Πρόκειται για μια άκρως ευχάριστη πρόταση, η οποία “ολόφρεσκη” που είναι, έρχεται για τα ταράξει στα compact SUV. Το ολοκαίνουργιο VW T-Cross, το πιο cool compact SUV, με πολύπλευρο, πρακτικό, σύγχρονο χαρακτήρα και ultra μοντέρνο design, συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα των SUV της VW. Με δυναμικό σχεδιασμό, έχει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και πρωτοποριακή διαμόρφωση εσωτερικού για μέγιστη ευελιξία. Πρόκειται για ένα μικρό γίγαντα, αφού είναι συνολικά 12 εκατοστά μικρότερο από το T-Roc. Είναι όμως ένα ολοκληρωμένο compact SUV. Το συρόμενο πίσω κάθισμα και οι αναδιπλούμενες πλάτες του δημιουργούν ένα χώρο αποσκευών με χωρητικότητα έως 1.243 λίτρων συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας. Με κορυφαίες δυνατότητες προσαρμογής σε κάθε τύπου ανάγκες, είναι εξαιρετικό στην καθημερινή χρήση και φυσικά, διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό συστημάτων υποβοήθησης που κανονικά συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές σειρές: Life και Style. Διατίθενται και τρία design πακέτα. Με υπερπλήρη εξοπλισμό ήδη από τη βασική έκδοση (Life), έχει εξαιρετική συνδεσιμότητα. Το T-Cross κατασκευάζεται μαζί με το Polo στο εργοστάσιο της Volkswagen στη Navarra της Ισπανίας.
Είναι πολύ περισσότερα από αυτό που δείχνει με την πρώτη ματιά. Η βασική του έκδοση (T-Cross Life 1.0 70 kW / 95 PS) ξεκινά από 17.400 ευρώ και παρέχει τόσα που πρακτικά δεν αφήνει κάτι που θα ήθελε κανείς σε θέματα χρηστικότητας, ασφάλειας και διασύνδεσης στην κατηγορία των SUV. Επίσης το T-Cross προσφέρει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, επιτρέποντας στον πελάτη να διαμορφώσει το αυτοκίνητο ακριβώς όπως το θέλει.
Τι είναι όμως ακριβώς το νέο T-Cross? Με συνολικό μήκος μικρότερο των 4,11 μέτρων, είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά από το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά, ενώ το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος – κάτι που αυξάνει το χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εξασφαλίζει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.
Στο εξωτερικό του Τ-Cross υπάρχουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, ενώ μια σειρά από ζάντες με χρώμα αυξάνει τους συνδυασμούς. Με μήκος 4,11 μέτρων το T-Cross είναι περίπου 12 εκατοστά πιο μικρό από το T-Roc. Παρόλα αυτά η πιο πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα των SUV της Volkswagen παρέχει άνετη πρόσβαση σε όλους τους επιβάτες χάρη στις τέσσερις μεγάλες πόρτες. Πρόκειται για ένα μεγάλο πλεονέκτημα του πλαισίου MQB, που επιτρέπει στον κινητήριο εμπρός άξονα να τοποθετηθεί πολύ πιο κοντά στο εμπρός άκρο του αυτοκινήτου. Έτσι μέχρι και πέντε άνθρωποι μπορούν να ταξιδέψουν με ιδιαίτερη άνεση. Ταυτόχρονα το μικρό SUV έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων. Επίσης το T-Cross μπορεί να μετατραπεί πολύ γρήγορα στο αντίστοιχο ενός μικρού βαν. Αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος και το T-Cross φορτωθεί μέχρι την οροφή τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα, τιμή κορυφαία για αυτήν την κατηγορία των SUV.
Εσωτερικά είναι ένα σπορτίφ και νεανικό SUV, ενώ τα πακέτα design για τις εκδόσεις εξοπλισμού Life and Style διαθέτουν 3D σχεδίαση για τις επιφάνειες στο ταμπλό, δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων , επιφάνειες στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα σε ταιριαστές αποχρώσεις, καθώς και ανάλογους χρωματικά εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς. Ο κάτοχος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία ελκυστικά χρώματα: Black, Energetic Orange και Bamboo Garden. Ο έμμεσος αισθαντικός φωτισμός αναβαθμίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και το κατά ύψος ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού είναι στάνταρ.
Είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και αν είναι επιθυμητό έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες. Τα χειριστήρια είναι γενικά διαισθητικά, ενώ μια ασύρματη θέση φόρτισης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία των smartphones. Ήδη από τον βασικό εξοπλισμό διαθέσιμες 4 θύρες USB.
Οι διαθέσιμες στο λανσάρισμα εκδόσεις κινητήρων είναι
TSI, 70 kW / 95 PS, τρικύλινδρος βενζίνης, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
TSI, 85 kW / 115 PS, τρικύλινδρος βενζίνης, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG με 7 σχέσεις.
1.6 TDI, 70 kW / 95 PS, τετρακύλινδρος πετρελαίου, με μηχανικό 5 σχέσεων ή DSG 7 σχέσεων.
Ο βασικός κινητήρας βενζίνης 1.0 TSI αποδίδει 70 kW / 95 PS στις 5.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 175 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Διακρίνεται τόσο για την ελαστικότητα όσο και για την οικονομική του λειτουργία. Επιταχύνει το T-Cross σε 11,5 δευτερόλεπτα από στάση στα 100 χλμ./ώρα και έχει τελική 180 χλμ./ώρα. Την έκδοση με τον συγκεκριμένο κινητήρα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και μας άφησε άριστες εντυπώσεις.
Υπάρχει, όμως και η ισχυρότερη έκδοση του επίσης τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου με άμεσο ψεκασμό 1.0 TSI αποδίδει 85 kW / 115 PS στις 5.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 200 Nm (εμφανίζεται ανάμεσα στις 2.000 και 3.500 σ.α.λ.). Η εν λόγω έκδοση χρειάζεται 9,9 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα με τελική 193 χλμ./ώρα (εκτιμώμενες τιμές για τις εκδόσεις με μηχανικό και DSG κιβώτιο).
Ο τετρακύλινδρος 1.6 TDI υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 70 kW / 95 PS στην περιοχή των 3.250-4.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 250 Nm. Η τελευταία γενιά συστήματος ψεκασμού common rail διασφαλίζει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Ο 1.6 TDI επιταχύνει το T-Cross σε 12,0 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα (12,4 με DSG) με τελική 181 χλμ./ώρα (180 με DSG).
Μπορεί και προσφέρει υψηλά επίπεδα χρηστικότητας και συνδεσιμότητας με τον έξω κόσμο σε συνδυασμό με ένα ευρύ φάσμα εξατομίκευσης. Οι τέσσερις θύρες USB και η θέση ασύρματης φόρτισης για smartphones είναι εκεί για να δίνουν άμεση λύση. Η προβολή και ο χειρισμός εφαρμογών smartphone του App Connect δίνει την δυνατότητα για εύκολη πλοήγηση μέσω των Google Maps, ενώ οι αγαπημένες εφαρμογές είναι έτσι διαθέσιμες σε όλη την διαδρομή.
Παράλληλα, με μόνο προαπαιτούμενο ένα smartphone και την εφαρμογή Volkswagen Connect που είναι διαθέσιμη δωρεάν στο App Store ή το Google Play, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει μία πρωτόγνωρη επικοινωνία με το αυτοκίνητό του.
Οι τιμές του νέου VW T-Cross ξεκινούν από τις 17.400€ για την έκδοση των 95 ίππων, από 18.850 έως και 21.800€ κοστίζουν οι εκδόσεις με τους 115 ίππους, ενώ οι εκδόσεις ντίζελ 1,5 ξεκινούν από 20.250 € και φτάνους τις 24.650€.
Στο δρόμο το νέο compact SUV αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Με χαρακτήρα SUV, προσφέρει πανοραμική περιμετρική ορατότητα σε οδηγό και επιβάτες. Το χαρακτηριστικό αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό τόσο στους δρόμους της πόλης, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Η σχετικά σφιχτή του ανάρτηση επιτρέπει στον οδηγό να αισθάνεται ακόμη περισσότερο ασφαλής, με το όχημα να παραμένει “κολλημένο” στο δρόμο. Ακόμη και με υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο έχει εξαιρετικά περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους στην εθνική οδό, ενώ ταξιδεύει ξεκούραστα, με άνεση και αυξημένη ασφάλεια. Με σαφέστατο τιμόνι και αποτελεσματικά φρένα δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση κατά τις αστικές μετακινήσεις, όπου εκεί τα χρειαζόμαστε όλα. Η αίσθηση της πολύ καλής ποιότητας υλικών και κατασκευής είναι διάχυτη σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια πολύ καλή πρόταση, τόσο για την καθημερινή χρήση στους δρόμους των πόλεων, αλλά και στον ανοιχτό δρόμο, εκεί που ο οδηγός χρειάζεται περισσότερα πράγματα.
Ασφαλώς εξαιρετική δουλειά κάνει και ο κινητήρας ο οποίος ελάχιστες φορές σου θυμίζει ότι πρόκειται για έναν 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα. Η τεχνολογία έχει ξεφύγει κατά πολύ προς όφελος του καταναλωτή. Η μέση του κατανάλωση στα χέρια μας, με οδήγηση τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο κυμάνθηκε στα 5,7 λιτ/100 χλμ. με έναν κινητήρα άστρωτο και με ελάχιστα χιλιόμετρα στο οδόμετρο.