Ακόμη ένα κενό ανάμεσα στις γόμες, για το Σαββατοκύριακο στην Πόλη του Μεξικό.
Το ταξίδι της Formula 1 στην Αμερική συνεχίζεται προς τον Νότο για το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού, μία εβδομάδα μετά τον αγώνα στο Ώστιν. Όπως συνήθως, η ατμόσφαιρα στο Autodromo Hermanos Rodriguez θα είναι ηλεκτρισμένη λόγω της ζωντάνιας των οπαδών που γεμίζουν τις κερκίδες στο θεαματικό τμήμα του σταδίου Foro Sol, ένα από τα πιο φωτογραφισμένα σημεία του ημερολογίου. Μπορεί επίσης να χαρακτηριστεί ως «κοφτό» λόγω της δυσκολίας στην ανάσα. Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο δύο χιλιάδες διακόσια μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, πράγμα που σημαίνει ότι ο αραιός αέρας έχει σημαντική επίδραση στην απόδοση των μονοθεσίων. Για αυτόν τον αγώνα, το καπέλο του βάθρου της Pirelli είναι σε πράσινο χρώμα τονισμένη με κεντημένη χρυσή κλωστή. Αποτελεί αναφορά στο πράσινο της σημαίας του Μεξικό, το χρυσό του θριάμβου και το κόκκινο του αγωνιστικού παλμού της πρωτεύουσας. Πρόκειται για μια ειδική έκδοση που παράγεται από την Pirelli Design με δημιουργική συμβολή από τον σχεδιαστή Denis Dekovic. Το καπέλο μπορεί να βρεθεί στην ειδική ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου με διεύθυνση: https://store.pirelli.com.

Οι γόμες
Όπως συνέβη στο Ώστιν το περασμένο Σαββατοκύριακο, έτσι και για τον αγώνα στο Μεξικό υπάρχει ένα κενό στην επιλογή των γομών μεταξύ της σκληρότερης και των άλλων δυο. Η μέση και η μαλακή γόμα είναι αντίστοιχα οι C4 και C5, όπως και το 2024. Η σκληρή γόμα είναι η C2. Για την πίστα της Πόλης του Μεξικού, αυτή η γόμα αποτελεί μια εξαιρετικά συντηρητική επιλογή, με σημαντική διαφορά στον χρόνο του γύρου σε σχέση με τις άλλες δύο, ενώ παράλληλα προσφέρει και λιγότερη πρόσφυση.
Πέρυσι, η μαλακή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές και έπειτα στον αγώνα, μόνο σε μια προσπάθεια για να εξασφαλιστεί ο έξτρα βαθμός για τον ταχύτερο γύρο. Τώρα το σενάριο μπορεί να αλλάξει σημαντικά. Το πλεονέκτημα που προσφέρουν οι C4 και C5 θα μπορούσε στην πραγματικότητα να οδηγήσει τις ομάδες να στοχεύσουν σε έναν αγώνα που θα διεξαχθεί κατά κύριο λόγο με αυτές τις γόμες. Ωστόσο, αυτό ενέχει τον κίνδυνο να χρειαστεί και δεύτερη αλλαγή λόγω πτώσης απόδοσης. Όποιος επιλέξει την C2 θα μπορούσε να διαχειριστεί σχετικά άνετα ένα μεγαλύτερο μέρος αγώνα, πηγαίνοντας με μια αλλαγή ως την καρό σημαία παρόλο που αυτό συνεπάγεται μείωση της απόδοσης.
Η χρήση των δύο πιο μαλακών γομών θα αξιολογηθεί σίγουρα προσεκτικά κατά τη διάρκεια των τριών περιόδων ελεύθερων δοκιμών, όταν οι ομάδες θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν μεγάλα stint με πλήρη φορτία καυσίμου και να ελέγξουν την κατάσταση των ελαστικών. Ιστορικά, τα επίπεδα θερμικής παραμόρφωσης (graining) στο Μεξικό είναι αρκετά έντονα, καθώς ο αραιός αέρας λόγω του υψομέτρου μειώνει την αεροδυναμική κάθετη δύναμη (downforce) που μπορούν να παράγουν τα μονοθέσια. Σε μια πίστα που ήδη υστερεί σε πρόσφυση λόγω της περιορισμένης χρήσης της, τα ελαστικά τείνουν να γλιστρούν, γεγονός που επιτείνει το φαινόμενο παραμόρφωσης (graining). Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε εάν η μεγαλύτερη αντίσταση σε αυτό το φαινόμενο που προσφέρουν οι τρέχουσες γόμες θα βοηθήσει στον περιορισμό του και, επομένως, θα ωφελήσει εκείνους που είναι πιο ικανοί στη διαχείριση των ελαστικών.

Το 2024
Όλοι οι οδηγοί, εκτός από τον Sergio Perez, υιοθέτησαν στρατηγική μίας στάσης πέρυσι. Οι περισσότεροι ξεκίνησαν με τη μέση γόμα, ενώ έξι οδηγοί, οι οποίοι όλοι τερμάτισαν εκτός της πρώτης ενδεκάδας, προτίμησαν τη σκληρή για το πρώτο μέρος αγώνα. Αποδείχτηκε πως η πιο αποτελεσματική στρατηγική, τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη ήταν μέση/σκληρή γόμα.
Δεν απαιτήθηκαν ιδιαίτερες δεξιότητες διαχείρισης ελαστικών για να μεγαλώσει το μέρος αγώνα με τη μέση γόμα η οποία, γενικά, εμφάνισε μόνο μικρή παραμόρφωση και πολύ περιορισμένη πτώση απόδοσης. Η μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα ήταν 39 γύροι από τον Piastri, ενώ με τη σκληρή γόμα ο Bottas έφτασε τους 49 γύρους.

Η πίστα
Ο αγώνας διαρκεί 71 γύρους στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez της Πόλης του Μεξικού. Η πίστα έχει μήκος 4.304 μέτρα και 17 στροφές. Η κύρια ιδιαιτερότητά της είναι το υψόμετρο. Στα 2.200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ο αέρας είναι πολύ αραιός. Ως εκ τούτου, τα μονοθέσια παράγουν λιγότερη κάθετη δύναμη (downforce), καθιστώντας το στήσιμο του μονοθεσίου και τη διαχείριση των τεχνικών θεμάτων ιδιαίτερα απαιτητική για τις ομάδες. Η μεγάλη ευθεία έχει μήκος πάνω από 1,2 χιλιόμετρα, στην οποία τα μονοθέσια αναπτύσσουν πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες, εν μέρει λόγω της μειωμένης αντίστασης. Η επιφάνεια της πίστας είναι πολύ ομαλή και στην αρχή του Σαββατοκύριακου δεν παρέχει μεγάλη πρόσφυση, καθώς δεν χρησιμοποιείται συχνά. Ως εκ τούτου, στρώνεται (rubbers-in) κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, γεγονός που αντικατοπτρίζεται σε βελτιωμένους χρόνους γύρου. Οι οδηγοί θα πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί ώστε να μην μπλοκάρουν τους τροχούς κατά το φρενάρισμα, λόγω της άμεσης πτώσης της θερμοκρασίας της επιφάνειας των ελαστικών στις δύο μεγάλες ευθείες. Λόγω της ασυνήθιστης διάταξης αυτή η πίστα απαιτεί λιγότερες αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο από τους οδηγούς.

Λέξη-κλειδί: Δοκιμές
Το πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης των ελαστικών του 2026 ολοκληρώνεται στην Πόλη του Μεξικού. Μετά το Grand Prix, η Pirelli θα παραμείνει στην πίστα Τρίτη και Τετάρτη (28 -29/10) μαζί με τις Sauber και Mercedes, για την τελική δοκιμή των πιο μαλακών γομών της γκάμας, ενόψει της οριστικοποίησης που θα γίνει στις 15 Δεκεμβρίου. Θυμίζουμε πως οι σκελετοί των γομών έχουν ήδη οριστικοποιηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου. Η εξέλιξη των νέων ελαστικών πραγματοποιήθηκε σε 15 περιόδους δοκιμών, διάρκειας δύο ημερών η καθεμία, που διεξήχθησαν σε επτά διαφορετικές χώρες. Τρεις έλαβαν χώρα το 2024: στη Βαρκελώνη (17–18 Σεπτεμβρίου) και το Μουτζέλο (8–9 Σεπτεμβρίου) για τα σλικ ελαστικά και στο Μανί Κουρ (13–14 Νοεμβρίου) για τα βρόχινα ελαστικά. Οι υπόλοιπες δώδεκα περίοδοι διεξήχθησαν φέτος, με τις περισσότερες ημέρες δοκιμών να λαμβάνουν χώρα σε ισπανικές και ιταλικές πίστες. Τα σλικ ελαστικά δοκιμάστηκαν δύο φορές στη Βαρκελώνη (4 – 5 Φεβρουαρίου και 3 – 4 Ιουνίου, μετά το GP) και μία φορά στη Χερέθ (12–13 Φεβρουαρίου). Στην Ιταλία αξιολογήθηκαν τόσο σλικ όσο και βρόχινα ελαστικά. Αυτό έγινε στο Φιοράνο (19–20 Ιουνίου) σε τεχνητά βρεγμένη πίστα. Στη Μόντσα (9–10 Σεπτεμβρίου), μετά το Ιταλικό Grand Prix και στο Μουτζέλο (25 – 26 Σεπτεμβρίου), οι δοκιμές για σλικ ελαστικά επηρεάστηκαν από τον κακό καιρό. Στο Πωλ Ρικάρντ (29 – 30 Ιανουαρίου) και το Σίλβερστον (7 – 8 Μαΐου), η πίστα επίσης βράχηκε τεχνητά για να δοκιμαστούν τα βρόχινα και τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η Pirelli επέστρεψε στην αγγλική πίστα μετά το Βρετανικό Γκραν Πρι (8–9 Ιουλίου) για να εργαστεί με τις πιο σκληρές γόμες. Ο σκελετός των, αναπτύχθηκε βάσει δεδομένων που συλλέχθηκαν κατά τις προηγούμενες δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν στο Μπαχρέιν (2–3 Μαρτίου). Πριν από την επικείμενη δοκιμή στο Μεξικό, οι πιο μαλακές γόμες αξιολογήθηκαν επίσης στη Βουδαπέστη (5–6 Αυγούστου), την εβδομάδα μετά τον αγώνα. Όλες οι ομάδες της Formula 1 έλαβαν μέρος στις διάφορες περιόδους δοκιμών, αφού κατόπιν συνεννόησης για τη διαθεσιμότητά τους με τη FIA και την Pirelli. Η νέα γκάμα του 2026, η οποία συνεχίζει να διαθέτει ζάντες 18 ιντσών αλλά με ελαφρώς στενότερα ελαστικά, θα δοκιμαστεί από όλες τις ομάδες μαζί, κατά τη διάρκεια δοκιμής μετά το τέλος της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, που έχει προγραμματιστεί για 9 – 10 Δεκεμβρίου στη Γιας Μαρίνα με μονοθέσια ειδικά τροποποιημένα για το νέο μέγεθος ελαστικών.
Η γωνιά των στατιστικών
Η πίστα φέρει το όνομα των αδελφών Rodríguez. Έχει φιλοξενήσει 24 διοργανώσεις του Grand Prix, είκοσι — το πρώτο το 1963 – με το όνομα “Mexican Grand Prix” και οι τέσσερις τελευταίες υπό το όνομα της πρωτεύουσα της χώρας. Ο Max Verstappen είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός σε αυτή την πίστα, γεγονός που εξηγεί γιατί η Red Bull συγκαταλέγεται στις ομάδες με τις περισσότερες νίκες στο Μεξικό, με πέντε συνολικά (2017, 2018, 2021, 2022 και 2023). Για να βρει κανείς τον οδηγό με τις περισσότερες pole positions, πρέπει να πάει πίσω στη δεκαετία του 1960, όταν ο Jim Clark, οδηγώντας για τη Lotus, πήρε την pole τέσσερις φορές μεταξύ 1963 και 1967. Οι δύο τελευταίες pole ανήκουν στη Ferrari, χάρη στους Charles Leclerc το 2023 και Carlos Sainz το 2024. Ο περσινός αγώνας ήταν μάλιστα η τελευταία φορά μέχρι σήμερα που ο Ισπανός, τώρα με τη Williams, κέρδισε Grand Prix. Ο αγώνας του Μεξικού ήταν επίσης ιδιαίτερα σημαντικός για τον τωρινό οδηγό της Ferrari, Lewis Hamilton, ο οποίος πανηγύρισε τον παγκόσμιο τίτλο του 2017 και του 2018. Ο Hamilton κατέχει το ρεκόρ περισσότερων εμφανίσεων στο βάθρο σε αυτόν τον αγώνα, με έξι.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media



