«Το πιο απαιτητικό μέρος στον κόσμο για να δοκιμάζεις ένα αυτοκίνητο στα όριά του.» (Volker Strycek)
Δέκα χιλιοστά χαμηλότερο από ένα απλό Insignia και τουλάχιστον 160 κιλά ελαφρύτερο από ένα Insignia OPC προηγούμενης γενιάς, το νέο Opel Insignia GSi είναι ένα εργαλείο ακριβείας. Με ευφυές σύστημα τετρακίνησης (AWD) και σύστημα ελέγχου κατανομής ροπής (torque vectoring) βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και εξουδετερώνει την ενοχλητική υποστροφή.
Το GSi απευθύνεται στους λάτρεις της αυτοκίνησης. Μία έκδοση “Connoisseur’s Choice”, για τους ειδήμονες, με τη σφραγίδα έγκρισης “Δοκιμασμένο στο Nürburgring” – επειδή όλα τα σπορ μοντέλα της Opel σετάρονται στο θρυλικό Nordschleife.
Πριν από 90 χρόνια
Στις 18 Ιουνίου, 1927, εγκαινιάστηκε η πρώτη ‘ορεινή, αγωνιστική πίστα κατάλληλη και για δοκιμές’ μήκους 28 χλμ. στους πρόποδες του Nürburg. Οι ιδρυτές πρόσεξαν ιδιαίτερα, το Nürburgring να περιέχει κομμάτια με χαρακτηριστικά επαρχιακού δρόμου ώστε η ανερχόμενη βιομηχανία αυτοκινήτου να μπορεί να δοκιμάζει τα αυτοκίνητά της. Τον πρώτο αγώνα στο Eifel κέρδισε ο διάσημος Rudolf Caracciola, ο οποίος αργότερα παραδέχτηκε ότι βρήκε την πίστα ‘πραγματικά δύσκολη’ το 1927.
‘Η Πράσινη Κόλαση’
Λίγο αργότερα, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Jackie Stewart, έδωσε στο ορεινό κομμάτι της πίστας, που περιβάλλεται από δάσος, το θρυλικό υποκοριστικό – ‘Η Πράσινη Κόλαση’. Σήμερα, ένας από τους κορυφαίους ειδικούς του Nürburgring είναι ο Διευθυντής των τμημάτων Opel Performance Cars & Motor Sport, Volker Strycek. Το 2003, κέρδισε τον 24ωρο αγώνα με ένα Opel Astra V8 Coupé. Πιο πρόσφατα, ο Strycek και η ομάδα του δούλεψαν το σετάρισμα του Insignia GSi στο Nürburgring.
Προετοιμασμένο για τα δύσκολα
Οι μηχανικοί της Opel αναβάθμισαν το πλαίσιο του GSi συγκριτικά με το στάνταρ νέο Insignia. Κοντύτερα ελατήρια χαμηλώνουν το GSi κατά δέκα χιλιοστά, ενώ ειδικά σπορ αμορτισέρ μειώνουν τις κινήσεις του αμαξώματος στο ελάχιστο. Τα ισχυρά τετραπίστονα φρένα της Brembo (διαμέτρου 345 mm) και το ήδη άμεσο σύστημα διεύθυνσης προσαρμόστηκαν ανάλογα. Το Insignia GSi είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το μηχανοτρονικό πλαίσιο FlexRide. Αυτό προσαρμόζει τα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Η μονάδα ελέγχου μεταβάλλει επίσης την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ Standard, Tour και Sport modes. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι ακόμα πιο άμεση. Αποκλειστικά με το GSi προσφέρεται το Competition mode, που ενεργοποιείται μέσω του μπουτόν ESP. Με διπλό πάτημα, οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να εκμεταλλευτούν την αυξημένη ολίσθηση του αμαξώματος, ενώ απενεργοποιείται και ο έλεγχος πρόσφυσης – για ένα γρήγορο γύρο στην πίστα Nordschleife, για παράδειγμα.
Τετρακίνητο με έλεγχο κατανομής ροπής
Το σπορ πλαίσιο που εξελίχθηκε σε συνδυασμό με τα υψηλής πρόσφυσης ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S και με μεγάλες ζάντες 20 ιντσών, προσφέρει εξαιρετικό κράτημα. Σημαντική είναι η συμβολή της τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) που προσφέρεται στάνταρ και είναι μοναδική στην κατηγορία. Σε αυτό το high-tech σύστημα, ένα συμβατικό διαφορικό στον πίσω άξονα αντικαθίσταται από δύο συμπλέκτες, που μπορούν να επιταχύνουν ατομικά κάθε τροχό σε κλάματα του δευτερολέπτου, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Με 260 ίππους
Το σπορ sedan χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.0L turbo που παράγει 191 kW (260 hp) και αποδίδει ροπή 400 Nm (κατανάλωση NEDC: 11,2 lit / 100 km στην πόλη, 7,1 l/100 km εκτός πόλης, 8,6 l/100 km μικτός κύκλος, εκπομπές CO2 197 g/km). Εναλλακτικά, το GSi διατίθεται επίσης με τον 154 kW/210 hp 2.0L BiTurbo diesel (Επίσημη κατανάλωση 2.0 BiTurbo σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης: στην πόλη 8,9 l/100 km, εκτός πόλης 6,1 l/100 km, μικτός κύκλος 7,3 l/100 km, επίσημη, ειδική τιμή εκπομπών CO2 192 g/km) – μία μονάδα ειδικά σχεδιασμένη για τη ναυαρχίδα της Opel που αποδίδει 480 Nm.
Με νέα 8τάχυτα κιβώτια
Και οι δύο τετρακύλινδροι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις από τα χειριστήρια του τιμονιού (paddles) χωρίς να αφήνει το τιμόνι ή να διασπάται η προσοχή του από το δρόμο. Επιπλέον, τα σημεία αλλαγών του αυτόματου κιβωτίου μπορούν να προεπιλέγονται μέσω των Standard και Sport modes.