Αισιόδοξα για έναν ακόμη μήνα κινήθηκε η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας. Φέτος θα είναι, όπως δείχνουν τα πράγματα, η πρώτη χρονιά μετά την κρίση όπου η αγορά μας θα ξεπεράσει το ψυχολογικό φράγμα και όχι των 100.000 αυτοκινήτων.
Ο Οκτώβριος, σύμφωνα με τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, έκλεισε με 7.174 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 4.352 ήταν λιανικές και οι 2.822 (ποσοστό 39%) ήταν εταιρικές. Αντίστοιχα, τον Οκτώβριο του 2017 είχαμε 6.361 ταξινομήσεις εκ των οποίων οι 3.503 ήταν λιανικές και οι 2.858 (ποσοστό 45%) ήταν εταιρικές.
Σε επίπεδο 10μήνου η αγορά μας έκλεισε με 91.804 ταξινομήσεις, έναντι 76.695 του περασμένου Οκτωβρίου. Κινούμαστε, δηλαδή, με αύξηση του 19,7% έναντι της περσινής χρονιάς.
Από αυτές τις ταξινομήσεις του περασμένου Οκτωβρίου, οι 42.066 ήταν λιανικές και οι 49.738 εταιρικές (ποσοστό 54%). Αντίστοιχα τον Οκτώβριο του 2017 είχαμε κατά το πρώτο 10μηνο 34.086 λιανικές ταξινομήσεις και 42.609 εταιρικές (ποσοστό 56%).
Πανελλαδικές ταξινομήσεις Οκτωβρίου 2018
Toyota 1.082 15,1%
Opel 552 7,7%
VW 505 7,0%
Peugeot 451 6,3%
Suzuki 410 5,7%
Hyundai 409 5,7%
Fiat 403 5,6%
Ford 402 5,6%
Citroen 389 5,4%
Nissan 328 4,6%
Renault 306 4,3%
Mercedes 280 3,9%
Skoda 271 3,8%
BMW 210 2,9%
Audi 196 2,7%
Mini 167 2,3%
KIA 148 2,1%
Volvo 145 2,0%
Seat 125 1,7%
Dacia 93 1,3%
Honda 65 0,9%
Smart 60 0,8%
Jeep 53 0,7%
Alfa Romeo 46 0,6%
Jaguar 22 0,3%
Mitsubishi 21 0,3%
Land Rover 19 0,3%
Abarth 4 0,1%
Lexus 4 0,1%
Porsche 3 0,0%
Lancia 2 0,0%
Daihatsu 1 0,0%
Ssangyong 1 0,0%
Subaru 1 0,0%
Τι καύσιμο επιλέγει η αγορά
Για έναν ακόμη μήνα η αγορά έδειξε ότι η στροφή που έχει γίνει προς τη βενζίνη συνεχίζεται. Πριν από λίγα χρόνια οι πελάτες έλεγαν “ντίζελ να είναι και ότι είναι”. Σήμερα το ντίζελ “εξωστρακίζεται” υπέρ της βενζίνης.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το 10μηνο της χρονιάς που διανύουμε, ταξινομήθηκαν 54.690 αυτοκίνητα με καύσιμο τη βενζίνη (ποσοστό αύξησης 34,7% σε σχέση με πέρσι), 32.740 με καύσιμο το ντίζελ (ποσοστό μείωσης 3,0%) και 4.374 οχήματα που ήταν ηλεκτρικά, υβριδικά η διπλού καυσίμου με ποσοστό αύξησης 87,1% σε σχέση με το 2017.
Αν θελήσουμε να δούμε το 2017, το ίδιο χρονικό διάστημα είχαμε 40.591 ταξινομημένα αυτοκίνητα βενζίνης, 33.766 ντίζελ και 2.338 με άλλου είδους καύσιμο.
Τα ελαφρά φορτηγά
Η κατηγορία αυτή των οχημάτων είναι πολύ σημαντική, διότι αποτελεί δείκτη ανάπτυξης, σύμφωνα με τους οικονομολόγους ανά τον κόσμο. Η κατηγορία αυτή κινείται ανοδικά, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς ακόμη. Η αγορά των Οκτώβριο είχε 606 LCV ταξινομημένα, έναντι 523 του περασμένου Οκτωβρίου. Κατά το φετινό 10μηνο ταξινομήθηκαν συνολικά 5.664 οχήματα, έναντι 5.485 του αντίστοιχου περσινού Οκτωβρίου. Η φετινή αύξηση είναι της τάξεως του 3,3% μόλις.
Πιο αναλυτικά οι ταξινομήσεις των ελαφρών φορτηγών του Οκτωβρίου ήταν:
Ταξινομήσεις LCV Οκτωβρίου 2018
Ford 119 19,6%
Toyota 114 18,8%
Fiat 83 13,7%
Nissan 58 9,6%
VW 47 7,8%
Peugeot 37 6,1%
Citroen 34 5,6%
Mercedes 29 4,8%
Mitsubishi 26 4,3%
Renault 18 3,0%
Dacia 11 1,8%
Opel 10 1,7%
Isuzu 8 1,3%
Piaggio 3 0,5%
Volvo 2 0,3%
Daf 2 0,3%
Hidro-Mak-Damper 1 0,2%
Iveco 1 0,2%
Ευστάθιος Ζυγούρης 1 0,2%
Schmitz Gargobull 1 0,2%
Tecmec 1 0,2%
Τα δημοφιλέστερα ανά segment
Segment B Toyota Yaris
Segmant B-SUV Suzuki Vitara
Segment C Opel Astra
Segment C-SUV Nissan Qashqai
Segment D-SUV Volvo XC60
Segment Pick Up Toyota Hilux
Segment Van Ford Transit
Segment Vanette Fiat Doblo
Segment CDV Toyota Yaris Van
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης
Και η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σπουδαία, αφού παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με πέρσι κατά 20,48%. Το ποσοστό αυτό της αύξησης προκύπτει από τις 6.118 συνολικές ταξινομήσεις που πραγματοποιηθήκαν κατά το πρώτο 10μηνο της χρονιάς, έναντι 5.078 του αντίστοιχου περσινού χρονικού διαστήματος.
Ο Οκτώβριος φέτος είχε 528 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 448 ήταν λιανικές και οι 80 (ποσοστό 15%) εταιρικές. Κατά τον περσινό Οκτώβριο είχαμε 470 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι 378 ήταν λιανικές και οι 92 (ποσοστό 20%) εταιρικές. Σε αυτόν τον τομέα η Θεσσαλονίκη μπορεί να αισθάνεται λίγο αδικημένη, διότι οι στόλοι των εταιρικών οχημάτων που προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη και τη βόρεια Ελλάδα γενικότερα, ταξινομούνται στην Αττική.
Βλέπουμε όμως τη Θεσσαλονίκη να κινείται με διψήφιο ποσοστό στην πανελλαδική αγορά, όσον αφορά τις λιανικές πωλήσεις, το οποίο φτάνει στο 10,3%. Πρόκειται για έναν πολύ αισιόδοξο δείκτη της τοπικής αγοράς. Οι υπόλοιποι δείκτες όμως ακόμη υστερούν σημαντικά. Στο γενικό σύνολο η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο 7,4%, στις εταιρικές πωλήσεις στο 2,8% και στα ελαφρά επαγγελματικά στο 7,3%.
Να δούμε αναλυτικά τις ταξινομήσεις οχημάτων του Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.
Ταξινομήσεις Θεσσαλονίκης Οκτώβριος 2018
Toyota 100 18,9%
Opel 57 10,8%
Suzuki 48 9,1%
VW 42 8,0%
Hyundai 40 7,6%
Peugeot 29 5,5%
Fiat 25 4,7%
Ford 23 4,4%
BMW 21 4,0%
Nissan 19 3,6%
Mercedes 19 3,6%
KIA 17 3,2%
Skoda 15 2,8%
Citroen 14 2,7%
Renault 14 2,7%
Honda 10 1,9%
Volvo 7 1,3%
Seat 6 1,1%
Mini 6 1,1%
Mitsubishi 4 0,8%
Audi 4 0,8%
Dacia 3 0,6%
Smart 2 0,4%
Jeep 2 0,4%
Land Rover 1 0,2%