spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Ιταλίας 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP Ιταλίας 2025 – Αγώνας

Το τρόπαιο Χίμαιρα με τον αριθμό 1 σχεδιάστηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη Nico Vascellari για την Pirelli και την Pirelli HangarBicocca για το νικητή και κατέληξε στα χέρια του Max Verstappen μετά το Ιταλικό Grand Prix. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη του τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή φέτος, μετά από αυτές στη Σουζούκα και στην Ίμολα, καθώς και η τρίτη του σε αυτόν τον αγώνα, μετά το 2022 και το 2023, όλες με την Red Bull Racing. 

Ήταν η 66η νίκη του Ολλανδού στην καριέρα του, ενώ η Αυστριακή ομάδα έχει πλέον 125 νίκες, πέντε από τις οποίες στη Μόντσα. Αυτός ο αγώνας καταγράφεται στα βιβλία των ρεκόρ ως το ταχύτερο Grand Prix της Formula 1 όλων των εποχών. Η μέση ταχύτητα του Verstappen ήταν 250,706 km/h, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειώσει στη Μόντσα, ο Michael Schumacher το 2003 με μέση ταχύτητα 247,586 km/h. Μάλιστα, οι οδηγοί που τερμάτισαν από τη δεύτερη έως την έβδομη θέση σήμερα, ήταν και αυτοί κάτω από τον χρόνο του οδηγού της Ferrari. 

Όπως και πριν από ένα χρόνο, οι δύο οδηγοί της McLaren ανέβηκαν στο βάθρο, με τον Lando Norris να είναι δεύτερος και τον Oscar Piastri τρίτος. Ο Άγγλος σημείωσε επίσης νέο απόλυτο ρεκόρ μέσης ταχύτητας, όταν έκανε τον ταχύτερο γύρο στον 53ο γύρο σε 1’20″901, με ταχύτητα 257,781 km/h.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Όπως ήταν αναμενόμενο, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει το πρώτο μέρος με μέση γόμα, ενώ πέντε, οι Stroll, Gasly, Ocon, Hadjar και Albon, επέλεξαν τη σκληρή γόμα. Ο Lawson ήταν ο μόνος οδηγός που ξεκίνησε με μαλακή γόμα. Το ελαστικό C5 εμφανίστηκε ξανά στα τελευταία στάδια, όταν πέντε οδηγοί – οι Norris, Piastri, Stroll, Gasly και Ocon – το τοποθέτησαν για τους τελευταίους γύρους, έχοντας παρατείνει το αρχικό stint πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο. Το μεγαλύτερο μέρος συνολικά διανύθηκε από τον Ocon, ο οποίος έκανε 51 γύρους με τα σκληρά ελαστικά, ενώ ο Norris έκανε τους περισσότερους με τη μέση γόμα, ολοκληρώνοντας 46 γύρους. Ο Lawson έκανε τους περισσότερους γύρους με τη μαλακή γόμα (9).

MARCO TRONCHETTI PROVERA – ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ PIRELLI

«Είναι υπέροχο που βρίσκομαι εδώ στη Μόντσα για το Ιταλικό Grand Prix, ένα ξεχωριστό γεγονός όχι μόνο για την Pirelli, αλλά και για τη Formula 1. Μια εβδομάδα πριν, στην Ολλανδία, φτάσαμε στο ορόσημο των 500 Grand Prix στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, είμαστε η μοναδική κατασκευάστρια εταιρεία ελαστικών που το έχει καταφέρει. Εδώ στη Μόντσα, θέλαμε να γιορτάσουμε αυτό το ορόσημο με τους συνεργάτες μας σε αυτήν την εκπληκτική πορεία: τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Formula 1, Stefano Domenicali, τον Πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, μαζί με όλους τους οδηγούς και τους επικεφαλής των ομάδων. Η Pirelli βρέθηκε στην πίστα του Silverstone με το ελαστικό τύπου Stella Bianca στις 13 Μαΐου 1950, όταν ο Nino Farina κέρδισε το πρώτο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Η Pirelli σήμερα είναι ο μοναδικός προμηθευτής του αθλήματος. Η Formula 1 αποτελεί ένα εκπληκτικό υπαίθριο εργαστήριο για τον πειραματισμό και τη δοκιμή νέων τεχνικών λύσεων, καθώς και για τη βελτίωση των διαδικασιών έρευνας, ανάπτυξης και κατασκευής των ελαστικών μας. Σε αυτήν την ημέρα γιορτής, πάνω απ’ όλα θέλω να ευχαριστήσω όλους στην Pirelli για το παθιασμένο τους πνεύμα και την ποιότητα της δουλειάς τους όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και για όλα όσα θα κάνουν στο μέλλον, καθώς συνεχίζουμε να προχωράμε μπροστά με αυτήν τη συνεργασία».

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:

«Σε αυτό το Grand Prix, όλη η δράση συμπυκνώθηκε στους πρώτους γύρους, με τους οδηγούς να προσπερνούν και να ξανα-προσπερνούν ο ένας τον άλλο με συναρπαστικές κινήσεις. Στη συνέχεια, μόλις σταθεροποιήθηκε η κατάσταση, ο αγώνας έγινε πολύ γραμμικός με όλους τους οδηγούς να προσπαθούν να επεκτείνουν το πρώτο τους μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο, ανάλογα με τις γόμες που είχαν επιλέξει για την εκκίνηση. Σε αντίθεση με πέρυσι, σήμερα δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Σ’ αυτή την πολύ λεία επιφάνεια της πίστας, η πτώση της απόδοσης ήταν σχεδόν μηδενική. Αυτό σήμαινε ότι όλοι οι οδηγοί μπορούσαν λίγο-πολύ να επιλέξουν τη στιγμή που θα έμπαιναν για πιτ στοπ με βάση τη θέση τους στην πίστα, ενώ άλλοι ρισκάρισαν πηγαίνοντας πολύ πιο μακριά από το παράθυρο που είχε προβλεφθεί, θρέφοντας την ελπίδα ενός αυτοκινήτου ασφαλείας, μην έχοντας τίποτα να χάσουν. Είδαμε μερικές περιπτώσεις εμφάνισης μετατόπισης γόμας στον μπροστινό άξονα, αλλά όχι αρκετές για να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην απόδοση του μονοθεσίου. Όσον αφορά στη φθορά, είναι σαφές ότι οι οδηγοί που ξεπέρασαν το όριο των 40 γύρων στο πρώτο μέρος πλησίασαν πολύ ή σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπέρασαν ακόμη και το όριο φθοράς, αλλά χωρίς να χάσουν σε απόδοση.

Συνολικά, αξιολογώντας την απόδοση των ελαστικών σε αυτό το Grand Prix, θα έλεγα ότι ήταν πολύ καλά. Θα είναι σημαντικό για εμάς να αναλύσουμε τα δεδομένα πολύ καλά για να καταλάβουμε πώς να προχωρήσουμε στην εξέλιξη των γομών για την επόμενη χρονιά. Σχετικά με αυτό το θέμα, αξίζει να σημειωθεί ότι είμαστε ξανά στην πίστα της Μόντσα για δύο ημέρες δοκιμών των ελαστικών του 2026, δουλεύοντας με τη Red Bull Racing (Verstappen/Tsunoda και την Aston Martin (Drugovich)) σήμερα και με τη Williams (Albon/Sainz) και τη Racing Bulls (Lawson/Hadjar) την επόμενη ημέρα. 

FORMULA 2

Ο Luke Browning (Hitech TGR) κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 2 στον κυρίως αγώνα της Mόντσα. Ο Άγγλος κέρδισε έναν αγώνα που είχε αρκετές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Πέρασε τη γραμμή του τερματισμού μπροστά από τον Παραγουανό Joshua Durksen (AIX Racing) και τον Ισπανό Josep Maria Martì (Campos Racing). Έτσι, ο Browning ανέβηκε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών, 21 βαθμούς πίσω από τον Ιταλό, Leonardo Fornaroli, (174 βαθμοί), ο οποίος κέρδισε τον αγώνα Sprint και τερμάτισε πέμπτος στον κυρίως αγώνα. Τρίτος είναι ο Ολλανδός Richard Verschoor (MP Motorsport) με 144 βαθμούς.

FORMULA 3

Ο τελευταίος αγώνας της σεζόν ενείχε αρκετές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Κέρδισε ο Tasanapol Inthraphuvasak από την Ταϊλάνδη, ο οποίος πέρασε τη γραμμή τερματισμού μπροστά από τον teammate του, στην Campos Racing, τον Βούλγαρο, Nikola Tsolov. Χάρη σε αυτό το «ένα-δύο», η ισπανική ομάδα εξασφάλισε τον τίτλο των κατασκευαστών, κερδίζοντας την ιταλική ομάδα Trident με 11 βαθμούς διαφορά (314 έναντι 303). Ωστόσο, οι δεύτεροι μπορούν να κρατήσουν το γεγονός ότι ο οδηγός τους, Rafael Camara, που τερμάτισε πέμπτος στον αγώνα αναδείχτηκε πρωταθλητής. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Μεξικανός οδηγός της Prema Racing, Noel Leon.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO