spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Ουγγαρίας 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP Ουγγαρίας 2025 – Αγώνας

Το Grand Prix της Ουγγαρίας ολοκληρώθηκε με τη McLaren να πετυχαίνει το τέταρτο συνεχόμενο 1 – 2, έκτο αυτή τη σεζόν, 56ο συνολικά. Ο Lando Norris εξασφάλισε την 200ή νίκη για την ομάδα. Η McLaren είναι δεύτερη στη λίστα των νικητών όλων των εποχών μετά τη Ferrari που έχει 248 νίκες. Συμπλήρωσε ένα αγγλόφωνο βάθρο στην τεσσαρακοστή έκδοση του αγώνα στο Ουγγαρόρινγκ, ο George Russell που ήταν τρίτος πίσω από τον Oscar Piastri. Αυτό ήταν ο έκτος τερματισμός του οδηγού της Mercedes στο βάθρο τη φετινή σεζόν, ο 21ος της καριέρας του.

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Στον αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις τύποι ελαστικών. Στην εκκίνηση, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών (15) επέλεξε τη μέση γόμα. Οι Albon, Sainz και Hulkenberg προτίμησαν τη μαλαή, ενώ οι Hamilton και Gasly επέλεξαν τη σκληρή. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι οδηγοί ήταν αρκετά μοιρασμένοι, με δέκα να κάνουν ένα μόνο πιτ στοπ και εννέα να σταματούν δύο φορές. Το μεγαλύτερο σε διάρκεια μέρος αγώνα διένυσε ο Esteban Ocon, ο οποίος συμπλήρωσε 55 γύρους με τη σκληρή γόμα. Οι Gabriel Bortoleto και Liam Lawson έκαναν τους περισσότερους γύρους με τη μέση γόμα (40 γύρους), ενώ ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε 17 γύρους με τη μαλακή γόμα.

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:

«Το πρώτο μισό της σεζόν ολοκληρώθηκε με έναν πολύ ενδιαφέρον αγώνα, με τρεις οδηγούς να μάχονται για τη νίκη. Στο τέλος, ο Norris πήρε τη νίκη, κερδίζοντας οριακά τον team-mate του, Piastri. Οι δύο οδηγοί της McLaren ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές. Ο Άγγλος επέλεξε μία στάση, ενώ ο Αυστραλός δύο. Θεωρητικά, η στρατηγική των δύο στάσεων ήταν πιο γρήγορη, αλλά η χαμηλότερη θερμοκρασία – περίπου δέκα βαθμούς- σε σύγκριση με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, περιόρισε ελαφρώς τη διαφορά μεταξύ των δύο επιλογών. Αυτό συνέβη επειδή η θερμική υποβάθμιση μειώθηκε και για τις τρεις γόμες σε σχέση με ό,τι είδαμε στις ελεύθερες δοκιμές. Ειλικρινά, εξακολουθούσαμε να πιστεύουμε ότι η στρατηγική των δύο στάσεων ήταν η καλύτερη, αρκεί να δούμε τη διαφορά που είχε ο Alonso, στην πέμπτη θέση, σε σχέση με τον Russell. Η εξαίρεση ήταν ο Norris, ο οποίος επέλεξε να κάνει μόνο μία στάση, αφού βρέθηκε στην πέμπτη θέση μετά τον πρώτο γύρο. Η μικρή διαφορά απόδοσης μεταξύ της μέσης και της σκληρής γόμας, σε συνδυασμό με τη σαφή δυσκολία στο προσπέρασμα, καθώς τα μονοθέσια είχαν παρόμοιο ρυθμό αγώνα, έκαναν το ρίσκο μιας ανορθόδοξης στρατηγικής να αξίζει, επειδή σε εκείνο το σημείο δεν είχε τίποτα να χάσει.

Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, σήμερα καταφέραμε να έχουμε έναν αγώνα στον οποίο υπήρχαν διαφορετικές στρατηγικές για τη νίκη, κάτι που έκανε το δεύτερο μισό του αγώνα ιδιαίτερα συναρπαστικό από τακτική άποψη, ακόμα κι αν δεν ήταν θεαματικό με την απόλυτη έννοια.

Πριν πάμε κι εμείς για τις καλοκαιρινές διακοπές μετά από ένα πολύ γεμάτο πρώτο μέρος της σεζόν, έχουμε ακόμα μία δοκιμή εδώ στο Ουγγαρόρινγκ. Την Τρίτη 5 και την Τετάρτη 6 Αυγούστου, θα πραγματοποιήσουμε τεστ με στόχο την εξέλιξη των ελαστικών για το 2026. Στην ατζέντα είναι η επικύρωση των σκελετών, καθώς πρέπει να εγκριθούν έως την 1η Σεπτεμβρίου, και η εξέλιξη των πιο μαλακών γομών, ειδικά από την C3 έως την C5. Την πρώτη μέρα, θα μας υποστηρίξουν η McLaren με τον Norris πίσω από το τιμόνι και η Racing Bulls με τον Lawson. Τη δεύτερη μέρα, η Ferrari θα τρέξει με τον Leclerc, ενώ η Alpine θα συμμετάσχει και τις δύο μέρες, την πρώτη με τον Aron και τη δεύτερη με τους Colapinto και Gasly».

FORMULA 2

Η Invicta Racing πέτυχε το 1-2 στον κυρίως αγώνα, με τον Leonardo Fornaroli να κερδίζει μπροστά από τον Roman Stanek. Η νίκη του Ιταλού ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή, καθώς πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ήταν η τρίτη του νίκη φέτος, η πρώτη σε κανονικό αγώνα. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Αμερικανός Jak Crawford (DAMS Lucas Oil). Σε μια πίστα που ήταν ακόμα λίγο νωπή, αλλά κατάλληλη για σλικ ελαστικά, 14 οδηγοί ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα και οκτώ με τη μεσαία γόμα. Η πιο μαλακή γόμα παρουσίασε κάποια παραμόρφωση λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών το πρωί, αλλά βοήθησε τους οδηγούς να κερδίσουν θέσεις στην εκκίνηση. Η σωστή στιγμή για αλλαγή ελαστικών ήταν ζωτικής σημασίας για όλους, προκειμένου να διατηρήσουν ένα καλό επίπεδο απόδοσης στα τελευταία στάδια. Ο Fornaroli βρίσκεται τώρα στους 154 βαθμούς, αύξησε το προβάδισμά του στην κατάταξη των οδηγών, με τον Crawford να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση με 137. Ο Richard Verschoor (MP Motorsport) έπεσε στην τρίτη θέση με 135 βαθμούς, ενώ ο Luke Browning (Hitech TGR) ανέβηκε στην τέταρτη με 125. Ο Alexander Dunne (Rodin Motorsport) συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με 124 βαθμούς.

FORMULA 3

Ο Rafael Camara (Trident) ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της Κυριακής στη Βουδαπέστη. Ο μαθητής της Scuderia Ferrari Driver Academy κέρδισε τον αγώνα και χάρη στους 27 βαθμούς που μάζεψε, κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλητή FIA Formula 3 για το 2025. Ο αγώνας ξεκίνησε με βρεγμένη πίστα που γρήγορα στέγνωσε. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε από την pole position εν κινήσει (rolling start) και παρέμεινε στην πρωτοπορία μέχρι την καρό σημαία, διαχειριζόμενος τον αγώνα παρά την σχεδόν μόνιμη απειλή του Ισπανού Mari Boya (Campos Racing). Το τρίτο σκαλί του βάθρου κατέλαβε ένας ακόμα μαθητής της Ακαδημίας του Maranello, ο Φινλανδός Tuukka Taponen. Απομένει ακόμα ένας γύρος στις αρχές Σεπτεμβρίου στη Monza, αλλά ο Camara είναι πρωταθλητής καθώς ο δεύτερος Boya βρίσκεται 48 βαθμούς πίσω. Το ελαστικό Cinturato Blue Full Wet που έχει νέα χάραξη χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία. Σε μεικτές συνθήκες – η πίστα ήταν πολύ βρεγμένη στην αρχή πριν στεγνώσει, τουλάχιστον στην αγωνιστική γραμμή – το ελαστικό είχε εξαιρετική συμπεριφορά, παρέχοντας πολλά χρήσιμα δεδομένα για τη μελλοντική του εξέλιξη, όχι μόνο για αυτήν την κατηγορία αγώνων.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO