spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ 2025 – Αγώνας

Μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών που περιλάμβανε και τις τρεις γόμες βοήθησε να γίνει το Grand Prix της Βραζιλίας ένα από τα πιο εκπληκτικά της σεζόν, με πραγματικό αγώνα μέχρι τη γραμμή του τερματισμού. Ο Lando Norris της McLaren πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του μετά από ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, διευρύνοντας το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Ο οδηγός της Mercedes, Kimi Antonelli, σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της νεαρής καριέρας του με τη δεύτερη θέση, ενώ οδηγός της ημέρας ήταν ο Max Verstappen της Red Bull: Εκκίνησε τελευταίους από τα pit και τερμάτισε στο βάθρο. Ένας βασικός παράγοντας σε αυτόν τον γεμάτο δράση αγώνα ήταν η στρατηγική ελαστικών στις ψυχρές και απαιτητικές συνθήκες, με σποραδική ψιλή βροχή στην αρχή της ημέρας και θερμοκρασίες πίστας που δεν ξεπέρασαν ποτέ τους 29 βαθμούς Κελσίου.

Στην εκκίνηση επιλέχθηκαν και οι τρεις γόμες ελαστικών (μαλακή, μέση, σκληρή). Ο Antonelli που εκκινούσε δεύτερος έβαλε τα μαλακά ελαστικά ελπίζοντας να εκκινήσει καλύτερο από τον poleman Lando Norris που φορούσε τη μέση γόμα. Ωστόσο, ένα αυτοκίνητο ασφαλείας (safety car) στον εναρκτήριο γύρο και ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (virtual safety car), αμέσως μετά εξουδετέρωσε τη δράση και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων από τα ελαστικά σε ένα κρίσιμο σημείο του αγώνα, με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμα. Ο Verstappen, ο οποίος είχε ξεκινήσει με σκληρά ελαστικά από τα πιτ με καινούργιο στήσιμο και νέα υβριδική μηχανή, ανέβηκε μέχρι τη μέση του grid πριν τον 10ο γύρο, αλλά αναγκάστηκε να κάνει νωρίς πιτ στοπ καθώς είχε κλατάρισμα που προήρθε από από θραύσματα λόγω των πολλών συμβάντων. Έβαλε τη μέση γόμα και έπρεπε να ξεκινήσει τη δουλειά του από την αρχή.

Η μάχη στην κορυφή του πεδίου για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα διεξήχθη μεταξύ των δύο McLaren, οι οποίες υιοθέτησαν πανομοιότυπες στρατηγικές δύο αλλαγών (μέση/μαλακή/μέση): ωστόσο, η πρόοδος του Oscar Piastri παρεμποδίστηκε από μια ποινή 10 δευτερολέπτων για τη συμμετοχή του στο περιστατικό που προκάλεσε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Verstappen κατέληξε να υιοθετήσει μια στρατηγική τριών στοπ χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες: Κατάφερε αγωνιζόμενος από την τελευταία θέση να βρεθεί σε απόσταση 10 δευτερολέπτων από τον πρωτοπόρο στο τέλος των 71 γύρων. Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε δύο φορές, οι Liam Lawson (Racing Bulls) και Nico Hulkenberg (Sauber) τερμάτισαν και οι δύο στους βαθμούς με δύο διαφορετικές στρατηγικές μιας αλλαγής Συνολικά, υιοθετήθηκαν επτά (7) διαφορετικές παραλλαγές στρατηγικής από τους 17 οδηγούς που τερμάτισαν.

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:

«Το Ιντερλάγος πάντα επιφυλάσσει εκπλήξεις και προσφέρει φανταστικούς αγώνες. Πέρυσι ήταν η βροχή που έφερε ανατροπή και ενίσχυσε το θέαμα. Φέτος είδαμε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών αγώνα, η οποία – σε συνδυασμό με τα μοναδικά χαρακτηριστικά αυτής της πίστας – ενθάρρυνε ακόμη περισσότερο τα προσπεράσματα. Ήταν εντυπωσιακό που ο Max Verstappen εκκίνησε από το pitlane και ανέβηκε στο βάθρο. Ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής δεν σταματά να μας εκπλήσσει. Συγχαρητήρια επίσης στον νεαρό Kimi Antonelli, ο οποίος κατάφερε να υπερασπιστεί γενναία τη δεύτερη θέση του, και φυσικά στον Lando Norris, ο οποίος εκκίνησε από την pole position και πήρε μια μεγάλη νίκη. Όπως είχαμε προβλέψει χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μέση και η μαλακή γόμα ενώ η στρατηγική των δύο pit stop ήταν η πιο συνηθισμένη. Τα επίπεδα φθοράς των ελαστικών, σε συνδυασμό με ορισμένα πρόωρα pit stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα, πιθανότατα ώθησαν τις ομάδες προς αυτή την επιλογή, δίνοντας έμφαση στις δύο πιο μαλακές γόμες. Η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα, καθώς είχε την τάση να γλιστρά πολύ σε μια επιφάνεια που είχε ξεπλυθεί από τη βροχή το πρωί. Τα «παράθυρα» των pit stop ήταν διαφορετικά για κάθε οδηγό, δημιουργώντας διαφορές στην απόδοση που βοήθησαν τα προσπεράσματα και μας χάρισαν ένα υπέροχο θέαμα. Οι μόνοι δύο οδηγοί που τερμάτισαν το grand prix με μόνο ένα pit stop προφανώς χρειάστηκε να «δουλέψουν» τα ελαστικά τους σκληρότερα από τους υπόλοιπους. Πάντος και σ’ αυτή την περίπτωση εμφάνισαν επίπεδα φθοράς και τοπικής παραμόρφωσης χαμηλότερα από χθες. Παρόλα αυτά, οι Liam Lawson και Nico Hulkenberg έδειξαν ότι και η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν εφικτή. ¨Εχει περάσει καιρός από τότε που είδαμε μια τόσο ευρεία ποικιλία στρατηγικών χρησιμοποιώντας διαφορετικές γόμες, με μια έως τρεις αλλαγές και όλες να σκοράρουν βαθμούς στο τέλος ενός στεγνού αγώνα».

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media

twTwitter @Pirellisport
ig Instagram/pirelli_motorsport
fb  Facebook/PirelliMotorsport
rs The Racing Spot: Racingspot.pirelli.com
pa  Pirelli F1 Press Area: f1pressarea.pirelli.com
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO