spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Σιγκαπούρη 2025 - Προεπισκόπηση

Pirelli – Formula 1 GP Σιγκαπούρη 2025 – Προεπισκόπηση

Μετά τον αγώνα στις ακτές της Κασπίας Θάλασσας, η Formula 1 αντιμετωπίζει ξανά μια διαδρομή σε δημόσιους δρόμους. Αυτή τη φορά σε μια πόλη – κράτος, τη Σιγκαπούρη, η οποία βρίσκεται μόλις 140 χιλιόμετρα βόρεια του ισημερινού, της νοητής γραμμής που χωρίζει το βόρειο και το νότιο ημισφαίριο. Η μετακίνηση τόσο μακριά προς τον νότο από το Μπακού φέρνει μια μεγάλη αλλαγή σε δύο στοιχεία του καιρού: Υγρασία και θερμοκρασία. Η υγρασία είναι συνήθως πάνω από 70%, ενώ η θερμοκρασία, παραμένει λίγο-πολύ, η ίδια, χειμώνα και καλοκαίρι, μεταξύ 24 και 31°C. Αυτό καθιστά το Σαββατοκύριακο της Σιγκαπούρης ένα από τα πιο απαιτητικά για τους οδηγούς, σωματικά. Μπορεί να χάσουν έως και τρία κιλά βάρους κατά τη διάρκεια του αγώνα, επιβαρυνόμενοι από τη γεμάτη στροφές χάραξη της πίστας που προσφέρει ελάχιστο χρόνο ανάσας, πίσω από το τιμόνι. Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν το πρώτο που διεξήχθη εξ ολοκλήρου τη νύχτα. Αυτό έγινε από την πρώτη κιόλας χρονιά διεξαγωγής του, το 2008, με τον αγώνα να ξεκινά στις 8 μ.μ. τοπική ώρα. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούν να παραμείνουν ουσιαστικά σε ευρωπαϊκή ώρα, εξαλείφοντας έτσι τουλάχιστον το πρόβλημα του υστέρησης λόγω αλλαγής χρονικής ζώνης (jetlag). 

MARINA BAY STREET CIRCUIT, SINGAPORE – SEPTEMBER 19: Pirelli branding during the Singapore GP at Marina Bay Street Circuit on Tuesday September 19, 2023 in Singapore, Singapore. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Ακόμη μια φορά, υπάρχει μια ειδική έκδοση του καπέλου βάθρου Pirelli (Pirelli Podium Cap). Φτιάχνεται από την Pirelli Design με τη δημιουργική συμβολή του σχεδιαστή Denis Dekovic. Έχει χρώμα ροζ (ματζέντα), αποτυπώνοντας την ένταση και τη ζωντάνια για τις οποίες φημίζεται αυτός ο αγώνας, στην Ασία. Το καπέλο βάθρου είναι διαθέσιμο για αγορά εδώ: https://store.pirelli.com/.

Οι γόμες

Η Pirelli δεν έχει κάνει καμία αλλαγή στις γόμες για στεγνό οδόστρωμα, είναι ίδιες με πέρυσι για τη Marina Bay: Η C3 θα είναι η σκληρή, η C4 θα είναι η μέση γόμα και η C5 θα είναι η μαλακή γόμα. Παρότι υπάρχει η ακόμα πιο μαλακή γόμα C6, όταν ανακοινώθηκαν οι γόμες για το δεύτερο μέρος της σεζόν, κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Grand Prix της Ουγγαρίας, οι αξιολογήσεις απέκλεισαν το πιο μαλακό ελαστικό της σειράς του 2025. Αυτό διότι οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά και οι υψηλές θερμοκρασίες στη Σιγκαπούρη, ενδέχεται να δημιουργήσουν κάποια προβλήματα υπερθέρμανσης. Στην πραγματικότητα, σε αυτόν τον αγώνα, η θερμική καταπόνηση είναι η κύρια αιτία πτώσης, της απόδοσης των ελαστικών.

Η μέση και η σκληρή γόμα θα είναι σαφώς επιλογές για τον αγώνα. Η μαλακή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε οδηγό θέλει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει στην εκκίνηση, ή αν υπάρξει περίοδος αυτοκινήτου ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Οι τροποποιήσεις που έγιναν στη διάταξη της πίστας πριν από μερικά χρόνια διεκολύνουν λίγο τις προσπεράσεις, αν και προφανώς, εξακολουθεί να είναι μάλλον δύσκολο να περάσεις ένα άλλο μονοθέσιο. Ως εκ τούτου, η δυνατότητα αξιοποίησης της μεγάλης διαφοράς απόδοσης μεταξύ των φρέσκων μαλακών ελαστικών και ελαστικών μέσης ή σκληρής γόμας που έχουν κάνει πολλούς γύρους, είναι ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Το 2024

Η μέση γόμα ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για την εκκίνηση, με 14 οδηγούς να επιλέγουν την C4, ενώ τέσσερις επέλεξαν τη σκληρή γόμα και δύο τη μαλακή γόμα. Η ευελιξία της μέσης γόμας έδωσε πολλές επιλογές ως προς το πότε θα γινόταν η μοναδική αλλαγή ελαστικών, καθώς η στρατηγική της μίας στάσης ήταν, ως συνήθως, ταχύτερη επιλογή. Η κίνηση στην πίστα και η διαχείριση των ελαστικών επέτρεψαν στους οδηγούς να παρατείνουν το αρχικό τους σκέλος, φτάνοντας στην πιο ακραία περίπτωση τους 49 γύρους. Ο περσινός αγώνας ήταν ένας από τους ελάχιστους σε αυτήν την πίστα όπου δεν χρειάστηκε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η πίστα 

Η Marina Bay είναι μία από τις διαδρομές του αγωνιστικού ημερολογίου, που έχει πληθώρα στροφών. Έχει μήκος 4.940 μέτρα και 19 στροφές, καθώς οι τροποποιήσεις που έγιναν το 2023 μείωσαν τον αριθμό των στροφών κατά 4 (ήταν 23). Αυτό επιτεύχθηκε με την προσθήκη μιας ευθείας 400 μέτρων στο τμήμα μετά τη στροφή 16. Η επιφάνεια της πίστας έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τους γειτονικούς δρόμους της πόλης, με πολύ χαμηλή τραχύτητα, ενώ οι πολλές διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα μπορεί να αποτελέσουν έναν επιπλέον κίνδυνο σε περίπτωση βροχής. Οι χώροι διαφυγής είναι περιορισμένοι και οι προστατευτικές μπαριέρες είναι πολύ κοντά, παρόλο που σε ορισμένα σημεία το πλάτος του δρόμου είναι μεγάλο.

Υπάρχουν τέσσερις ζώνες DRS, αλλά, οι προσπεράσεις είναι σπάνιες. Η αύξηση του ορίου ταχύτητας στο pit lane από 60 σε 80 χλμ./ώρα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τη στρατηγική, καθιστώντας σχεδόν υποχρεωτική την μια αλλαγή. Οι μεταβλητές που είναι δύσκολο να προβλεφθούν αφορούν στη χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας και στον καιρό, ο οποίος στον Ισημερινό είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Οι καταιγίδες δεν είναι καθόλου ασυνήθιστες, και η βροχή μπορεί να ξεπλύνει τη γόμα που έχουν αφήσει τα ελαστικά των μονοθεσίων κάτι που επαναφέρει τις συνθήκες της πίστας στην αρχική τους κατάσταση, επηρεάζοντας έτσι την απόδοση των ελαστικών.

Λέξη-κλειδί: Σκότος

Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν ο πρώτος νυχτερινός αγώνας της F1. Το παράδειγμά του ακολούθησαν αργότερα και άλλες χώρες με πιο πρόσφατη προσθήκη στο αγωνιστικό ημερολόγιο το Λας Βέγκας. Κατά συνέπεια, η Σιγκαπούρη ήταν πρωτοπόρος στην σημαντική τεχνολογία που απαιτείται για να φωτιστεί η πίστα και να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή ορατότητα για τους οδηγούς. Ιδιαίτερη πρόκληση είναι η διαχείριση του φωτός που ανακλάται από την επιφάνεια της πίστας και πέφτει στις ζελατίνες των κρανών, καθιστώντας έτσι δύσκολο τον ακριβή εντοπισμό των σημείων φρεναρίσματος. Συνήθως, στους νυχτερινούς αγώνες, η θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι χαμηλότερη από αυτή που παρατηρείται στις υπόλοιπες περιόδους δοκιμών που διεξάγονται νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Ωστόσο, στη Σιγκαπούρη αυτό δεν ισχύει σχεδόν καθόλου, επειδή το γεωγραφικό πλάτος της περιοχής έχει ως αποτέλεσμα η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ ημέρας και νύχτας να είναι σχεδόν αμελητέα. Αντιθέτως, σε άλλους νυχτερινούς αγώνες, όπως εκείνοι στις ερήμους του Άμπου Ντάμπι και της Τζέντα, η διαφορά είναι πολύ πιο έντονη.

Η γωνιά των στατιστικών

Έχουν διεξαχθεί 15 Grand Prix στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Στα δέκα από αυτά, δηλαδή στα δύο τρίτα (2/3) των αγώνων, ο νικητής ξεκίνησε από την pole position. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικές είναι οι κατατακτήριες δοκιμές, ειδικά αν γίνει σύγκριση με το Μονακό, όπου το 46,48% των αγώνων έχουν κερδηθεί από την pole. Μόνο την πρώτη χρονιά, το 2008, ο νικητής προήλθε από θέση χαμηλότερη της πέμπτης. Ο Fernando Alonso είχε εκκινήσει από την 15η θέση, αλλά εκείνος ο αγώνας ενείχε μία χαοτική ακολουθία γεγονότων. Ο Sebastian Vettel είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη Σιγκαπούρη με πέντε νίκες, ακολουθούμενος από τον Lewis Hamilton με τέσσερις. Συνολικά επτά οδηγοί έχουν μοιραστεί τις νίκες εδώ, και τέσσερις από αυτούς θα βρίσκονται στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Max Verstappen δεν είναι ανάμεσά τους καθώς δεν έχει ακόμη καταφέρει να κερδίσει στη Marina Bay. Όχι μόνο δεν έχει κερδίσει ποτέ, αλλά δεν έχει πάρει ούτε pole position, αν και έχει ανέβει στο βάθρο σε τρεις περιπτώσεις. Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull προηγούνται, έχοντας από τέσσερις νίκες η καθεμία. Στις pole positions, οι Vettel και Hamilton βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης με τέσσερις ο καθένας. Η Ferrari είναι ο ξεκάθαρος πρωτοπόρος μεταξύ των ομάδων με επτά pole position. Ο Vettel έχει επίσης τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο με οκτώ, μπροστά από τον Hamilton με επτά και τον Alonso με πέντε. Όσον αφορά στις ομάδες η Red Bull προηγείται με 15 βάθρα, μπροστά από τη Ferrari με 11, ενώ η Mercedes και η McLaren ισοβαθμούν στην τρίτη θέση με επτά βάθρα η καθεμία.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media

twTwitter @Pirellisport
ig Instagram/pirelli_motorsport
fb  Facebook/PirelliMotorsport
rs The Racing Spot: Racingspot.pirelli.com
pa  Pirelli F1 Press Area: f1pressarea.pirelli.com
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO