spot_img
HomeAUTOPirelli - Formula 1 GP Άμπου Ντάμπι 2025 - Αγώνας

Pirelli – Formula 1 GP Άμπου Ντάμπι 2025 – Αγώνας

Tο Άμπου Ντάμπι φιλοξενεί το τελευταίο Grand Prix της σεζόν. Θα είναι επίσης η τελευταία εμφάνιση του μεγέθους των ελαστικών που χρησιμοποιεί η Formula 1 από το 2022, σε ένα αγωνιστικό τριήμερο. Από την επόμενη σεζόν, διατηρώντας την ίδια διάμετρο ζάντας 18 ιντσών, τα ελαστικά θα είναι λίγο πιο στενά για να ταιριάζουν στη νέα γενιά μονοθεσίων που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο των νέων τεχνικών κανονισμών. Την Τρίτη μετά το Grand Prix (9 Δεκεμβρίου), η πίστα της Yas Marina θα φιλοξενήσει ένα ομαδικό τεστ με τους οδηγούς αγώνων στο τιμόνι τροποποιημένων μονοθεσίων (mule cars), προσαρμοσμένων για τη γκάμα ελαστικών του 2026. (βλ. την παράγραφο «Λέξη-κλειδί»).

Πριν από αυτό όμως, θα είναι ώρα να γιορτάσουμε στο τελευταίο βάθρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος του 2025, όπου οι οδηγοί θα φορέσουν μια ειδική έκδοση του διάσημου καπέλου της Pirelli. Το Abu Dhabi Podium Cap, που παράγεται από την Pirelli Design σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Denis Dekovic, είναι σε μπεζ χρώμα, παραπέμποντας στους αμμόλοφους της ερήμου, και μπορεί να αγοραστεί στην ειδική ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου, https://store.pirelli.com.

Οι γόμες

Η Pirelli επιμένει στη συνήθη επιλογή γομών για τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, δηλαδή τις C3, C4 και C5. Ιστορικά, στην πίστα Yas Marina παρατηρείται τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) στα ελαστικά, αλλά από πέρυσι το φαινόμενο αυτό είναι σχετικά περιορισμένο και η μεγαλύτερη αντίσταση των φετινών ελαστικών θα μπορούσε να το μειώσει σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και η μαλακή γόμα, που συνήθως χρησιμοποιείται μόνο στις κατατακτήριες, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα ελαστικό για στρατηγική αγώνα. Σε αυτή την πίστα, η πτώση απόδοσης είναι θερμικής φύσης και παρατηρείται γενικά στα πίσω ελαστικά λόγω της απαίτησης για πρόσφυση, ειδικά στον τελευταίο τομέα της πίστας.

Το 2024

Στον αγώνα της Yas Marina πέρυσι, 19 οδηγοί τοποθέτησαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση, με μοναδική εξαίρεση τον Χάμιλτον που επέλεξε τη σκληρή. Η στρατηγική μιας αλλαγής ήταν η ταχύτερη, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα για το δεύτερο μέρος του αγώνα. Από τους δέκα πρώτους που τερμάτισαν, μόνο ο Alonso έκανε δύο pit stop. Μόλις ένας οδηγός χρησιμοποίησε την μαλακή γόμα με μοναδικό σκοπό να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Τόσο η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης όσο και η πτώση απόδοσης ήταν περιορισμένες και έτσι, ακόμα και αυτοί που άλλαξαν ελαστικά πριν από το μέσο του αγώνα, κατάφεραν να ολοκληρώσουν χωρίς δυσκολίες πραγματοποιώντας μια αλλαγή.

Η πίστα 

Η πίστα Yas Marina έχει φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της σεζόν της Formula 1, 13 φορές. Πρόκειται για μια σύγχρονη, προηγμένη εγκατάσταση, η πίστα έχει μήκος 5.281 μέτρα και διαθέτει 16 στροφές. Οι οδηγοί την γνωρίζουν καλά καθώς εδώ και καιρό αποτελεί τον τόπο διεξαγωγής των δοκιμών μετά το τέλος της σεζόν. Σχεδιασμένη από τον Hermann Tilke, η πίστα ανακαινίστηκε πριν από τέσσερα χρόνια, κάτι που μείωσε ελαφρώς το μήκος της, ενώ την έκανε πιο γρήγορη και πιο ρευστή, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για προσπέραση, ειδικά στην ευθεία μήκους 1,2 χιλιομέτρων μεταξύ των αργών στροφών 5 και 6. Ένα άλλο ενδιαφέρον τμήμα βρίσκεται στις στροφές 10, 11 και 12, όπου οι οδηγοί πρέπει να φρενάρουν απότομα, ασκώντας έτσι βαριά πλευρικά φορτία στο μονοθέσιο. Η επιφάνεια της πίστας είναι κατασκευασμένη με αδρανή υλικά που εισήχθησαν από την Αγγλία και παρέχει μέση τραχύτητα και πρόσφυση. Για να εξαλειφθούν ορισμένα ανώμαλα τμήματα, η επιφάνεια στρώθηκε ξανά φέτος από την στροφή 1 έως την στροφή 4. Όπως συμβαίνει σε όλους τους νυχτερινούς αγώνες, θα υπάρξει σημαντική πτώση της θερμοκρασίας μεταξύ της πρώτης και της τελευταίας περιόδου. Οι συνθήκες της πίστας μπορούν να αλλάξουν ανάλογα τη χρονική στιγμή που τα μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα και θα επηρεαστούν επίσης από το πόσο στρώνεται με γόμα η άσφαλτος χάρη στους αγώνες υποστήριξης, συμπεριλαμβανομένης της Formula 2.

Λέξη-κλειδί: Αριθμός γύρων

Την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, όλες οι ομάδες θα λάβουν μέρος σε ένα ομαδικό τεστ που διοργανώνει η Pirelli και το οποίο θα διεξαχθεί από τις 09:00 έως τις 18:00. Κάθε ομάδα θα χρησιμοποιήσει έναν από τους οδηγούς της στο τιμόνι ενός μονοθεσίου, ειδικά τροποποιημένου ώστε να προσομοιώνει τα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων της επόμενης χρονιάς, προκειμένου να δοκιμάσει τη γκάμα ελαστικών του 2026. Κάθε ομάδα θα λάβει ένα σετ γόμας C2, και από τρία σετ γόμας C3, C4 και C5, καθώς και ένα σετ Ενδιάμεσων (Intermediate) ελαστικών σε περίπτωση βροχής. Η γόμα C1 του 2026 καθώς και τα βρόχινα ελαστικά δεν θα είναι διαθέσιμα στη Yas Marina. Την ίδια ημέρα, κάθε ομάδα θα χρησιμοποιήσει επίσης έναν νεαρό οδηγό – που δεν έχει αγωνιστεί σε περισσότερα από δύο GP – στο τιμόνι του μονοθεσίου της για το 2025. Αυτοί οι οδηγοί θα εφοδιαστούν με ελαστικά του 2025 – δύο σετ C3 και C5, τέσσερα σετ C4 και ένα σετ ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών για χρήση σε περίπτωση βροχής. Για το τεστ, τα ελαστικά του 2026 θα φέρουν νέα γραφικά στα πλαϊνά τοιχώματα (sidewalls) που θα χρησιμοποιηθούν για όλη τη σεζόν, ενώ θα διατηρούν και τα συνήθη χρώματα για να υποδεικνύουν το επίπεδο σκληρότητας του ελαστικού, αν και το C2 δεν θα έχει ενδείξεις στο Άμπου Ντάμπι, προκειμένου να διακρίνεται στην πίστα από το C3.

Η γωνιά των στατιστικών

Αυτή θα είναι η 17η συνεχόμενη χρονιά που η πίστα της Yas Marina φιλοξενεί το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι. Την πρώτη διοργάνωση, το 2009, την κέρδισε ο Sebastian Vettel. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στα Εμιράτα είναι ο Lewis Hamilton με πέντε νίκες και ίδιο αριθμό pole position στο ενεργητικό του. Φέτος, ο Max Verstappen θα μπορούσε να ισοφαρίσει αυτό το ρεκόρ, καθώς έχει σημειώσει 4 νίκες. Η ομάδα του, η Red Bull Racing, έχει τις περισσότερες νίκες (7), ενώ η Mercedes είναι μόλις μία πίσω. Ήταν στο Άμπου Ντάμπι το 2021 που η γερμανική ομάδα εξασφάλισε τον όγδοο παγκόσμιο τίτλο Κατασκευαστών της, την ίδια μέρα που ο Μαξ Φερστάπεν εξασφάλισε για πρώτη φορά το πρωτάθλημα Οδηγών.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media

twTwitter @Pirellisport
ig Instagram/pirelli_motorsport
fb  Facebook/PirelliMotorsport
rs The Racing Spot: Racingspot.pirelli.com
pa  Pirelli F1 Press Area: f1pressarea.pirelli.com
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO