spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Ουγγαρίας 2025  - Προεπισκόπηση

Pirelli – Formula 1 GP Ουγγαρίας 2025  – Προεπισκόπηση

Η Ουγγαρία φτάνει τα 40 πριν το καλοκαιρινό διάλλειμα

Το Ουγγαρόρινγκ αποτελεί το πεδίο δράσης της Formula 1 στην πίστα, πριν από τη θερινή ανάπαυλα. Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα είναι η τεσσαρακοστή επέτειος του Ουγγρικού Grand Prix. Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ θα χρησιμοποιηθεί επίσης Τρίτη και Τετάρτη, 5 και 6 Αυγούστου, για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών του 2026 από την Pirelli. Οι Ferrari, Racing Bulls και McLaren θα συμμετάσχουν για μία ημέρα η καθεμία, ενώ η Alpine θα βρίσκεται στην πίστα και τις δύο ημέρες. Η δοκιμή αποσκοπεί στην αξιολόγηση των σκελετών των ελαστικών για την επόμενη χρονιά, καθώς, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πρέπει να έχουν πάρει πιστοποίηση έως την 1η Σεπτεμβρίου. Επίσης, θα αξιολογηθούν και ορισμένες πρωτότυπες γόμες, οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να πάρουν πιστοποίηση έως τις 15 Δεκεμβρίου. Μετά τη δοκιμή του Ουγγαρόρινγκ απομένουν έξι ημέρες δοκιμών: δύο στη Mόντσα, δύο στο Mουτζέλο και δύο στην Πόλη του Μεξικού.

Οι γόμες

Οι τρεις επιλεχθέντες γόμες είναι ίδιες με πέρυσι: η C3 ως σκληρή, η C4 ως μέση και η C5 ως μαλακή γόμα. Μέχρι πέρυσι, αυτά ήταν τα πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα. Φέτος εισήχθη η C6 αλλά θα ήταν μια υπερβολικά ακραία επιλογή για μια πίστα που ασκεί αυτό το επίπεδο ενεργειακού φορτίου στα ελαστικά σε κάθε γύρο. Αν και τα πραγματικά φορτία δεν είναι τόσο υψηλά σε απόλυτους αριθμούς, το γεγονός ότι ο γύρος είναι σύντομος έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνονται σωρευτικά και σημαντικά με κάθε γύρο. Ένας άλλος παράγοντας που παίζει ρόλο είναι η υψηλή θερμοκρασία που συνήθως συνοδεύει το ουγγρικό αγωνιστικό τριήμερο, οδηγώντας κυρίως σε πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης, η οποία επιδεινώνεται από την πολύ σκούρα επιφάνεια της πίστας. Μάλιστα, ο περσινός αγώνας εδώ κατέγραψε την υψηλότερη θερμοκρασία πίστας της σεζόν, στους 58,6 βαθμούς Κελσίου.

Το 2024

Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών, χρησιμοποιώντας διάφορους συνδυασμούς της σκληρής και μέσης γόμας C3 και C4. Η μέση γόμα απέδωσε καλύτερα και 13 οδηγοί την επέλεξαν για την εκκίνηση. Από τους υπόλοιπους επτά, τέσσερις επέλεξαν τη μαλακή γόμα και τρεις τη σκληρή γόμα. Ο Yuki Tsunoda, οδηγώντας για την Racing Bulls, ήταν ο μόνος οδηγός που τερμάτισε έχοντας κάνει μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ενώ κάποιοι άλλοι έκαναν τρεις, συμπληρώνοντας μια σύντομη τελευταία περίοδο με τη μαλακή γόμα. Το δίδυμο της Aston Martin, Fernando Alonso και Lance Stroll, έκανε δύο αλλαγές, χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες, έχοντας ακολουθήσει μια δική τους προσέγγιση στη διαχείριση ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Καναδός συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους (14) με τη μαλακή γόμα.

Η πίστα 

Οι εγκαταστάσεις του Ουγγαρόρινγκ ανακαινίστηκαν πρόσφατα. Αρχικά, ανασκευάστηκε η περιοχή του paddock και φέτος έγιναν οι κύριες αλλαγές στο pit lane και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, καθώς και στο συγκρότημα των pit και στην κύρια κερκίδα. Η περιοχή της εκκίνησης και το pit lane έχουν ασφαλτοστρωθεί ξανά, χρησιμοποιώντας 860 τόνους ενός ειδικά σχεδιασμένου μείγματος, με άσφαλτο υψηλότερου σημείου ελαστικότητας. Η άσφαλτος στρώθηκε με στόχο την ελαχιστοποίηση των ανωμαλιών για να παρέχει μια πιο ομοιόμορφη επιφάνεια. Η νέα επιφάνεια χρησιμοποιήθηκε ήδη σε αγώνες GT εδώ στις αρχές Ιουλίου και θα αναλυθεί τις επόμενες ημέρες για να ελεγχθούν τα επίπεδα πρόσφυσης.

Συνήθως, η βελτίωση του κρατήματος κατά τη διάρκεια του τριήμερου είναι πολύ υψηλή εδώ, ειδικά τις δύο πρώτες ημέρες. Η παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης θα μπορούσε να εμφανιστεί κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, πριν μειωθεί σταδιακά όσο η πίστα στρώνεται με γόμα. Η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να διαχειριστούν οι οδηγοί ακόμα και σε έναν γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές με τη μαλακή γόμα. Αν δεν τη διαχειριστούν σωστά, θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στις δύο τελευταίες στροφές.

Λέξη-κλειδί: Αέρας

Πριν από το Σαββατοκύριακο, η Pirelli φουσκώνει τα ελαστικά με πεπιεσμένο αέρα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μηχάνημα για την απομάκρυνση της υγρασίας. Στη συνέχεια, στη ζώνη τοποθέτησης, όπου όλα τα ελαστικά Pirelli τοποθετούνται και αφαιρούνται από τις ζάντες που παρέχονται από τις ομάδες, ειδικά μηχανήματα τα φουσκώνουν στα 60 psi για να ελεγχθεί ότι έχουν τοποθετηθεί σωστά στις ζάντες. Μετά, η πίεση μειώνεται στα 45 psi πριν τα ελαστικά παραληφθούν από τις ομάδες. Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν αν θα διατηρήσουν τον ξηρό πεπιεσμένο αέρα ή αν θα τον αντικαταστήσουν με άζωτο, ένα αδρανές, μη εύφλεκτο αέριο που είναι λιγότερο διαπερατό από το οξυγόνο. Η χρήση οποιουδήποτε άλλου αερίου ή μείγματος αερίων απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Σε κάθε αγώνα, η Pirelli δηλώνει μια υποχρεωτική ελάχιστη αρχική πίεση, καθώς και στοχευμένες πιέσεις λειτουργίας που πρέπει να τηρούνται για λόγους ασφαλείας. Για παράδειγμα, την Παρασκευή στο Hungaroring, οι ελάχιστες αρχικές πιέσεις ορίζονται στα 22 psi στον μπροστινό άξονα και στα 20 psi στον πίσω. Στο τέλος κάθε περιόδου, οι κανονισμοί επιτρέπουν την προσαρμογή της ελάχιστης πίεσης σε μια νέα υποχρεωτική πίεση για την επόμενη περίοδο.

Η γωνιά των στατιστικών

Το Ουγγρικό Grand Prix εμφανίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1986. Ήταν η πρώτη φορά που η Formula 1 τόλμησε να εισχωρήσει πίσω από το «Σιδηρούν Παραπέτασμα». Έκτοτε, αποτελεί σταθερό προορισμό του αγωνιστικού ημερολογίου, ακόμη και το 2020, εν μέσω Covid. Ο Lewis Hamilton είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός με οκτώ νίκες, εννέα pole position και 12 τερματισμούς στο βάθρο. Ο Michael Schumacher βρίσκεται στη δεύτερη θέση όσον αφορά στις νίκες και στις pole position, με τέσσερις και επτά αντίστοιχα, ενώ ο Kimi Raikkonen είναι δεύτερος – μετά τον Lewis – στις εμφανίσεις στο βάθρο, με εννέα.

Από τις ομάδες, η McLaren έχει το καλύτερο ρεκόρ εδώ με 12 νίκες, ακολουθούμενη από τις Williams και Ferrari, οι οποίες έχουν από επτά. Η McLaren και η Mercedes μοιράζονται την πρωτιά όσον αφορά τις pole position, με εννέα, ενώ η Ferrari είναι τρίτη με οκτώ. Η Ferrari βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα για τις εμφανίσεις στο βάθρο με 29, μπροστά από την McLaren με 25 και την Williams με 18. Τρεις οδηγοί που αγωνίζονται ακόμα σήμερα, σημείωσαν την παρθενική τους νίκη στη Formula 1 στο Ουγγαρόρινγκ: ο Fernando Alonso το 2003 με τη Renault, ο Esteban Ocon το 2021, ουσιαστικά με την ίδια ομάδα με έδρα το Enstone, η οποία σήμερα ονομάζεται Alpine και ο Oscar Piastri με τη McLaren πέρυσι.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO