Είναι θέμα ωρών πλέον!
Η προσοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας είναι στραμένη στην Ευρώπη.
Πλήρης ανατροπή στις παγκόσμιες ισσοροπίες της αυτοκινητοβιομηχανίας δημιουργεί η επικείμενη ανακοίνωση, πιθανότατα σήμερα, κατά την οποία ανακοινώνεται ότι ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot – Citroen – DS) εξαγοράζει την General Motors. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Bloomberg, το γαλλικό γκρουπ μετά την εξαγορά αυτή θα φιγουράρει στη δεύτερη θέση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράλληλα, φαίνεται ότι η GM εγκαταλείπει τον Ευρωπαϊκό “χάρτη επιχειρήσεων”.
Ελάχιστοι γνώριζαν πριν από μερικές εβδομάδες το επικείμενο deal. Αλλά δεν ήταν λίγοι αυτοί που περίμεναν μια πλήρη ανατροπή στη παγκόσμια βιομηχανία. Οι Γάλλοι κινήθηκαν με απόλυτη μυστικότητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά. Το ποσό της τελικής συμφωνίας μπορεί να ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ. Και από ώρα σε ώρα αναμένονται οι επίσημες δηλώσεις.
Πρόκειται για μια ιστορική συμφωνία η οποία δίνει τη δυνατότητα στην General Motors να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά. Και μόνο το γεγονός αυτό αλλάζει τον καταστατικό χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι συνεχίζονται μέχρι το τελευταίο λεπτό σχετικά με τις λεπτομέρειες της συμφωνίας. Λίγο πριν την τελική ανακοίνωση διαρρέουν πληροφορίες οι οποίες κάνουν λόγο για μια τεράστια προσπάθεια του PSA Group να εξοικονομήσει περί τα 2 δισ. ευρώ το χρόνο από κοινές προμήθειες, μείωση του εργασιακού κόστους, αλλά και περιορίζοντας την παραγωγική δυναμικότητα όλου του ομίλου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του PSA Group, Κάρλος Ταβάρες, φαίνεται αποφασισμένος να προσφέρει “ανάσες ζωής” στη GM μέσω ενός σημαντικού προγράμματος μεταρρύθμισης & αναδιάρθρωσης, όμοιο με εκείνο το οποίο εφαρμόστηκε και στον Γαλλικό όμιλο πριν από 3 χρόνια. Πρόγραμμα το οποίο πέτυχε και κατάφερε να διακόψει την “κατηφορική πορεία” του Γαλλικού ομίλου. Τώρα η Opel, σύμφωνα με τον Κάρλος Τσάβες, μπορεί με τη νέα μετοχική της σύνθεση να δραστηριοποιηθεί σε νέες αγορές πολύ πιο εύκολα.
Ένα από τα πολύ σημαντικά θέματα που απασχόλησαν την τεράστια αυτή συμφωνία, ήταν οι δυνατότητες που θα έχει ο Γαλλικός όμιλος να διακινεί και να πουλά παγκοσμίως αυτοκίνητα με τα σήματα της GM, αλλά και τις δυνατότητες που θα έχει η τελευταία να εισάγει οχήματα Chevrolet στην Ευρώπη. Να σημειώσουμε ότι η Chevrolet εδώ και δύο χρόνια έπαψε να διακινεί αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή αγορά και τότε είχαν ακουστεί πολλά για τους λόγους που το έκανε.
Ένα ακόμη σημαντικός τομέας που συζητήθηκε πολύ ήταν η προστασία των 32.000 θέσεων εργασίας, αλλά και τα εργοστάσια παραγωγής οχημάτων.
Τώρα το μόνο που απομένει είναι να περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση και τα βασικά της σημεία, μέσα από τα οποία θα εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα. Πάντως πρόκειται για ένα super deal με παγκόσμιο αντίκτυπο, το οποίο αλλάζει ριζικά τον καταστατικό χάρτη της παγκόσμιας βιομηχανίας παραγωγής οχημάτων.