spot_img
HomeAUTOΙΣΤΟΡΙΑΗ ιστορία του Michelin Man

Η ιστορία του Michelin Man

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι, το εικονικό ανθρωπάκι της Michelin, ανάμεσα στα πιο γνωστά λογότυπα μάρκας στον κόσμο, “ζει” ανάμεσά μας εδώ και 120 χρόνια. Είναι ο πάντα ευχαριστημένος ανθρωπάκος, είναι ο πρεσβευτής της μάρκας για τον κατασκευαστή ελαστικών Michelin.

Αλλά πώς ακριβώς προέκυψε;

Michelin-Bibendum_ 03

1894: Ο ανθρωπάκος της Michelin γεννιέται

Κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης της Λυών στη Γαλλία, το 1894, οι αδελφοί André και Edouard Michelin αναζητούσαν έναν πρωτότυπο τρόπο παρουσίασης των προϊόντων της εταιρείας τους.

Michelin-Bibendum_ 04

Ο κατασκευαστής του περιπτέρου της Michelin είχε τοποθετήσει δύο στοίβες ελαστικών στην είσοδο. Ο Edouard τους είδε και είπε: “Κοίτα αυτό. Προσθέστε δύο χέρια, ένα κεφάλι και θα μοιάζει με άνδρα “.

Δείτε την  εξέλιξη του MICHELIN Man (Bibendum)

Ο André Michelin επισκέφτηκε τον ταλαντούχο καλλιτέχνη αφίσας O’ Galop. Ο καλλιτέχνης του παρουσίασε ένα μικρό στρογγυλό άνδρα κατασκευασμένο από ελαστικά, κρατώντας στο χέρι του μια κούπα γεμάτη από καρφιά και κομμάτια από γυαλί.

Michelin-Bibendum_ 05

Έτσι το σύνθημα “Nunc est bibendum” γεννήθηκε, μεταφράστηκε από τη λατινική γλώσσα στο “το ελαστικό που πίνει μέχρι τα εμπόδια”. Ο Michelin Man γεννήθηκε επίσημα με μια μεγάλη εκστρατεία μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια του Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1898. Οι Γάλλοι τον γνώριζαν, πλέον, καλύτερα ως Bibendum.

Michelin-Bibendum_ 06

Όταν ο Bibendum σχεδιάστηκε αρχικά, τα ελαστικά είχαν χρώμα λευκό-γκρι, ενώ οι μαύρες εκδόσεις εμφανίστηκαν μόλις το 1912, όταν προστέθηκε στη διαδικασία κατασκευής ένα μαύρο συντηρητικό άνθρακα.

Michelin-Bibendum_ 07

1907: Ο Bibendum ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο

Ο ανθρωπάκος της Michelin περνά τον Ατλαντικό το 1907 και φτάνει στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η διαφημιστική καμπάνια εκεί πήρε έναν πιο εκπαιδευτικό τόνο, όπου απεικόνιζε τον Bibendum σαν έναν γίγαντα ο οποίος συνοδεύει και συμβουλεύει τους ταξιδιώτες οδηγούς για τα σημαντικά πλεονεκτήματα των προϊόντων του. Αυτή η εκστρατεία συνεχίστηκε μέχρι  τη δεκαετία του 1930.

Michelin-Bibendum_ 08

Η εμφάνιση Bibendum αντικατοπτρίζει την κουλτούρα της εποχής του, καπνίζοντας ακόμη και πούρα, όπως σε μια εικόνα του Γάλλου καλλιτέχνη René Vincent.  Με τα χρόνια, ο Bibendum “υιοθέτησε” την παραδοσιακή ενδυμασία των τοπικών αγορών. Φόρεσε ακόμη και αφρικανική στολή σε μια συγκεκριμένη καμπάνια.

Michelin-Bibendum_ 09

Μέχρι τη δεκαετία του 1920, τα γυαλιά και το πούρο του Bibendum απορρίφθηκαν. Έφυγαν από τα δημιουργικά της εποχής, καθώς το αυτοκίνητο δε στόχευε πια μόνο στις υψηλές κοινωνίες, καθώς αυτό έγινε, πλέον,  πιο προσιτά για τα λαϊκά στρώματα.

Michelin-Bibendum_ 10

Το λογότυπο συνέχισε να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου, αναλόγως των εκάστοτε απαιτήσεων της αγοράς και βέβαια αρχίζει να κάνει έντονη την παρουσία του σε αθλητικές εκδηλώσεις, ως μέρος του μάρκετινγκ. Τελικά έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως Running Michelin Man το 1982.

Δείτε την ιστορία του Michelin Man

1985: Ο Michelin Man κάνει το καλλιτεχνικό του ντεμπούτο

Ο σημερινός Bibendum εμφανίστηκε παράλληλα με τον James Bond, όταν κυκλοφόρησε το 1985 η κινηματογραφική ταινία A View to a Kill, ως μέρος μιας προσπάθειας μάρκετινγκ τοποθέτησης προϊόντων.

Michelin-Bibendum_ 11

1998: Ο Bibendum γίνεται πιο δυναμικός

Έχοντας συνεχίσει να παραμένει αμετάβλητη για δεκαετίες, ο Bibendum έχασε τελικά το βάρος του, ως μέρος ενός δυναμικού επανασχεδιασμού,  το 1998.

Michelin-Bibendum_ 12

2000: Η κληρονομιά του Michelin Man ζει

Ο Michelin Man εξελέγη το “καλύτερο λογότυπο του αιώνα” από μια διεθνή κριτική επιτροπή το 2000.

Michelin-Bibendum_ 13

Το 2011, το λογότυπο έγινε μέρος της διαφημιστικής διαδρομής Madison Avenue Advertising της Νέας Υόρκης. Φέτος, ο άνθρωπος Michelin γιορτάζει τα 120 χρόνια του, καθιστώντας πιθανότατα τον παλαιότερο «πρεσβευτή μάρκας» στην παγκόσμια ιστορία.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO