spot_img
HomeAUTOΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΜε αυτονομία  486 χιλιομέτρων

Με αυτονομία  486 χιλιομέτρων

Νέα EQA: εισέρχεται στον ηλεκτρικό κόσμο της Mercedes-EQ

Η EQA θα κυκλοφορήσει πρώτα ως EQA 250 (ηλεκτρική κατανάλωση σε μικτό κύκλο: 15,7 kWh/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 0 g/km) με 140 kW και αυτονομία κατά NEDC 486 χιλιομέτρων. Η «διπλή» μπαταρία ιόντων λιθίου, προσαρμοσμένη ως δομικό στοιχείο στο υποδάπεδο του αυτοκινήτου, είναι χωρητικότητας 66,5 kWh. Για να ικανοποιεί τα υψηλά πρότυπα άνεσης που χαρακτηρίζουν τη μάρκα ως προς τον θόρυβο και τους κραδασμούς, έχουν ληφθεί διάφορα μέτρα για την απομόνωση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης από το πλαίσιο και το αμάξωμα.

Με τιμή Cd από 0,28, η EQA επιτυγχάνει εξαιρετικά αποτελέσματα αεροδυναμικής. Η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,47 m2. Στα σημαντικότερα στοιχεία αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.

EQA_03

Η αντλία θερμότητας του βασικού εξοπλισμού αποτελεί στοιχείο του υπερσύγχρονου συστήματος θερμικής διαχείρισης (thermal management system). Το σύστημα έχει διαμορφωθεί για εξαιρετική αποδοτικότητα, και συνεπώς μέγιστη αυτονομία, χάρη σε πολυάριθμες καινοτόμες λεπτομέρειες, όπως η αξιοποίηση της θερμότητας που αποβάλλεται από το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης του συστήματος προκλιματισμού στο εσωτερικό της EQA πριν την έναρξη μιας διαδρομής. Η λειτουργία ελέγχεται κατευθείαν από το σύστημα infotainment MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App.

Άλλο ένα στοιχείο του εξοπλισμού που αυξάνει την καθημερινή πρακτικότητα της EQA είναι η πλοήγηση με Ηλεκτρική Νοημοσύνη, η οποία υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα λαμβάνει υπόψη πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως τοπογραφία της διαδρομής και οι καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης.

EQA_04

Με το Mercedes me Charge, οι πελάτες έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης του κόσμου σήμερα, το οποίο περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή περισσότερους από 450.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων για να φορτίζουν τα οχήματά τους, ενώ παράλληλα επωφελούνται από μία ενιαία & προνομιακή τιμολόγηση με απλές διαδικασίες χρέωσης.

EQA_05

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

 

 

EQA 250

Διάταξη συστήματος μετάδοσης κίνησης

 

Μπροστά

Ηλεκτροκινητήρας, μπροστινός άξονας                         

Μοντέλο

Ασύγχρονος κινητήρας

Ονομαστική ισχύς

kW

140

Ονομαστική ροπή

Nm

375

Επιτάχυνση 0-100 km/h

s

8,9

Τελική ταχύτητα

km/h

160

Χωρητικότητα μπαταρίας, ωφέλιμη (NEDC)

kWh

66,5

Μικτή κατανάλωση καυσίμου (NEDC)

kWh/100 km

15,7

Αυτονομία κατά NEDC

χλμ.

486

Χρόνος φόρτισης σε wallbox ή δημόσιο σταθμό φόρτισης (φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα)

ώρες

5:45

Χρόνος φόρτισης σε σταθμό ταχείας φόρτισης (DC)

λεπτά

30

EQA_06

Ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης. Σε πολλές περιπτώσεις σκοπός της ενεργής υποβοήθησης πέδησης είναι να προλαμβάνει την πρόσκρουση επιβραδύνοντας αυτόνομα το όχημα ή να μετριάζει τις επιπτώσεις. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

Βασισμένο στη στιβαρή δομή της GLA, το αμάξωμα της EQA προσαρμόστηκε ειδικά για να αντεπεξέρχεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία εδράζεται σε ένα ειδικά ανεπτυγμένο φορέα πλαισίου κατασκευασμένο από διελασμένα στοιχεία με την κατεργασία τεχνικής μορφοποίησης μετάλλου, το οποίο αναλαμβάνει τον ρόλο της προστασίας που επιτελούσαν έως τώρα οι εγκάρσιοι φορείς στο υποδαπέδιο πλαίσιο.Το προστατευτικό μπαταρίας στην περιοχή μπροστά από την μπαταρία μπορεί να αποτρέπει την εισχώρηση ξένων σωμάτων στη μονάδα συσσώρευσης ενέργειας. Φυσικά, η EQA υποβλήθηκε επίσης στο εκτενές και απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών πρόσκρουσης. Ισχύουν επίσης αυστηρές προδιαγραφές για την μπαταρία και όλα τα ηλεκτροφόρα εξαρτήματα.

joomplu:93893

Με οθόνες MercedesEQ

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα με τη βοήθεια διάφορων επιλογών. Κύρια πλεονεκτήματα του συστήματος: ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι φωτεινές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up (προαιρετικός εξοπλισμός), η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα (προαιρετικός εξοπλισμός), το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes».

EQA_08

Το εικονίδιο Mercedes-EQ στην οθόνη μέσων μπορεί να χρησιμοποιείται για την εμφάνιση των μενού που αφορούν τις επιλογές φόρτισης, την ηλεκτρική κατανάλωση και τη ροή ενέργειας. Η δεξιά οθόνη στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων είναι βαττόμετρο αντί για στροφόμετρο. Στο επάνω τμήμα εμφανίζει το ποσοστό ισχύος που χρησιμοποιείται και το κάτω τμήμα την ανάκτηση ενέργειας. Η αριστερή οθόνη μπορεί να χρησιμοποιείται για να εμφανίζει την αυτονομία και την άφιξη στον προορισμό με ή χωρίς ενδιάμεση στάση φόρτισης. Τα χρώματα αλλάζουν ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες: κατά τη διαδικασία ενίσχυσης (boost), για παράδειγμα, η οθόνη γίνεται λευκή. Ανάλογα με τη διάθεση, ή για να ταιριάζει με το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ο χρήστης μπορεί να επιλέγει ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά στυλ. Η έκδοση Progressive περιλαμβάνει ένα ειδικό χρωματικό συνδυασμό Mercedes-EQ.

Η EQA θα κυκλοφορήσει πρώτα ως EQA 250 (ηλεκτρική κατανάλωση σε μικτό κύκλο: 15,7 kWh/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 0 g/km) με 140 kW και αυτονομία κατά NEDC 486 χιλιομέτρων. Θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις που θα ικανοποιούν ιδιαίτερες απαιτήσεις των πελατών. Θα περιλαμβάνουν αφενός μια σειρά ακόμη πιο σπορ, τετρακίνητων μοντέλων με πρόσθετο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) και ισχύ 200 kW και άνω.

EQA_09

Τι κάνει η νέα EQA

Αυτόματη προνοητική οδήγηση

Η πλοήγηση με Ηλεκτρική Νοημοσύνη υπολογίζει τη διαδρομή που οδηγεί γρηγορότερα στον προορισμό, λαμβάνοντας υπόψη τους χρόνους φόρτισης και, συνεπώς, ανακουφίζει τον οδηγό από το άγχος προγραμματισμού της διαδρομής. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως τοπογραφία διαδρομής και καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης.

Εύκολη φόρτιση και τρόποι πληρωμής

Με το Mercedes me Charge, οι πελάτες έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης του κόσμου σήμερα, το οποίο περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή περισσότερα από 450.000 σταθμούς φόρτισης AC και DC σε 31 χώρες. Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες Mercedes-EQ να χρησιμοποιούν με ευκολία τους σταθμούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ακόμη και στο εξωτερικό. Με μία εγγραφή, μπορούν να επωφελούνται από μία απλή διαδικασία χρέωσης.

EQA_10

Πράσινη φόρτιση

Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες να φορτίζουν τα οχήματά τους σε περισσότερους από 175.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Mercedes-Benz εξασφαλίζει τη μετέπειτα αντιστάθμιση με πράσινη ενέργεια.

Μεγαλύτερη αυτονομία με μικρότερο συντελεστή οπισθέλκουσας

Η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση σημαίνει υψηλή αποδοτικότητα, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η EQA είναι το πρώτο μοντέλο της Mercedes-EQ, η αεροδυναμική του οποίου εξελίχθηκε εξ ολοκλήρου ψηφιακά. Οι μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε αεροδυναμική σήραγγα κατέδειξαν μία τιμή Cd 0,28, επιβεβαιώνοντας έτσι την υψηλή ποιότητα των ψηφιακών προσομοιώσεων. Η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,47 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.

EQA_11

Υπερσύγχρονο σύστημα θερμικής διαχείρισης

Η αποδοτικότητα έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο και κατά τον σχεδιασμό της θερμικής αρχιτεκτονικής. Χάρη στην αντλία θερμότητας του βασικού εξοπλισμού, η αποβαλλόμενη θερμότητα από το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης αξιοποιείται για τη θέρμανση της καμπίνας επιβατών. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται δραστικά η κατανάλωση μπαταρίας από το σύστημα θέρμανσης, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα ενεργοποίησης του συστήματος προκλιματισμού στο εσωτερικό της EQA πριν την έναρξη μιας διαδρομής. Η λειτουργία ελέγχεται κατευθείαν από το σύστημα infotainment MBUX ή μέσω της εφαρμογής Mercedes me App.

Συστηματική μείωση των θορύβων και εκτενής μόνωση

Καταβλήθηκαν σημαντικές προσπάθειες ώστε το αυτοκίνητο να προσφέρει το υψηλό επίπεδο άνεσης που χαρακτηρίζει τη μάρκα με χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών, όπως η συστηματική απομόνωση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης από το πλαίσιο και το αμάξωμα. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόστηκαν επίσης πολυάριθμα μέτρα για την πρόληψη της μετάδοσης αερομεταφερόμενων θορύβων.

EQA_12

Ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη από τον οδηγό

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και η ενεργή υποβοήθηση πέδησης. Σε κρίσιμες περιστάσεις, σκοπός της ενεργής υποβοήθησης πέδησης είναι να προλαμβάνει την πρόσκρουση μέσω αυτόνομης επιβράδυνσης ή να μετριάζει τη σοβαρότητά της. Με κανονικές ταχύτητες πόλης, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύονται σταματημένα οχήματα και πεζοί που διασχίζουν τον δρόμο. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Το σύστημα υποβοήθησης ECO συντελεί στην εξαιρετικά ήρεμη οδήγηση με τη βοήθεια του DISTRONIC.

EQA_13

Κορυφαία και στην προστασία επιβατών

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακος γονάτων για τον οδηγό και αερόσακοι παραθύρων. Οι αερόσακοι παραθύρων καλύπτουν την πρώτη και τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Οι αερόσακοι θώρακα-λεκάνης μπροστά περιλαμβάνονται επίσης στο βασικό εξοπλισμό, και διατίθεται προαιρετικά για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σε συνδυασμό με το σύστημα PRE-SAFE® (προαιρετικός εξοπλισμός), τα μπροστινά καθίσματα εξοπλίζονται με ηλεκτρικούς, επαναφερόμενους εντατήρες ζωνών ασφαλείας.

Η ανακοίνωση των τιμών και κατά συνέπεια η εμπορική διάθεση της νέας EQA στη χώρα μας θα γίνει τον Φεβρουάριο.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO