Είναι Γαλλικό και το δείχνει σε κάθε δρόμο.
Με σαφές τιμόνι, καλά φρένα, ποιότητα κύλισης, αποτελεί μια πολύ σοβαρή πρόταση στην κατηγορία αυτή. Πλήρως εξοπλισμένο, αποτελεί ένα πολύ δυνατό χαρτί για τη Renault και για την εξαιρετικά σημαντική κατηγορία των B SUV crossover.
Όσο για τις τιμές του:
Τιμή δοκιμής 25.880€
Τιμή βασικής έκδοσης βενζίνης 16.880€
Τιμή βασικής έκδοσης ντίζελ 19.140€