Η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας προσπαθεί να αντισταθεί στον Covid 19, αλλά η μείωση φτάνει σε ποσοστό -28,6% σε επίπεδο μήνα και -39,1% σε επίπεδο 8μήνου. Το παρήγορο είναι το γεγονός πως ενώ οι πωλήσεις πέφτουν σε διάφορες κατηγορίες, εν τούτοις στην κατηγορία B SUV σε επίπεδο 8μήνου παρατηρείται αύξηση του +6,7%.
Σημαντική αύξηση παρατηρείται και στους κινητήρες βενζίνης που τώρα το ποσοστό βρίσκεται στο 57,6%, με το πετρέλαιο να φτάνει στο 26,7%, τα υβριδικά 12,6%, τα επαναφορτιζόμενα 1,2%, αυτά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο 1,7% και τέλος το υγραέριο 0,1%.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.853 |
9.594 |
-28,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
510 |
809 |
-37,0% |
Καινούργια λεωφορεία |
15 |
6 |
+150,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.892 |
3.190 |
-9,3% |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
52.939 |
86.873 |
-39,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
4.760 |
5.777 |
-17,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
201 |
281 |
-28,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
23.785 |
27.928 |
-14,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment |
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος -Αύγουστος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
9,6% |
8,2% |
+1,4 |
9,2% |
15,4% |
-6,2 |
A-SUV |
1,1% |
1,0% |
+0,1 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
A TOTAL |
10,7% |
9,2% |
+1,5 |
10,6% |
16,8% |
-6,1 |
B |
32,5% |
32,9% |
-0,4 |
29,2% |
34,2% |
-5,0 |
B-SUV |
17,9% |
15,2% |
+2,8 |
18,5% |
11,8% |
+6,7 |
B TOTAL |
50,4% |
48,1% |
+2,4 |
47,8% |
46,0% |
+1,7 |
C |
13,4% |
14,7% |
-1,3 |
13,4% |
13,3% |
+0,1 |
C-SUV |
18,5% |
20,0% |
-1,6 |
21,7% |
17,3% |
+4,3 |
C TOTAL |
31,8% |
34,7% |
-2,9 |
35,1% |
30,6% |
+4,5 |
D |
2,0% |
1,7% |
+0,3 |
1,5% |
1,4% |
+0,1 |
D-SUV |
2,5% |
3,0% |
-0,5 |
2,7% |
2,1% |
+0,6 |
D TOTAL |
4,5% |
4,7% |
-0,2 |
4,1% |
3,5% |
+0,6 |
E |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,2% |
0,3% |
+0,0 |
E-SUV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,7% |
0,5% |
+0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,3% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
2,1% |
-1,1 |
1,3% |
2,1% |
-0,8 |
|
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
100,0% |
100,0% |
+0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
40,5% |
39,7% |
+0,8 |
44,8% |
33,0% |
+11,8) |
Αύγουστος 2020 |
Αύγουστος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 |
Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
56,8% |
53,6% |
+3,2 |
57,6% |
66,3% |
-8,7 |
52,1% |
58,1% |
-6,0 |
Πετρέλαιο |
27,3% |
36,8% |
-9,5 |
26,7% |
26,8% |
-0,1 |
29,7% |
32,6% |
-2,9 |
Υβριδικά (HEV) |
11,4% |
5,7% |
+5,6 |
12,6% |
4,8% |
+7,8 |
9,5% |
5,1% |
+4,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
2,1% |
0,4% |
+1,7 |
1,2% |
0,4% |
+0,9 |
7,0% |
2,5% |
+4,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) |
2,0% |
2,4% |
-0,4 |
1,7% |
1,2% |
+0,5 |
1,7% |
1,9% |
-0,1 |
Υγραέριο (bi-fuel) |
0,4% |
1,1% |
-0,7 |
0,1% |
0,5% |
-0,5 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2020 |
Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2019 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
949.722 |
1.222.942 |
-22,3% |
4.281.549 |
6.915.760 |
-38,1% |
ΕΕ 14(2) |
845.625 |
1.090.744 |
-22,5% |
3.774.369 |
6.159.663 |
-38,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
986.466 |
1.268.044 |
-22,2% |
4.448.167 |
7.158.394 |
-37,9% |
Ελλάδα |
8.249 |
13.133 |
-37,2% |
36.570 |
65.557 |
-44,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.