spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Άμπου Ντάμπι 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP Άμπου Ντάμπι 2025 – Αγώνας

Ο Lando Norris είναι ο 35ος διαφορετικός πρωταθλητής στα 75 χρόνια της Formula 1, αφού κατέκτησε την τρίτη θέση που χρειαζόταν για να πάρει τον τίτλο των οδηγών στο Grand Prix του Abu Dhabi. Η ομάδα του, η McLaren, είχε ήδη εξασφαλίσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στη Σιγκαπούρη. Ο Max Verstappen της Red Bull κέρδισε στον αγώνα εκκινώντας από την pole position, ενώ ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Oscar Piastri, τερμάτισε δεύτερος. Οι τρεις οδηγοί υιοθέτησαν διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών για τον αγώνα των 58 γύρων, ο οποίος εκκίνησε στις 17:00 τοπική ώρα (15:00 Ελλάδος) στη δύση του ηλίου και συνεχίστηκε για σχεδόν δύο ώρες με την καρό σημαία να πέφτει υπό το φως των προβολέων, μέσα στη νύχτα. Ο Verstappen εκκίνησε με τη μέση γόμα και στη συνέχεια άλλαξε σε σκληρή στον 24ο γύρο. Ο Piastri έκανε το αντίθετο, εκκινώντας με τη σκληρή και μεταβαίνοντας στη μέση γόμα στον 42ο γύρο. Ο Norris ωστόσο έκανε δύο αλλαγές ελαστικών: Εκκίνησε με τη μέση γόμα και στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο μέρη αγώνα με τη σκληρή για να φτάσει στον τερματισμό. Ο Piastri κατάφερε στην πραγματικότητα να περάσει τον έτερο οδηγό της McLaren στον πρώτο γύρο, παρότι είχε το πιο σκληρό ελαστικό, αλλά η στρατηγική που επιλέχθηκε για τον Norris ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει την τελευταία θέση του βάθρου που απαιτούνταν για να πάρει τον τίτλο με διαφορά δύο βαθμών από τον Verstappen.

Οι τρεις γόμες επιλέχθηκαν για την εκκίνηση, με ορισμένους οδηγούς πιο πίσω στην κατάταξη να εκκινούν με το μαλακό ελαστικό. Ο Nico Hulkenberg της Sauber, ο οποίος γιόρταζε το 250ό του grand prix, ήταν ένας από αυτούς: κέρδισε περισσότερες θέσεις από κάθε άλλον οδηγό – εννέα – αφού ξεκίνησε από την P18 και τερμάτισε ένατος με στρατηγική δύο pit stop. Χωρίς αυτοκίνητα ασφαλείας, εγκαταλείψεις ή κίτρινες σημαίες, ήταν μια ευθεία μάχη μέχρι τον τερματισμό: με τους τρεις οδηγούς που κυριάρχησαν τη σεζόν να καταλαμβάνουν τις θέσεις του βάθρου.

ΜΑRIO ISOLA – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ PIRELLI:

«Συγχαρητήρια στον Lando Norris για την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στους οδηγούς. Η μάχη κράτησε μέχρι τον τελευταίο αγώνα της σεζόν – ο οποίος ήταν ένας από τους πιο αμφίρροπους των τελευταίων ετών, χάρη στον εξίσου ανταγωνιστικό ρυθμό των διαφορετικών ομάδων. Οι Max Verstappen και Oscar Piastri σίγουρα δεν κρατήθηκαν σήμερα, χαρίζοντάς μας έναν συναρπαστικό τελικό. Όσον αφορά στη στρατηγική, η πλειονότητα των ομάδων επέλεξε μία αλλαγή ελαστικών, χρησιμοποιώντας τις δύο πιο σταθερές γόμες, όπως περιμέναμε: σε ορισμένες περιπτώσεις, χρησιμοποίησαν το σκληρό σετ ελαστικών για περισσότερους από 40 γύρους. Παρόλο που δεν υπήρξε τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης στη σκληρότερη γόμα, υπήρχαν αναπόφευκτα κάποια σημάδια φθοράς στους τελευταίους γύρους. Μεταξύ των οδηγών που επέλεξαν εναλλακτική στρατηγική, ξεχωρίζει ο νέος πρωταθλητής Lando Norris: Προτίμησε δύο αλλαγές ελαστικών, πιθανότατα αντιδρώντας στην επιπλέον αλλαγή του Charles Leclerc της Ferrari. Ο Norris χρησιμοποίησε και τα δύο φρέσκα σετ σκληρών ελαστικών που είχε φυλάξει η McLaren για τον αγώνα. Ο Lewis Hamilton της Ferrari χρησιμοποίησε επίσης ένα φρέσκο σετ ελαστικών για το τελευταίο μέρος αγώνας, το οποίο σε αυτή την περίπτωση ήταν η μέση γόμα. Αυτή η εξαιρετική επιλογή του επέτρεψε να κερδίσει αρκετές θέσεις, υπογραμμίζοντας πόσο κοντά ήταν οι δύο στρατηγικές επιλογές, όπως έδειξαν και οι προσομοιώσεις μας. Η δουλειά της Pirelli δεν σταματά εδώ: θα επιστρέψουμε στην πίστα αύριο μαζί με όλες τις ομάδες για μία ολοήμερη δοκιμή. Συνολικά 10 ειδικά τροποποιημένα μονοθέσιο, με οδηγούς αγωνιζόμενους, θα δοκιμάσουν τη νέα γκάμα ελαστικών του 2026, ενώ 10 νέοι οδηγοί θα βγουν στην πίστα με τα φετινά μονοθέσια και ελαστικά».

Για τον κυρίως αγώνα των 33 γύρων, που διεξήχθη στη ζέστη της ημέρας με θερμοκρασία οδοστρώματος 42 βαθμών, υπήρχε ένας συνδυασμός ελαστικών πολύ μαλακής και μέσης γόμας στην εκκίνηση. Οι πρωτοπόροι επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα για μια γρήγορη εκκίνηση. Ο Roman Stanek εκκίνησε από pole και κρατήθηκε μπροστά ως την πρώτη από τις δύο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ήρθε στον δεύτερο γύρο. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς με πολύ μαλακή γόμα – συμπεριλαμβανομένου του προπορευόμενου – μπήκαν στα πιτ αμέσως μετά το άνοιγμα του παραθύρου αλλαγής ελαστικών στον έκτο γύρο, ενώ αυτοί με μέση γόμα – με επικεφαλής τον πρωταθλητή Leonardo Fornaroli – έκαναν ένα μεγαλύτερο πρώτο μέρος αγώνα, μπαίνοντας στα πιτ τρεις γύρους πριν το τέλος. Τη στιγμή που ολοκληρώθηκαν όλες οι στάσεις, ο Joshua Duerksen της AIX Racing είχε το προβάδισμα για να εξασφαλίσει μια πανομοιότυπη νίκη στο Abu Dhabi με την περσινή: Ξεκινώντας όγδοος και τερματίζοντας πρώτος. Η δεύτερη θέση του Stanek ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει τον τίτλο ομάδων του 2025 για την Invicta Racing.  Ο Arvid Lindblad της Campos Racing ήταν ο οδηγός που τερμάτισε στην υψηλότερη θέση έχοντας χρησιμοποιήσει την εναλλακτική στρατηγική μέση γόμα – πολύ μαλακή γόμα, καταλήγοντας τελικά ένατος, μια θέση πιο πάνω απ’ αυτή που εκκίνησε.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media

Twitter @Pirellisport
Instagram/pirelli_motorsport
Facebook/PirelliMotorsport
The Racing Spot: Racingspot.pirelli.com
Pirelli F1 Press Area: f1pressarea.pirelli.com

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO