spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Κατάρ 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP Κατάρ 2025 – Αγώνας

Ο Max Verstappen της Red Bull εξασφάλισε την έβδομη νίκη του στη σεζόν, με την στρατηγική ελαστικών στο επίκεντρο της δράσης. Έτσι η μάχη του τίτλου μεταξύ των τριών διεκδικητών μεταφέρεται στον τελικό του πρωταθλήματος, στο Abu Dhabi την επόμενη εβδομάδα.

Οι τρεις γόμες ελαστικών χρησιμοποιήθηκαν στην εκκίνηση αλλά χρησιμοποιούνταν και στον τερματισμό. Κομβική στιγμή ήταν η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον έβδομο γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε για 4η φορά σε ισάριθμους αγώνες μέχρι στιγμής στο Κατάρ. Με τους περισσότερους οδηγούς να εκκινούν με τη μέση γόμα, όλοι – εκτός από τις δύο McLaren – μπήκαν στα πιτ για να βάλουν ένα φρέσκο σετ ελαστικών, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Verstappen, ο οποίος κέρδισε μια θέση στην εκκίνηση – ανέβηκε 2ος – ήταν ο πρώτος που μπήκε. Το πιτ στοπ υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας προσφέρει πλεονέκτημα περίπου 10 δευτερολέπτων σε σύγκριση με τον κανονικό ρυθμό αγώνα. Εκεί ο Verstappen έχτισε το ζωτικής σημασίας, πλεονέκτημά του. Μια παράμετρος που περιέπλεξε περαιτέρω τη στρατηγική αγώνα,  ήταν ότι κάθε σετ ελαστικών είχε έναν περιορισμό ασφαλείας 25 γύρων, ειδικά για το Grand Prix στο Κατάρ, που διαρκεί 57 γύρους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι McLaren να είναι σε διαφορετική στρατηγική από όλους τους άλλους. Όσοι οδηγοί άλλαξαν λάστιχα στον 7ο γύρο, έπρεπε να μπουν στα πιτ μέχρι τον 32ο γύρο για την δεύτερη και τελευταία αλλαγή των. Αντίθετα οι McLaren έμεναν έξω περισσότερο, σε κάθε μέρος αγώνα ως απόρροια της απόφασης να μην κάνουν πιτ στοπ υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. 

Ο Oscar Piastri έχασε την πρωτοπορία στον 42ο γύρο μετά το τελευταίο του πιτ στοπ. Αντίστοιχα ο Lando Norris μπήκε δύο γύρους αργότερα, έτσι ο Verstappen εδραίωσε το προβάδισμα του. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έτρεξαν στα δύο πρώτα μέρη αγώνα με τη μέση γόμα πριν αλλάξουν σε σκληρή για το τελευταίο κομμάτι, συμπεριλαμβανομένων και των τριών οδηγών του βάθρου. Ο Piastri σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα τόσο με τη μέση όσο και με τη σκληρή γόμα. Ο ταχύτερος γύρος αγώνα, ο οποίος είναι επίσης νέο ρεκόρ γύρου αγώνα ( 1:22.996), επετεύχθη με τη σκληρή γόμα στον 44ο γύρο. Η 3η θέση στο βάθρο ανήκει στον οδηγό της Williams, Carlos Sainz, ο οποίος υιοθέτησε μια τέλεια στρατηγική για να εξασφαλίσει το δεύτερο φετινό του, βάθρο, εκκινώντας από την έβδομη θέση. Οι συνθήκες ήταν δροσερές στην απαιτητική πίστα της Λουσέιλ, με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 22 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 23 βαθμούς καθώς ο αγώνας ξεκίνησε στις 19:00 τοπική ώρα, υπό το φως των προβολέων.

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:

«Όλες οι στρατηγικές επιλογές στον αγώνα επηρεάστηκαν από τον ερχομό του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η γόμα που θεωρήθηκε ως ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ της επίτευξης καλής πρόσφυσης στην εκκίνηση, αλλά και της διατήρησης επαρκούς επιπέδου απόδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια χρήσης της, ήταν η μέση. Αν και σχεδόν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα μόνο για το τελευταίο μέρος ως την καρό σημαία, η γόμα C1 αποδείχτηκε επίσης ανταγωνιστική μετά τα μισά του αγώνα. Οι χρόνοι γύρου έδειξαν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις πρόσφερε καλύτερη απόδοση από τη μέση γόμα C2 στους τελευταίους γύρους. Όλες οι γόμες εμφάνισαν πολύ περιορισμένη φθορά, επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέσουν στο μέγιστο. Υπήρξε πολύ λιγότερη τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, γεγονός που μείωσε τις περιπτώσεις ακραίας φθοράς, αλλά δεν τις εξάλειψε εντελώς. Ως αποτέλεσμα, το όριο των 25 γύρων αποδείχθηκε σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα. Οι συναρπαστικές στροφές και ανατροπές αυτού του αγώνα, με πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης και νέα ρεκόρ πίστας που σημειώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αντικατοπτρίζουν μια ολόκληρη σεζόν με αμφίρροπο ανταγωνισμό. Οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το πρωτάθλημα θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα, με τους τρεις άξιους διεκδικητές να μπαίνουν στη μάχη, για τελευταία φορά, την επόμενη εβδομάδα».

Ο Leonardo Fornaroli είναι ο νέος Ιταλός πρωταθλητής. Ο οδηγός της Invicta μετέτρεψε την pole σε τίτλο, στον κυρίως αγώνα των 22 γύρων της Formula 2, όπου τερμάτισε δεύτερος. Ο Fornaroli είχε στην πραγματικότητα καταταγεί δεύτερος, αλλά μια ποινή στην εκκίνηση για τον Oliver Goethe της MP Motorsport ανέβασε τον Ιταλό στην pole. Η πλειονότητα των οδηγών επέλεξε να εκκινήσει τον αγώνα με την μαλακή γόμα. Συνολικά επτά οδηγοί (εκτός της πρώτης 10άδας στην εκκίνηση) επέλεξαν να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα. Με τον αγώνα να διεξάγεται στη ζέστη της ημέρας, οι οδηγοί έφεραν γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά σε σύγκριση με τον νυχτερινό αγώνα σπριντ. Το υποχρεωτικό παράθυρο πιτ στοπ άνοιξε από τον έκτο γύρο, οπότε ήταν θέμα διατήρησης της βέλτιστης απόδοσης για τη μαλακή γόμα καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου μέρους του αγώνα. Στα τελευταία στάδια, η διαχείριση της διάρκειας ζωής λόγω φθοράς ήταν το κλειδί. Ο τελικός νικητής Victor Martins (ART Grand Prix) προσπέρασε τον Fornaroli στην εκκίνηση και έκανε τη στάση του για τη σκληρή γόμα στον έβδομο γύρο. Όταν ολοκληρώθηκαν όλα τα πιτ στοπ, ο Martins διατηρούσε το πλεονέκτημά του – παρά το αυτοκίνητο ασφαλείας στα μέσα του αγώνα – ενώ η δεύτερη θέση για τον Fornaroli ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει τον τίτλο: Ο Ιταλός έτσι πήρε διαδοχικά τα πρωταθλήματα σε F3 και F2. Η εναλλακτική στρατηγική από σκληρή σε μαλακή γόμα αποδείχθηκε γενικά λιγότερο αποτελεσματική, αλλά η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας την κατάλληλη χρονική στιγμή βοήθησε όσους την επέλεξαν. Για παράδειγμα, ο Arvid Lindblad (Campos Racing) ξεκίνησε από τη 17η θέση με τη σκληρή γόμα και τερμάτισε στην 4η θέση με τη μαλακή.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media

twTwitter @Pirellisport
ig Instagram/pirelli_motorsport
fb  Facebook/PirelliMotorsport
rs The Racing Spot: Racingspot.pirelli.com
pa  Pirelli F1 Press Area: f1pressarea.pirelli.com
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO