Η Michelin παρακολούθησε τις επιδόσεις των βρόχινων ελαστικών της για το MotoGP™ στις ακραίες συνθήκες, κάτω από τις οποίες διεξήχθη ο αγώνας Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana στην Ισπανία, όπου κέρδισε ο Andrea Dovizioso (Ducati Team) σε έναν αγώνα που δόθηκαν δύο εκκινήσεις.
Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε όλες τις διαδικασίες του τριήμερου, αφού η καταρρακτώδης βροχή της Παρασκευής και του Σαββάτου δεν έδωσε καμία ευκαιρία στους αναβάτες και τις ομάδες να ρυθμίσουν τις μοτοσικλέτες τους για τις συνθήκες στεγνού καιρού που επικράτησαν κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών το απόγευμα του Σαββάτου. Ισχυρή βροχόπτωση υπήρξε στα πρώτα σκέλη δοκιμών ωστόσο, τα MICHELIN Power Rain ελαστικά κατάφεραν να ανταπεξέλθουν πλήρως σε αυτές τις συνθήκες, επιτρέποντας στους αναβάτες να σημειώσουν καλούς χρόνους με διαφορά μόλις οχτώ δευτερολέπτων από το ρεκόρ χρόνου σε στεγνές συνθήκες. Έπειτα από τις κατατακτήριες δοκιμές που έγιναν σε στεγνές συνθήκες, ο Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) κέρδισε την Pole Position, ωστόσο, με την έναρξη του αγώνα ο Alex Rins (Team SUZUKI ECSTAR) πετάχτηκε μπροστά και πήρε τα ηνία του αγώνα. Στη συνέχεια, όταν ξεκίνησε η απότομη και έντονη βροχόπτωση, το νερό άρχισε να λιμνάζει γεγονός που οδήγησε στην πτώση μερικών οδηγών. Αυτή η κατάσταση ανάγκασε τους διοργανωτές να διακόψουν τον αγώνα για λόγους ασφαλείας.
Έπειτα από μία μικρή καθυστέρηση, η ένταση της βροχής μειώθηκε και τελικά σταμάτησε εντελώς. Έτσι, απομακρύνθηκαν τα νερά από την πίστα των 4005 μ. και δόθηκε μία δεύτερη εκκίνηση για τον αγώνα των 14 γύρων, στον οποίο οι αναβάτες θα ξεκινούσαν με τη σειρά που τερμάτισαν στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Κατά συνέπεια, είχε πλεονέκτημα ο Rins που ξεκίνησε από την Pole Position και κατάφερε να πάρει και πάλι την εκκίνηση του αγώνα. Ωστόσο, δεν κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση αφού τον πέρασε ο Dovizioso, όπου έχοντας εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα πήρε τα ηνία του αγώνα και έλεγξε το ρυθμό του, ώστε να καταφέρει να δει πρώτος την καρό σημαία, σημειώνοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Rins ήρθε δεύτερος και το αποτέλεσμα αυτό τον ανέβασε στην τέταρτη θέση της τελικής κατάταξης, ενώ η Suzuki ανέβηκε φέτος για τέταρτη φορά στο βάθρο, πράγμα που είχε να συμβεί από το 1994. Η τρίτη θέση πήγε στον Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing), που είναι και η καλύτερη θέση που έχει πάρει ποτέ στην καριέρα του στο MotoGP και είναι η πρώτη φορά που ο Αυστριακός κατασκευαστής ανεβαίνει στο βάθρο από το 2017 που έκανε την είσοδό του στην κορυφαία κατηγορία. Το γεγονός ότι στο βάθρο ανέβηκαν οι Ducati, Suzuki και KTM δεν σημαίνει απλά ότι υπήρξαν τρεις διαφορετικοί κατασκευαστές, αλλά το ότι είναι η πρώτη φορά από τον αγώνα του Misano το 2007 που η Honda και η Yamaha δεν είναι στην τριάδα. Αυτό επιβεβαιώνει το στόχο και την επιθυμία της Michelin να παρέχει ελαστικά – για βροχή ή στεγνές συνθήκες – που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι αναβάτες κι όλες οι ομάδες.
Οι συνθήκες βροχής δεν πτόησαν του οπαδούς της Valencia, αφού 97.201 γενναίοι θεατές αψήφησαν τη βροχή και απόλαυσαν τις μάχες των αναβατών. Ο Michele Pirro (Ducati Team) τερμάτισε τέταρτος, ενώ ξεχωριστό χειροκρότημα απέσπασε ο Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) που ήρθε πέμπτος στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του και μπήκε στο κλαμπ των θρυλικών αναβατών του MotoGP. Οι βαθμοί του Pedrosa από αυτό το αποτέλεσμα ήταν αρκετοί για να εξασφαλίσει η Repsol Honda τον τίτλο ως Ομάδα, έχοντας ήδη κερδίσει το πρωτάθλημα με το Marquez καθώς και τον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Takaaki Nakagami (LCR Honda) τερμάτισε έκτος σημειώνοντας κατά αυτό τον τρόπο το καλύτερο αποτέλεσμά του για φέτος και επιπλέον πήρε τη νίκη στην κατηγορία First Independent Rider για πρώτη φορά στην καριέρα του. Έβδομος είδε τη γραμμή τερματισμού ο Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) εξασφαλίζοντας τον τίτλο στην κατηγορία First Independent Rider κι αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας του με τη Yamaha, μιας και την επόμενη χρονιά θα βρίσκεται στην ΚΤΜ. Τον καλύτερο τερματισμό του αυτή τη σεζόν έφερε κι ο Bradley Smith (Red Bull KTM Factory Racing) που ήρθε όγδοος στον τελευταίο αγώνα του με την ΚΤΜ. Ο Stefan Bradl (LCR Honda) που αντικαθιστούσε τον τραυματισμένο Cal Crutchlow έφερε τη μοτοσικλέτα του στην ένατη θέση, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Hafizh Syahrin (Monster Yamaha Tech 3). Ολοκληρώνοντας τους φετινούς τίτλους, ο Franco Morbidelli (EG 0,0 Marc VDS) κέρδισε τον τίτλο του Rookie of the Year με μικρή διαφορά από τον Syahrin και η ομάδα Alma Pramac Racing κέρδισε τον τίτλο Independent Team.
Επειδή η πίστα ήταν πολύ βρεγμένη, όλοι οι αναβάτες στήθηκαν τη δεύτερη φορά στη σχάρα της εκκίνησης φορώντας μαλακό μείγμα γόμας στον εμπρός και πίσω τροχό στα ελαστικά βροχής, με μόνη εξαίρεση τον Rins που χρησιμοποίησε μεσαίο μείγμα γόμας στον εμπρός τροχό. Στο πρώτο σκέλος του αγώνα υπήρχε μεγαλύτερος διαχωρισμός όσον αφορά την επιλογή του μπροστινού ελαστικού και όλοι εκτός από το Marc Marquez (Repsol Honda Team) χρησιμοποίησαν μεσαίο μείγμα γόμας πίσω. Στις συνθήκες αγώνα στο στεγνό οι περισσότεροι αναβάτες είχαν κάνει διάφορες επιλογές όσον αφορά το τι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, αν δεν έβρεχε, και πέντε από τις έξι διαθέσιμες επιλογές χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από τους οδηγούς.
Η Michelin και οι ομάδες του MotoGP θα παραμείνουν στη Valencia για ένα διήμερο δοκιμών που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη και την Τετάρτη, προτού μεταβούν στην Jerez της Ισπανίας για άλλο ένα διήμερο δοκιμών, καθώς οι προετοιμασίες για την επόμενη χρονιά ξεκινούν πιο νωρίς φέτος και προγραμματίζονται για το Qatar το Μάρτιο.
AndreaDovizioso – DucatiTeam:
«Το μπροστινό ελαστικό είχε πολύ καλές επιδόσεις και χρησιμοποίησα και τα δύο, το μεσαίο μείγμα γόμας στον αρχικό αγώνα και το μαλακό στο δεύτερο σκέλος του. Το πίσω ελαστικό ήταν καλό, αλλά όταν η βροχή άρχισε να γίνεται πιο ισχυρή οι συνθήκες έγιναν πολύ δύσκολες μέσα στην πίστα. Δεν είχα κανένα απολύτως πρόβλημα με τα ελαστικά, απλά ήταν δύσκολο να παραμείνεις πάνω στη μοτοσικλέτα, γιατί οι συνθήκες στον πρώτο αγώνα έπειτα από τους δέκα πρώτους γύρους ήταν πολύ άσχημες».
PieroTaramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:
«Αυτό το σαββατοκύριακο ήταν γεμάτο προκλήσεις με αυτή τη βροχή, ωστόσο, επιβεβαιώθηκε και πάλι ο πολύπλευρος χαρακτήρας των ελαστικών της Michelin και στο πως ταιριάζουν στις διαφορετικές μοτοσικλέτες και κάτω από μεικτές συνθήκες. Είχαμε τρείς διαφορετικές μοτοσικλέτες στο βάθρο και έξι διαφορετικές στην πρώτη εξάδα κάτω από συνθήκες καταρρακτώδους βροχής την Παρασκευή. Στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου μόλις 0.3 του δευτερολέπτου χώριζαν τις έξι διαφορετικές μάρκες στις 8 πρώτες θέσεις κάτω από στεγνές συνθήκες. Το γεγονός αυτό μας ικανοποιεί πάρα πολύ, καθώς τονίζει αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε, που δεν είναι άλλο από το να παρέχουμε ελαστικά για όλους τους αναβάτες που μπορούν να αποδώσουν στο μέγιστο. Είχαμε πολύ γρήγορους χρόνους στις συνθήκες βροχής και οι κορυφαίοι αναβάτες ήταν μόλις 8 δευτερόλεπτα πιο αργοί από το ρεκόρ χρόνου στο στεγνό σε μία πίστα με κακή πρόσφυση. Έτσι, επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης των ελαστικών MICHELIN Power Rain.
Στο σύνολο η χρονιά ήταν επιτυχημένη για τη Michelin, όπου νέα ρεκόρ καταρρίφθηκαν και πολλά δεδομένα καταγράφηκαν σε όλες τις συνθήκες, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των slick και βρόχινων ελαστικών, καθώς συνεχίζεται η εξέλιξή των ελαστικών για τη νέα σεζόν του 2019 και το μέλλον. Εργαζόμαστε συνεχώς για να παρέχουμε τα καλύτερα ελαστικά που θα προσφέρουν τις ιδανικές επιδόσεις για όλους τους αναβάτες, τις ομάδες και τους κατασκευαστές κι αυτή η προσπάθειά μας δεν σταματά, αφού συνέχεια προσπαθούμε να βελτιωθούμε.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλο το επιτελείο της Michelin για την εκπληκτική δουλειά καθόλη τη διάρκεια της σεζόν και επιπλέον να δώσω τα συγχαρητήριά μου σε όλους τους πρωταθλητές της φετινής χρονιάς του MotoGP. Τώρα προχωράμε ολοταχώς για το 2019 και ευχόμαστε να έχουμε άλλη μία συναρπαστική σεζόν».