Ακαταμάχητη η ομάδα της Peugeot σε αγώνα αντοχής για μια ακόμη φορά. Κυριάρχησε αυτή τη φορά και στην Κίνα, σε έναν αγώνα απαιτήσεων, υψηλής δυσκολίας και έντονου ανταγωνισμού.
Οι Cyril Despres / David Caster έκαναν το «2 στα 2» και κατέκτησαν το Silk Way Rally επαναλαμβάνοντας τον περσινό θρίαμβο. Το Peugeot DKR τερμάτισε τον μαραθώνιο των 9.599 χιλιομέτρων -εκ των οποίων τα 4.094 χλμ. ήταν χρονομετρημένα- με διαφορά μίας ώρας και πέντε λεπτών.
Η γαλλική ομάδα ήταν απόλυτη κυρίαρχος αφού σε κάθε μια μέρα, από τις 13 συνολικά, ένα Pεθγεοτ ήταν μπροστάρης του Silk Way Rally.
“Μονοπώλιο” οι διακρίσεις
Με τα πληρώματα των Sebastien Loeb / Daniel Elena, Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret και Cyril Despres / David Castera, η Dream Team της Peugeot κατέκτησε 10 ειδικές με επτά «1-2» τερματισμούς και δύο «1-2-3».
Οι Stephane Peterhansel / Jean-Paul Cottret ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην 5η θέση νικώντας σε πέντε ειδικές. Είχαν μία εξαιρετική εμφάνιση, αλλά οι πιθανότητες τους εξανεμίστηκαν όταν στην 5η ειδική έχασαν πολύτιμο χρόνο μετά από ανατροπή και επισκευή του αυτοκινήτου. Η γαλλική ομάδα έδειξε για μια ακόμη φορά την απόλυτη υπεροχή της σε τέτοιου είδους αγώνες, με τους μηχανικούς να βγάζουν πολύτιμα συμπεράσματα για το νέο Peugeot DKR Maxi και να προχωρούν στις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις μέχρι το επόμενο Ντακάρ.
Η Κίνα σήκωσε γαλλική παντιέρα
Ήταν ένας εξαιρετικά απαιτητικός αγώνας. To Silk Way Rally ξεκίνησε από την Ρωσία και μετά από δύο εβδομάδες ολοκληρώθηκε στην Κίνα. Συγκεκριμένα, στις 7 Ιουλίου ξεκίνησαν από την Μόσχα δύο περσινών προδιαγραφών Peugeot DKR (όπως αυτά που σφράγισαν τον θρίαμβο στο Ντακάρ), ενώ το τρίτο του Loeb ήταν το καινούργιο DKR Maxi. Το Peugeot DKR Maxi έχει ένα φαρδύτερο μετατρόχιο που είναι αυξημένο κατά 10 εκατοστά από κάθε πλευρά, μία αύξηση που προέκυψε από τα νέα πάνω και
κάτω ψαλίδια, από τους νέους βραχίονες μπρος-πίσω και τα νέα ημιαξόνια. Επίσης, υπάρχουν διάφορες άλλες τεχνικές βελτιώσεις, ενώ η κίνηση εξακολουθεί να μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς.
Έδειξε πανέτοιμο για νέους τίτλους
Ο Sebastien Loeb έκανε έναν εντυπωσιακό αγώνα κατακτώντας την 1η εβδομάδα τέσσερις ειδικές και έχοντας ένα αβαντάζ μίας ώρας. Ωστόσο, στη συνέχεια είχε ένα ατύχημα σε μία βραχώδη περιοχή με μεγάλες πέτρες και παρόλο που το DKR Maxi επισκευάστηκε, τελικά ο Loeb δεν μπορούσε να συνεχίσει λόγω διαστρέμματος σε ένα του δάχτυλο.
Η τρύπα δεν του στέρησε τη νίκη
Μετά το ατύχημα του Loeb, τα ηνία του αγώνα πήρε ο Despres που αντιμετώπισε κάποια μικρά προβλήματα την (κόλλησε για λίγο σε μία τρύπα στο έδαφος και σε μια αμμώδη περιοχή), αλλά αυτά δεν ήταν αρκετά για να ανακόψουν την νικηφόρα πορεία του. Έτσι, ο Despres έβαλε στο βιογραφικό του μία 2η νίκη στα αυτοκίνητα, μετά από μία διακεκριμένη πορεία τα προηγούμενα χρόνια στις μοτοσικλέτες.
Ο «Mr. Dakar» «φύλακας-άγγελος»
Όσον αφορά τον πιο πετυχημένο οδηγό στο Ντακάρ και νικητή του περσινού αγώνα, ο Peterhansel, ο γνωστός «Mr. Dakar», είχε τις ευκαιρίες του στο Silk Way Rally αλλά έχασε δύο ώρες μετά από ένα ατύχημα που είχε την 1η εβδομάδα. Παρά ταύτα κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα στο top-5 και να σημειώσει τους περισσότερους ταχύτερους χρόνους από οποιοδήποτε άλλο οδηγό. Παράλληλα ο Peterhansel έπαιξε το ρόλο του «φύλακα-άγγελου» για τον Despres επιβεβαιώνοντας το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας της Team Peugeot Total. Τώρα η Team Peugeot Total συνεχίζει τις προετοιμασίες για το επόμενο ράλι Ντακάρ αφού απομένουν περίπου έξι μήνες μέχρι την εκκίνηση.