spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Ιταλίας Μόντσα 2023 - Προεπισκόπηση

Pirelli – Formula 1 GP Ιταλίας Μόντσα 2023 – Προεπισκόπηση

MARIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ PIRELLI
«Ως συνήθως, το Ευρωπαϊκό σκέλος της Formula 1 ολοκληρώνεται στη Μόντσα: Είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli, καθώς τα κεντρικά της βρίσκονται μόλις λίγα χιλιόμετρα από αυτήν την εμβληματική πίστα. Η Mόντσα είναι συνώνυμη με την ταχύτητα, όπως αποδεικνύει περίτρανα το παρατσούκλι της «Ναός της Ταχύτητας». Μέχρι σήμερα, εκεί διεξήχθη ο ταχύτερος αγώνας στην ιστορία της Formula 1, με τον Michael Schumacher να σημειώνει μέση ωριαία ταχύτητα αγώνα 247.585 km/h το 2003. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες χρησιμοποιούν ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές και αντίστοιχα χαμηλή κάθετη δύναμη για να ευνοήσουν την τελική ταχύτητα μειώνοντας την αντίσταση του αέρα.

Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των δυο σικέιν είναι οι δύο κρίσιμοι παράγοντες για τα ελαστικά σε αυτή την πίστα. Τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις γρήγορες στροφές, όπως η Parabolica (που πήρε το όνομά της από τον Michele Alboreto) και η Curva Grande παίζουν επίσης ρόλο. Μετά την Ουγγαρία, η Mόντσα θα είναι η δεύτερη φορά που θα δοκιμαστεί η εναλλακτική κατανομή ελαστικών (ATA), η οποία χρησιμοποιεί δύο λιγότερα σετ ελαστικών από το σύνηθες. Αυτό προσφέρει πλεονέκτημα όσον αφορά τους ρύπους CO2 που εκπέμπονται τόσο στην παραγωγή όσο και στη μεταφορά. Επιπλέον παρέχει σε ομάδες και οδηγούς ένα ευρύτερο φάσμα στρατηγικών επιλογών. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που επελέγησαν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας – C3, C4 και C5 – για τη Mόντσα, συνδυασμός που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί άλλες πέντε φορές φέτος.”

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

  • Για το Ιταλικό Grand Prix, η γόμα C3 θα χρησιμοποιηθεί ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτές είναι οι πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli και έχουν επιλεγεί σε άλλους 5 αγώνες ως τώρα.
  • Η εναλλακτική κατανομή ελαστικών θα δοκιμαστεί ξανά στη Monza, μετά την πρώτη δοκιμή στην Ουγγαρία. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του μόνο 11 σετ σλικ ελαστικών (τρία σκληρά, τέσσερα μεσαία και τέσσερα μαλακά) για το Σαββατοκύριακο. Στις κατατακτήριες δοκιμές, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο μια γόμα σε κάθε περίοδο (εκτός αν βρέχει): στο Q1 τη σκληρή γόμα, στο Q2 τη μέση γόμα και στο Q3 τη μαλακή γόμα.
  • Πέρυσι, είδαμε οκτώ διαφορετικές στρατηγικές από τους 10 πρώτους οδηγούς. Ο Max Verstappen και ο George Russell (πρώτος και τρίτος αντίστοιχα) επέλεξαν μια μόνο αλλαγή, ενώ ο Charles Leclerc – που τερμάτισε δεύτερος – είχε ήδη κάνει δύο αλλαγές πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα επέτρεψε και στους τρεις οδηγούς να σταματήσουν ξανά.
  • Το Ιταλικό Grand Prix είναι ένας από τους αγώνες που βρίσκονται στο πρωτάθλημα από την πρώτη κιόλας διοργάνωση το 1950. Πάντα διεξαγόταν στη Μόντσα με μία μόνο εξαίρεση, όταν η Ίμολα φιλοξένησε τον αγώνα το 1980. Η Mόντσα εγκαινιάστηκε το 1922 και είναι μια από τις παλαιότερες πίστες στον κόσμο που χρησιμοποιούνται ακόμα, δεύτερη μετά την Ινδιανάπολη. Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στη Mόντσα είναι η Ferrari (19 από 72 συνολικά GP) ενώ οι οδηγοί με τις περισσότερες νίκες είναι οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton, με πέντε ο καθένας.
  • Η Mόντσα έχει πέντε διαφορετικούς νικητές τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο Lewis Hamilton κέρδισε το 2018, ο Charles Leclerc το 2019, ο Pierre Gasly το 2020, μετά ο Daniel Ricciardo το 2021 και ο Max Verstappen το 2022.
  • Η Pirelli θα παραμείνει στη Μόντσα μετά το Ιταλικό Grand Prix για μερικές μέρες δοκιμών με την Alpine και τη Red Bull. Οι ομάδες θα βρίσκονται στην πίστα την Τρίτη και την Τετάρτη μετά τον αγώνα (5-6 Σεπτεμβρίου) για να δοκιμάσουν πρωτότυπα slick ελαστικά
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO