Το πρωτοποριακό Opel Ampera-e “παίζει” ψηλά. Αναδείχτηκε νικητής του θεσμού Best Cars συγκεντρώνοντας το 41% των ψήφων, πετυχαίνοντας διαφορά πάνω από δέκα ποσοστιαίες μονάδες από τον πλησιέστερο αντίπαλό του. Η κριτική επιτροπή του θεσμού Best Cars που αποτελείται από 27 αρχισυντάκτες του περιοδικού auto motor und sport και των συνεργαζόμενων εκδόσεων από 21 χώρες απένειμε στον πρωταθλητή ηλεκτρικής αυτονομίας της Opel το ‘International Paul Pietsch Award 2017’ για την καινοτόμο τεχνολογία του.
«Το Ampera-e είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Κανείς δεν χρειάζεται να ανησυχεί για αδυναμία συνέχισης του ταξιδιού λόγω αφόρτιστης μπαταρίας, αφού η αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χλμ. Και όπως το ‘Paul Pietsch Award’ επιβεβαιώνει, το Ampera-e δεν είναι δημιούργημα της φαντασίας, αλλά μία πραγματικότητα – και αναμένεται φέτος στα καταστήματα των διανομέων,» δήλωσε ο CEO της Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο της Στουτγάρδης.
Νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική μετακίνηση
Το ειδικό βραβείο για ξεχωριστές τεχνολογικές ιδέες έχει ενταχθεί στο θεσμό από το 1989. Έχει πάρει το όνομά του από τον Paul Pietsch, πρώην οδηγό αγώνων Grand Prix και συνιδρυτή του Motor Presse Stuttgart. Προϋποθέσεις για την υποψηφιότητα μιας καινοτομίας είναι η ετοιμότητα για μαζική παραγωγή και η αντιληπτή προστιθέμενη αξία για τους πελάτες στους τομείς περιβάλλοντος, άνεσης, ασφάλειας και οικονομίας.
Οι μηχανικοί της Opel έλαβαν υπόψη όλους αυτούς τους τομείς κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Ampera-e. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική μετακίνηση με αυτονομία πάνω από 500 χλμ. (με βάση τoν κύκλο δοκιμών NEDC σε χλμ.: >500, προκαταρκτική τιμή). Ο πρωταγωνιστής του περσινού, Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού προσφέρει τουλάχιστον 100 χλμ. πρόσθετη αυτονομία με μία φόρτιση, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του. Ακόμα και σύμφωνα με το νέο κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), που προσεγγίζει πολύ περισσότερο τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης, το Ampera-e προσφέρει αυτονομία 380 χλμ.
Όταν το Opel Ampera-e τελικά χρειαστεί φόρτιση, 30-λεπτά σε ένα δημόσιο σταθμό ταχείας φόρτισης 50 kW DC είναι αρκετά για να προσθέσουν άλλα 150 χλμ. αυτονομίας στη νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου (μέση τιμή, με βάση προκαταρκτικές δοκιμές NEDC). Η μέγιστη ροπή των 360 Nm χαρίζει στο νέο μοντέλο το ηλεκτρικό ταπεραμέντο του. Οι επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχούν σε 150 kW/204 hp (PS), κάνοντας άνετες τις εκκινήσεις από στάση και την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο. Το συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει επιτάχυνση 0 – 50 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και ρεπρίζ 80 – 120 χλμ/ώρα σε 4,5 δεύτερα (προκαταρτικές τιμές). Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα προς όφελος της συνολικής αυτονομίας.